مشاور وزیر آموزش و پرورش در بجنورد:

تنها ۶ درصد پست های وزارت آموزش و پرورش در اختیار بانوان است

۱۳۹۷/۰۹/۲۱ - ۱۳:۳۰:۱۶
کد خبر: ۷۸۷۰۵۸
تنها ۶ درصد پست های وزارت آموزش و پرورش در اختیار بانوان است
مشاور وزیر آموزش و پرورش با بیان این که ۵۵ درصد جمعیت حوزه وزارت آموزش و پرورش متعلق به زنان است، گفت: از این رقم تنها ۶درصد دارای کرسی های میانی و ارشد هستند که امیدواریم با کمک مدیران کل ادارات و استانداری ها این رقم افزایش یابد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا، فرحناز مینایی پور در نشست تخصصی مدیران مدارس دخترانه استان خراسان شمالی اظهار داشت: از مجموع 4 میلیون کارمند در کشور یک میلیون نفر را بانوان تشکیل می دهند که از این تعداد 500 هزار نفر در مجموعه بزرگ آموزش و پرورش هستند بنابراین با توجه به این گستردگی باید شاهد اثرگذاری این حوزه باشیم.

مینایی پور به فعالیت ها و اقدامات خوب حوزه بانوان اشاره کرد و افزود:فراهم کردن فضای مناسب ورزشی، انجام طرح غربالگری، طراحی دوره های آموزشی مدیریتی با تاکید بر  توانمندسازی بانوان  و در حوزه دختران دانش آموز، طرح آموزش بهداشت، آموزش حقوق شهروندی و گفت و گوی بین نسلی انجام شده است.

وی خاطرنشان کرد: با وجود تمام کمبودها تلاش کرده ایم تا گام های موثری را در تربیت نسل پویا و خلاق برداریم.

در ادامه این نشست، سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری نیز با تاکید بر این نکته که با همفکری و هم اندیشی می توان بسیاری از مشکلات آموزش و پرورش را حل کرد، گفت:اهمیت آموزش و پرورش تا آنجاست که در تمامی نشست های این شورا یادآور می شویم که فقط متعلق به وزارت آموزش و پرورش نیست بلکه متعلق به تمامی جامعه، نهادها ، مسئولان و دستگاه های اجرایی و غیر اجرایی است.

محمود ثمینی خاطرنشان کرد:اگر برخی اعتبارات ساماندهی مناسبی داشته باشد، می توانیم برنامه ها را کیفی تر اجرایی کنیم و البته ما به دنبال الگوی یک کشور خاص در بحث آموزش نیستیم اما بهترین ها را با تاکید بر فرهنگ بومی استان اجرایی می کنیم.

وی به اهمیت نقش مشاوران در مدارس پرداخت و اظهار داشت:برای کاهش آسیب های اجتماعی نباید متوسل به نیروی قهری شد بلکه در این راه نیازمند بهره مندی از ظرفیت های موجود هستیم بنابراین با حضور مشاوران قوی و متخصص در مدارس می توانیم این مسائل را ریشه یابی کنیم.

ثمینی هم چنین خواستار سوق دادن اعتبارات به سمت بازماندگان لازم التعلیم شد و گفت:باید تاثیرگذاری و اثربخشی طرح ها مورد آسیب شناسی قرار گیرد و از اجرای طرح های غیرضروری جلوگیری شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز