همزمان با هفته قرآن و عترت؛

جشنواره نمایش خیابانی و نمایش نامه نویسی برگزار می شود

۱۳۹۷/۰۹/۲۲ - ۰۹:۲۱:۲۲
کد خبر: ۷۸۷۳۱۱
جشنواره نمایش خیابانی و نمایش نامه نویسی برگزار می شود
سرپرست معاونت امور هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی از برگزاری جشنواره نمایش خیابانی و نمایش نامه نویسی در این استان خبرداد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا، ابوالحسن حیدری با اعلام این خبر افزود: این جشنواره با هدف بهره گیری از آموزه های قرآنی در زندگی، کار، خانواده، تعاون و همکاری در نیکی ها، نگاه هنرمندانه به شعار سال١٣٩٧ ( حمایت از کالای ایرانی) و بهره مندی از آن و استفاده از داستان ها ،فرهنگ ها ، بازی ها و رسوم بومی محلی استان در آثار نمایشی  برگزار خواهد شد.

وی، ترویج سبک زندگی ایرانی، اسلامی، ثبات خانواده، فرهنگ ایثار و شهادت، ترویج نشاط اجتماعی و روحیه جمعی، حقوق شهروندی، تحکیم خانواده و آگاهی بخشی درباره آسیب های اجتماعی ناشی از اعتیاد ، طلاق ، خشونت ، فضای مجازی را از موضوعات برگزاری این جشنواره ذکر کرد.

حیدری، با اشاره به شرایط شرکت در جشنواره، اظهار کرد:  نمایش های خیابانی و متون نمایشی در بخش نمایش نامه نویسی می بایست در هیچ جشنواره ای شرکت نکرده باشند، به آثار راه یافته در بخش خیابانی کمک هزینه پرداخت خواهد شد و گروه های شهرستانی می توانند چهار نسخه از فیلم نمایشی خود را به دبیرخانه ارسال نمایند یا با حضور در مرکز استان نمایش خود را مورد بازبینی قرار دهند .

وی، آخرین مهلت ارسال ایده ، طرح و متن نمایشی در بخش تئاتر خیابانی را ٢٥ آذرماه ، بازبینی آثار خیابانی را یکم بهمن ماه سال جاری و اعلام آثار راه یافته به مرحله نهایی جشنواره را سوم بهمن ماه اعلام کرد.

حیدری همچنین اضافه کرد: آخرین مهلت ارسال متون نمایشی بخش نمایشنامه نویسی  یکم بهمن ماه و زمان برگزاری مراسم اختتامیه هم دهم بهمن ماه سال جاری خواهد بود.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز