معاون امور اقتصادی استاندار:

تاکید استاندار تهیه نقشه جامع سرمایه گذاری استان در کوتاه ترین زمان است

۱۳۹۷/۱۰/۰۳ - ۱۳:۴۹:۰۱
کد خبر: ۷۹۱۷۵۷
تاکید استاندار تهیه نقشه جامع سرمایه گذاری استان در کوتاه ترین زمان است
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار خراسان شمالی در هفتمین نشست کارگروه تخصصی امور اقتصادی گفت: یکی از تاکیدات استاندار تهیه و تکمیل سند جامع سرمایه گذاری استان در کوتاه ترین زمان ممکن است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا، مجید پورعیسی در این نشست اظهار داشت: سازمان مدیریت و برنامه ریزی و اداره کل اقتصاد و دارایی برای دفاع از سند جامع سرمایه گذاری استان در هفته آینده آماده باشند و یادآور می شوم تاکید استاندار ارائه پروژه ها به طور کامل و جامع است.

وی خطاب به مدیران اجرایی حاضر در نشست تصریح کرد: از قانون تراشی اضافه پرهیز کنید و در چارچوب قانون و مقررات به دنبال ارائه راهکارهای اجرایی برای حل مشکلات استان باشید.

پورعیسی با تشریح دوباره خط مشی کاری استاندار گفت: حل اختلافات بین دستگاه های اجرایی از تاکیدات استاندار در نشست شورای اداری بود؛ بنابراین با مسئولیت سازمان جهاد کشاورزی نشستی با حصور تمام دستگاه های اجرایی، تشکیل و تمامی اختلاف نظرات احصاء و راهکار ارائه شود. وی خاطرنشان کرد: اگر مدیر اجرایی در راستای سیاست ها و مشی کاری استان گام برندارد، فردی همراه نیست و باید به فکر جابجایی باشیم.

پورعیسی افزود: بنابر دستور صریح استاندار با هدف تسریع در روند توسعه استان در جلسات به ریاست معاونان استاندار باید مدیران دستگاه های اجرایی حضور داشته باشند البته در مواقع ضروری مانند برگزاری جلسه در مرکز، باید از قبل به دبیرخانه جلسات به شکل کتبی اعلام کنند.

بررسی ابهامات در روند صدور مجوز بی نام سرمایه گذاری از دیگر دستورکارهای این نشست بود که پورعیسی اظهار داشت: تمامی دستگاه های اجرایی باید تا آخر این هفته پروژه ها و طرح های شاخص حوزه کاری خود را ارائه دهند و تاکید می کنم بازه زمانی پاسخگویی دستگاه های خدمات رسان به استعلامات صدور مجوزها باید کوتاه شود و سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اعتبار لازم برای صدور برخی استعلامات مستلزم هزینه را پیش بینی کند.

وی ادامه داد: ما یک تیم کاری در استان هستیم که باید مشکلات و چالش ها را با انسجام و هم افزایی در استان حل کنیم و در این راستا باید سیاست و اراده کاری داشته باشیم و تاکید می کنم سازمان مدیریت و برنامه ریزی برای حل مشکلات با دستگاه های اجرایی همراهی بیشتری داشته باشد.

پورعیسی با بیان این که بنده اطمینان دادم تامین منافع استانی در راستای تامین منافع ملی است، خاطرنشان کرد: علاوه بر مسئولیت کاری باید مسئولیت اجتماعی داشته باشیم و به دنبال حل مشکلات استان و ارائه راهکارهای اجرایی و کارشناسی باشیم.

پورعیسی در ادامه با اشاره به چهلمین سالگشت پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، افزود: پروژه های اقتصادی و عمرانی قابل افتتاح احصاء شود تا برنامه ریزی لازم برای حضور مسئولان کشوری انجام شود.

طرح روستاهای زیست بوم دیگر دستورکار این نشست بود که پورعیسی مطرح کرد: از اندیشمندان و بزرگان استان برای پیشبرد و توسعه استان بهره مند شوید و  سرمایه گذار این حوزه مسئولیت و وظایف مرتبط با هر دستگاه اجرایی را اعلام کند تا پیگیر موضوعات باشیم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز