استاندار خراسان شمالی خط مشی مدیریتی خود را تشریح کرد؛

شجاعی: کوبیدن بر طبل اختلافات و تنش سم مهلک توسعه است

۱۳۹۷/۰۹/۲۸ - ۱۵:۵۳:۴۶
کد خبر: ۷۸۹۵۹۴
شجاعی: کوبیدن بر طبل اختلافات و تنش سم مهلک توسعه است
استاندار خراسان شمالی در جلسه شورای اداری استان با تاکید بر این که کوبیدن بر طبل اختلافات و تنش، سهم مهلک توسعه است، بر مواردی همانند پیشگیری از بروز مسئله حقوق معوق، انجام صفر تاصد امور شهرستان ها با فرمانداران، تفویض اختیار بر مبنای قانون، اجرای تمامی مصوبات جلسات، حذف جلسات غیرضروری مدیران و حل اختلافات دستگاه های اجرایی با یکدیگر حداکثر تا ده روز آینده تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا ، محمدعلی شجاعی در این نشست شیوه جدیدی از نحوه برگزاری جلسات شورای اداری را ارائه داد و گفت:طبق برنامه از قبل مشخص شده هر دستگاه اجرایی که می خواهد به ارائه برنامه و عملکرد حوزه کاری خود بپردازد 5دقیقه فرصت دارد و سپس باید آمادگی پاسخگویی به سوالات استاندار و دیگر اعضای شورای اداری را داشته باشد تا بتوانیم آسیب شناسی و پیگیری نتایج کار را داشته باشیم.

وی اظهار داشت: شرایط خاص کشور بر کسی پوشیده نیست و این نکته که هجوم و تهدید نظامی برای دشمن میسر نیست و آن ها این نظام را شناخته اند و به این نتیجه رسیده اند که جنگ را به عرصه اقتصادی برده اند.

شجاعی افزود:مقام معظم رهبری بارها اشاره داشته اند که بدون شک می توانیم از این شرایط کشور عبور کنیم لذا برای تحقق فرمایش ایشان نیازمند انسجام تمامی نیروهای دلسوز هستیم و باید بایکدیگر هم افزایی و همپوشانی داشته باشیم.

وی شرط تحقق فرمایش مقام معظم رهبری را داشتن سند توسعه، برنامه و تلاش شبانه روزی مدیران دستگاه های اجرایی ذکر کرد و افزود:در طول این 4 دهه نظام خدمات قابل توجهی ارائه داده اما دشمنی ها هم کم نبوده است.

وی خطاب به مدیران شورای اداری خواستار حل مشکلات مردم شد و افزود:نباید ذهن مدیران دستگاه های اجرایی به چیزی غیر از حل مشکلات مردم مشغول شود و همه ما فقط باید برای مردم کار کنیم، هر چند دولت تدبیر و امید تلاش های زیادی داشته اما بازهم جای خدمات بسیار است.

استاندار خراسان شمالی با تاکید بر این که باید برنامه ریزی برای توسعه استان در بخش های مختلف داشته باشیم، تصریح کرد:باید اولویت های استان را دید و بر مبنای آن حرکت کرد.

دکتر شجاعی خاطرنشان کرد:حقوق معوق تمامی نیروها باید پرداخت شود و نباید در استان و شهرستان ها صدای اعتراض مردم در این خصوص شنیده شود که صدای مظلومیت کارگر است، چون در غیر این حالت با فرماندار و مدیر مربوط برخورد و حقوق آن ها را تا حل مشکل کارگران قطع می کنیم.

وی اظهار داشت: هرآنچه که قانون تشخیص داده، باید تفویض اختیار شود و مدیران استان این موارد را مدنظر قرار دهند و در تفویض اختیار به شهرستان ها خست به خرج ندهند و این را هم در نظر بگیرند که بنا بر شایستگی و صلاحیت از ظرفیت های بانوان و جوانان باانگیزه با تاکید بر تحول و توسعه هم بیشتر استفاده شود.

رئیس شورای اداری استان بر نقش مهم حوزه اقتصادی و بانک ها در توسعه تاکید کرد و گفت: این دو حوزه در مولفه های کسب و کار بسیار مهم هستند و نباید جزو استان های نخست در بحث سختگیری در امور بانکی باشیم بنابراین دستگاه های اجرایی ایستگاه ها و فرآیندهای غیرضروری را حذف کنند تاشاهد سرمایه گذاری و هموار کردن کار مردم باشیم.

وی افزود: باوجود برگزاری جلسات متعدد اداری، اما گاهی مصوبات اجرایی نمی شود بنابراین مدیران دستگاه های اجرایی در این خصوص حساسیت بیشتری داشته باشند زیرا به اعتقاد بنده باید کار در زمان مشخص خودش انجام گیرد تا کارایی داشته باشد.

وی از مدیران دستگاه های اجرایی استان خواست تا از سفرهای غیرضروری به مرکز استان و تهران اجتناب کنند و وقت بیشتری را برای کار اختصاص دهند زیرا قبول مسئولیت کرده اند.

دکتر شجاعی تصریح کرد: در بحث ایجاد اشتغال برای خانواده های شهدا، ایثارگران، جانبازان و آزادگان بر مبنای رعایت قوانین و مقررات و اعمال سهمیه های قانونی از هیچ تلاشی دریغ نشود.

وی در بخش دیگر سخنان خود ضمن تاکید بر ارتقای شاخص های ادارات در سطح ملی اظهار داشت: سیستمی که رعایت حال نظام را نکند، باید تخلفاتش مورد رسیدگی قرار گیرد و در این بخش به شخصه ورد خواهم کرد و همچنین اختلاف دستگاه های اجرایی با یکدیگر هم باید حداکثر تا ده روز آینده طبق ضوابط قانونی حل و فصل شود.

وی با تاکید بر این که حتی یک ریال اعتبارات استان نباید برگشت بخورد، لزوم حمایت از بخش خصوصی، سمن ها و نظام های صنفی را گوشزد کرد و بر سکونت مدیران شهرستانی در محل خدمت و حضور مستمر فرمانداران و مدیران اجرایی در میان مردم و و روستاها تاکید کرد. 

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بجنورد نیز در این آیین بر حمایت از بخش خصوص تاکید کرد و گفت: کمک کنید تا بخش خصوصی وارد میدان و نقدینگی های حوزه تولید شود.

حجت الاسلام ابوالقاسم یعقوبی اظهار داشت: باید گیرودارهای اداری کم شود و این روند برای حمایت از بخش خصوصی آسان سازی شود. وی سه عامل هدف شناسی، ایمان به هدف و استقامت در راه هدف را از رموز پیروزی رهبران الهی و هر انسانی در زندگی ذکر کرد.

نظر شما
پرونده ویژه