تجلیل از صادرکنندگان برگزیده خراسان شمالی

۱۳۹۷/۰۹/۲۲ - ۱۰:۱۰:۵۶
کد خبر: ۷۸۷۳۵۰
تجلیل از صادرکنندگان برگزیده خراسان شمالی
صادرکنندگان برگزیده خراسان شمالی امروز و با حضور مسئولان استانی و کشوری مورد تجلیل قرار گرفتند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا، محمد صمدی، رئیس اتاق بازرگانی خراسان شمالی درهمایش تجلیل ازصادرکنندگان نمونه خراسان شمالی   به نمایندگی از صادرکنندگان استان اظهار کرد: در حال حاضر کم توجهی مسئولان به معافیت های مالیاتی، بالا بودن سود تسهیلات بانکی، افزایش نرخ سوخت، کمبود نقدینگی ناشی از افزایش قیمت ها، وجود نوسانات قیمت ها در بازار، پرداخت نشدن یارانه تولید، صدور اجرائیات بابت بدهی های بانکی برای صادرکنندگان، عدم نقل و انتقالات پولی در قالب صادرات از مهمترین مشکلات کنونی صادرکنندگان است.

وی خاطرنشان کرد: در هشت ماه سال جاری این استان 70 میلیون دلار صادرات داشته است.

وی گفت: تجار این استان امسال با 24 کشور جهان رفت و آمد تجاری داشته اند.

وی خواستار حذف پیمان ارزی برای صادرکنندگان، پرداخت تسهیلات ارزان قیمت، اعمال استمهال دیون صادرکنندگان، اختصاص ارز دولتی به صادرکنندگان برای امور صادراتی و اختصاص یارانه تولید به صادرکنندگان شد.

صمدی  با بیان این که  روز ملی صادرات فرصت ارزشمندی برای پرداختن به صادرات غیر نفتی است ، گفت:  به همین منظور  باتوجه به نامگذاری سال جاری به نام  حمایت از  کالای ایرانی و همچنین باتوجه به شرایط کنونی در حوزه تجارت خارجی لزوم تاکید بر توسعه صادرات بیش از پیش باید مورد توجه قرار گیرد.

رئیس اتاق بازرگانی خراسان شمالی  معیارهای صادرکننده گان  برتر استان را براساس معیارهای مختلف و دستورالعمل های اعلامی از سوی سازمان توسعه و تجارت ایران در خصوص فعالیت های  صادراتی، بازرگانی عمومی ، صنعت و معدن، محصولات کشاورزی، گردشگری ، مصالح ساختمانی و غیره  اعلام کرد.

مدیر کل دفتر سازمان های منطقه ای و بین المللی سازمان توسعه تجارت ایران نیز دراین همایش  با بیان اینکه 55 درصد صادرات کشور محصولات پتروشیمی، صنایع فولادی و معدنی است گفت: این پروژه ها باید گسترش یابند.

میرهادی سیدی گفت: کشور ویتنام در سال 2017 بیش از 213 میلیارد دلار صادرات داشت که از این میزان 50 میلیارد دلار مبتنی بر توسعه اقتصاد سنتی و 150 میلیارد دلار ناشی از سرمایه گذاری خارجی بوده است، در حقیقت 73 درصد صادرات ویتنام ناشی از سرمایه گذاری خارجی بوده است.

این مقام مسئول گفت: 49.5 درصد صادرات کشور چین نیز در سال های گذشته مربوط به سرمایه گذاری خارجی بوده است که در این سال ها کاهش یافته است.

وی اظهار داشت: امسال 31 میلیارد دلار صادرات غیر نفتی در کشور ثبت شد که پیش بینی می شود این میزان تا پایان سال به 50 میلیارد دلار برسد.

وی با بیان اینکه با مجمع اقتصادی اوراسیا توافق هایی داشته ایم گفت: در این توافق 860 قلم کالا زیر پوشش قرار می گیرد که بعد از سه سال تبدیل به آزاد خواهد شد.

سیدی گفت: مجمع اقتصادی اوراسیا، با عضویت چند کشور آسیایی و اروپایی شامل بلاروس، قزاقستان، قرقیزستان، روسیه، تاجیکستان و ازبکستان فعالیت می کند که این کشور ها امکانات در اختیار صادر کننده ها قرار می دهد.

مدیرکل دفتر سازمان‌های منطقه ای و بین المللی سازمان توسعه تجارت ایران از رشد  13.3 درصدی صادرات نسبت به سال گذشته خبر داد و تصریح کرد: با تلاش‌های صادرکنندگان در 8 ماه اخیر صادرات جمهوری اسلامی 13.3 درصد نسبت به مدت مشابه در سال گذشته رشد داشته به طوری که بیش از 31 میلیارد دلار با مازاد تجاری بالغ بر 2 میلیارد دلار صادرات داشتیم.

سیدی با تشریح میزان صادرات جمهوری اسلامی در چهار دهه اخیر خاطرنشان کرد: با گذشت 4 دهه از انقلاب میزان صادرات کشور 10 هزار درصد افزایش پیدا کرده و 100 برابر شده و اکنون نیز ارزش ریالی صادرات جمهوری اسلامی 50 میلیارد دلار است اما در عین حال نباید کاستی‌های ناشی از سیاست‌های دولت و فعالیت‌های اقتصادی صادرکنندگان را نادیده بگیریم.

در این آیین از 11 صادر کننده برتر استان خراسان شمالی قدردانی شد.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز