تسهیلات ارزان قیمت در اختیار تولید کنندگان قرار گیرد

۱۳۹۷/۱۱/۰۳ - ۱۳:۱۴:۲۱
کد خبر: ۸۰۳۶۷۳
تسهیلات ارزان قیمت در اختیار تولید کنندگان قرار گیرد
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار خراسان شمالی گفت : اعطای تسهیلات با کارمزد ۱۸ درصد نمی تواند مشکلی از مشکلات تولید کنندگان را حل کند زیرا مقرون به صرفه نیست ، لذا باید تسهیلات ارزان قیمت در اختیار آنان قرار دهیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا ، مجید پورعیسی در بازدید از خبرگزاری ایسنای استان اظهار داشت: تاکنون 39 میلیارد تومان به تولید کنندگان استان تسهیلات پرداخت شده اما در بخش ارائه تسهیلات ارزان قیمت نیازمند اتخاذ سیاستگذاری های کشوری هستیم.

وی افزود:از 370 میلیارد تومان سهم خراسان شمالی بابت تسهیلات اشتغال پایدار روستایی و خانگی 263 میلیارد تومان معادل 70 درصد آن جذب شده اما با ورود دکتر شجاعی استاندار، وی بر تسریع تمامی این فرآیندها تاکید کرد.

وی افزود: یکی از تاکیدات استاندار، تک رقمی شدن در جذب تسهیلات است، بنابراین تمام دستگاه های اجرایی، فرمانداری ها و بانک ها باید روند رسیدگی به پرونده ها را تسریع کنند زیرا هنوز رضایت کامل حاصل نشده است.

پورعیسی خاطرنشان کرد:بانک های استان طرح ها را به مرحله انعقاد قرارداد می رساندند ولی قراردادی منعقد نمی شد در حالیکه ملاک ارزیابی در کشور همین انعقاد قراردادهاست که استاندار خراسان شمالی به تمامی بانک های عامل تکلیف کرد تا عقد قرارداد انجام شود.

وی در ارتباط با آخرین وضعیت پیست سوار کاری علی آباد بجنورد تصریح کرد: ارتش موفق به اخذ سند زمین پیست علی آباد در بجنورد شد و قرار بر این است تا این زمین را به بخش خصوصی اجاره دهد. هم چنین برنامه ریزی شده تا آن گروهی که زمین مذکور را اجاره می کند، با مشارکت باشگاه داران و تولیدکنندگان اسب، پیست را راه اندازی کنند تا پروژه ای شبیه پیست سوارکاری گنبد راه اندازی شود.

پورعیسی با اشاره به این که حمایت های لازم از سوی استانداری نیز در این زمینه انجام خواهد شد، ادامه داد: یکی،‌‌‌ دو سال طول خواهد کشید تا این پروژه به سرانجام برسد.

وی اظهار داشت: علاوه بر آن، برای این که صنعت اسب در این استان رونق گیرد باید حوزه های کشاورزی، ورزش و جوانان و هیات سوارکاری با یکدیگر ارتباط بیشتری برقرار کنند و در صنعت اسب به کل زنجیره موجود در آن توجه ویژه داشته باشند.

وی در بخش دیگر سخنان خود در خصوص نمایشگاه بین المللی خاطرنشان کرد: نمایشگاه بین المللی باید در یک مکان دیگر با کیفیت بهتر ساخته شود زیرا از همان ابتدا به افرادی که زمین نمایشگاه را در دست گرفته بودند، اعلام کردیم بر روی قیمت به تفاهم برسند اما با حداقل قیمت کارشناسی زیربار نرفتند و به دنبال گرفتن امتیاز بودند و هم اکنون که قیمت زمین نمایشگاه چند برابر قیمت اولیه شده است، راه و شهرسازی قبول نمی کند.

پورعیسی در خصوص مشکل واحد تولیدی ناتمام سیمان سمنگان  که متعلق به آستان قدس رضوی است، بیان کرد: وضعیت کارخانه سیمان سمنگان در شهرستان مانه و سملقان تعیین تکلیف شد و یکی از عللی که موجب شده بود تا این پروژه نیمه کاره باقی بماند این بود که بیان می شد توجیه اقتصادی ندارد که در نتیجه آستان قدس اعلام کرد که در آن جا پروژه گیاهان دارویی که اشتغال را به همراه خواهد داشت، اجرایی کند و اسانس گیری را نیز انجام دهد.

وی با بیان این که شرکت آستان قدس برای پروژه سیمان سمنگان 50 میلیارد تومان هزینه کرده بود، تاکید کرد: با اجرای این طرح معادن تخریب نمی شوند و از سوی دیگر معادن موجود در اطراف پروژه نیز آزاد شدند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز