معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار:

هدف گذاری ایجاد اشتغال در استان باید برای ۵۰ هزار نفر باشد

۱۳۹۷/۰۹/۲۲ - ۰۹:۱۸:۴۰
کد خبر: ۷۸۷۳۰۹
هدف گذاری ایجاد اشتغال در استان باید برای ۵۰ هزار نفر باشد
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار خراسان شمالی گفت: هر چند که تعهد امسال ما برای ایجاد اشتغال ۱۱ هزار نفر است اما نباید خود را محدود به این آمار کنیم بلکه هدفگذاری ما باید برای ۵۰هزار نفر باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا، مجید پورعیسی در چهاردهمین نشست اعضای کارگروه تخصصی اشتغال استان اظهار داشت:طبق آمار بین 10 تا 30 هزار نفر مشمول بیکاری آشکار در استان داریم بنابراین باید امسال برای 50 هزار نفر فعالیت داشته باشیم که این امر با اتخاذ سیاست های مختلف امکانپذیر خواهد بود.

وی خطاب به اعضای کارگروه اشتغال افزود: همه شما باید تلاش مضاعف در افزایش آمار اشتغال داشته باشید چون با ایجاد هر یک شغل می توانیم افراد را از نابهنجاری های اجتماعی دور کنیم؛ بنابراین نیازمند نگاه مثبت مدیران در این خصوص هستیم.

پورعیسی در بخش دیگر سخنان خود بر بازدید عملکرد طرح ها پس از پرداخت تسهیلات تاکید کرد و گفت:باید یک دوره زمانی مشخصی درنظر گرفته شود تا بدانیم تسهیلاتی که افراد متقاضی دریافت کرده اند در مسیر ایجاد اشتغال بوده است یا نه.

وی خاطرنشان کرد: اگر قرار است برای بخش خصوصی ظرفیتی را ایجاد کنیم باید این کار سریع تر و بدون دغدغه و سنگ اندازی انجام گیرد تا شاهد رقابت در عرصه بازار باشیم و نباید بازار در انحصار عده ای خاص باشد.

بنابر گزارش این کارگروه، 18درصد طرح های استان از سوی متقاضیان نزد دستگاه تخصصی تایید نشده، 68 درصد طرح های اشتغال استان تایید شده، 38 درصد طرح های اشتغال که به سیستم بانکی معرفی شده مصوب شده و 84درصد از طرح های مصوب را بانک ها پرداخت کرده اند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز