استاندار خراسان شمالی:

فرصت آزمون و خطا نیست/ لزوم بهره مندی از تجارب استانداران ادوار با تشکیل کمیسیون های تخصصی

۱۳۹۷/۱۰/۲۹ - ۰۷:۲۲:۴۲
کد خبر: ۸۰۱۶۰۱
فرصت آزمون و خطا نیست/ لزوم بهره مندی از تجارب استانداران ادوار با تشکیل کمیسیون های تخصصی
در نشست استانداران ادوار با استاندار و مدیران استان خراسان شمالی، دکتر محمدعلی شجاعی با تاکید بر ضرورت بهره مندی از تجارب مدیریتی گذشته با تشکیل کمیسیون های تخصصی ذیل مجمع استانداران گفت: در شرایط کنونی کشور اجازه آزمون و خطا نداریم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا،دکتر شجاعی در این نشست خطاب به استانداران ادوار اظهار داست: مدیران دارای مسئولیت در حیطه های مختلف باید از تجارب مدیرانی همانند شما بهره گیرند تا مسیری طی شود که مردم ثمره بیشتری ببینند. 

وی ابراز امیدواری کرد: با برنامه ریزی مجمع استانداران این حضور و جلسات مستمر باشد؛ زیرا تجربه حاصل گذران عمر و گوهر گرانبهایی است که با طی زمان به دست می آید و برگزاری چنین جلساتی موجب انتقال دانش و تجربه های گذشته به مسئولان برای ارائه خدمات بیشتر به مردم می شود. 

دکتر شجاعی ادامه داد: اعتقاد دارم مسیر درست اداره جامعه چند مسیر نیست و باید با تسلط دانایی بر امور و بهره مندی از تمامی ظرفیت های حاکمیت و نظام مسیر حرکت مشخص باشد چرا که فکر اجرای مصوبات بدون به کارگیری ظرفیت کلیه نهادها امکان پذیر نیست.

نماینده عالی دولت در خراسان شمالی مطرح کرد: نگاه و تفکر دشمنان نظام جمهوری اسلامی به نحوه تحریم و اعمال محدودیت ها بر پیکره ایران تغییر کرده است و با سفر به کشورهای مختلف سعی دارند این حلقه فشارها را تنگ تر کنند.

دکتر شجاعی افزود: برای مقابله با محدودیت ها و تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری نگاه ما برای مسیر اجرای امور باید تغییر کند که این تحول تنها به تغییر یک یا دو مصوبه نیست و سال 98 برای مقابله اساسی با فشارها باید دولت، بخش خصوصی و مردم چهره ای متفاوت از ایران را ببینند.

دکتر شجاعی با تاکید بر این که تمرکز امور در مرکز سهمی مهلک برای مقابله با تحریم ها و فشارهای دشمنان است، تصریح کرد: در نشست اخیر   استانداران سراسر کشور در وزارت کشور و هیئت وزیران مطرح کردم که باید سطح اختیار مدیران افزایش یابد اما درواقع به دنبال افزایش اختیارات خود نیستم اما به عنوان استاندار، برای توسعه استان برنامه دارم و بر اجرای آن هم پافشاری می کنم و کمبود و محدودیتی در حوزه اختیارات خود احساس نمی کنم ولی سطح اختیارات مدیران اجرایی باید افزایش یابد تا برای پیگیری امور وابسته به مکاتبه با مرکز نباشیم و این در حالی است که درخواست های ارسال شده از سوی استان به مرکز توسط کارشناسان و نه وزیر و یا معاون وزیر پاسخ داده می شوند بنابراین برای جلوگیری از توقف در مسیر توسعه باید سطح اختیارات مدیران اجرایی در استان ها افزایش یابد.

دکتر شجاعی با تاکید بر ایجاد فضای امن برای حضور سرمایه گذاران، گفت: برای حضور قوی سرمایه گذاران در استان باید از صندلی های خود بلند شویم و اجازه فعالیت بیشتر به آنان دهیم؛ ایجاد زیرساخت ها و امنیت وظیفه دولت و ایجاد شغل و آبادانی با بخش خصوصی است.دکتر شجاعی یادآور شد: خراسان شمالی در موانع اداری و بانکی جزو استان های بالایی است که این موضوع موجب بی تمایلی بخش خصوصی برای حضور در استان می شود.

استاندار خراسان شمالی تشکیل سه کمیته تخصصی در حوزه های عمرانی، اقتصادی، سیاسی امنیتی و اجتماعی را از دبیر مجمع استانداران خواستار شد و افزود: با تشکیل این سه کمیسیون از تجربه های استانداران ادوار به شکل تخصصی بهره مند خواهیم شد.

دکتر شجاعی تصریح کرد: لازم است که از بیان کلی گویی، پرهیز و مسئولیت تخصصی هر استاندار مشخص شود؛ در کشور نشست های مختلف برگزار می شود و با انبوه مصوبات روبرو هستیم ولی به اعتقاد بنده شأن یک نشست اجرای مصوبات است.

دکتر شجاعی ثبات مدیریتی را لازمه پیمودن مسیر توسعه قلمداد کرد و افزود: تغییر مستمر در مدیریت ها اوج بی هنری است و وجود منابع مالی و ظرفیت ها در بخش های مختلف بدون مدیریت درست منابع انسانی مفید نخواهد بود.

وی ادامه داد: تاکید بر شایسته سالاری و توسعه احزاب به معنای به کارگیری فرد سیاسی حزب و بی توجهی به توانایی افراد در اجرا نیست بلکه تمامی آرا و افکار برای کمک به مدیریت عالی با هدف توسعه استان تقویت شوند. دکتر شجاعی تاکید کرد: اجرای امور بدون توجه به مسائل علمی بیراهه رفتن است و باید علم و دانش دانشگاه ها به کمک بخش خصوصی و دولتی بیاید و دانشگاه های استان هم متناسب با ظرفیت ها و مزیت های هر منطقه ایجاد شوند و ماموریت محرور باشند.

دکتر شجاعی ادامه داد: در بخش نیروی انسانی باید از داشته های موجود بهره مند شویم و به دنبال افزایش کیفیت و نه کمیت منابع انسانی باشیم. وی تاکید کرد: برای به کارگیری نیروها تحت تاثیر فشارها قرا نمی گیرم و اعتقادی به دخالت دیگران در حیطه کاری خود ندارم چرا که بنده به عنوان مسئول استان باید تمام و کمال پاسخگو باشم.

در این نشست، برخی استانداران ادوار به بیان نکات مدنظر خود پرداختند.

سید علی اکبر پرویزی هفتمین استاندار خراسان شمالی اظهار داشت: تقسیم خراسان بزرگ به سه استان مجزا فرصتی مناسب برای پیشرفت مناطق دورافتاده بود و بنده در زمان حضورم با هدف توسعه استان در جلسات اولیه شورای برنامه ریزی و توسعه استان تمام اختیارات توزیع بودجه را به فرمانداران سپردم و کمیته برنامه ریزی شهرستان ها فعال شد. 

تاکید بر پیگیری پروژه های جاده ای و ریلی، ایجاد فضای امن برای جذب سرمایه گذاران، بهره مندی بیشتر از منابع مالی متمرکز و متفرقه دارای ردیف و مصوبه اعتباری، پرهیز مسئولان از اعلام وعده ها و قول های خارج از توان و ظرفیت های موجود و صداقت با مردم، از دیگر موارد طرح شده این استاندار ادوار در این نشست بود. 

محمدرضا صالحی هشتمین استاندار خراسان شمالی هم در این نشست با اشاره به توانمندی های بالقوه این استان، اظهار داشت: مردم خراسان شمالی دارای روحیه شاد و پرنشاط هستند که برای افزایش این روحیه نیاز است پروژه هایی مانند ایجاد پارک ویژه بانوان و شهر دوستدار کودک پیگیری شود و یادآور می شوم خراسان شمالی تنها استانی بود که توانست بعد از انتخابات سال۹۶ تعریف تبدیل رقابت به رفاقت را عملیاتی کند که حضور تولیت آستان قدس رضوی در استان یکی از این موارد است.

تکمیل و راه اندازی کلینیک درمان بیماران خاص، کلینیک ناباروری، توجه به کشت گلخانه ای، ایجاد صنایع خرد و کوچک و مشاغل ارزان قیمت از دیگر موارد مورد تاکید استاندار اسبق خراسان شمالی بود. 

محمدنبی حبیبی استاندار ادوار خراسان بزرگ هم در این نشست گفت: با هدف توسعه و اداره مطلوب کشور، بر افزایش اختیارات استانداران تاکید دارم و افزایش ارتباطات استان های همجوار و همانند به لحاظ جغرافیایی با هدف بهره مندی بیشتر از ظرفیت های موجود و توسعه استان ها نیز مورد پیشنهاد است.

 در ادامه این نشست، هادی قوامی نماینده مردم اسفراین در مجلس هم مطرح کرد: از اقدام استاندار برای تشکیل این جلسه قدردانی می کنم چرا که برای توسعه و پیشرفت استان بهره مندی از تجربه های گذشته بسیار موثر خواهد بود. 

بر اساس این گزارش، سومین نشست کمیته استانی استانداران ادوار استان با حضور ۷ عضو کمیته استانی خراسان شمالی شامل غلامحسن بشارتی، محمدحسین جهانبخش، ابوطالب شفقت، سید علی اکبر پرویزی، محمدرضا صالحی، مجید پورعیسی و محمدعلی شجاعی، ۵ عضو استانداران ادوار از خراسان بزرگ شامل محمدنبی حبیبی، عبدالله کوپایی، محمدرضا محسنی ثانی، حسن امینی و حسن غفوری فرد، به همراه ۵ نفر از مجمع استانداران شامل حسین طاهری، غلام عباس زارع، حمید حاجی عبدالوهاب، اصغر ابراهیمی اصل و سید حبیب صفوی برگزار شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز