استاندار :

مشکل انتقال منازل پایین دست روستای دالنجان کردیه فاروج حل می شود

۱۳۹۷/۱۱/۰۴ - ۱۱:۳۳:۲۶
کد خبر: ۸۰۳۹۷۱
مشکل انتقال منازل پایین دست روستای دالنجان کردیه فاروج حل می شود
استاندار خراسان شمالی در سفر به شهرستان فاروج به همراه معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور، ضمن حضور در جمع مردم روستای دالنجان کردیه این شهرستان گفت: مشکل انتقال منازل مسکونی پایین دست این روستا به بخش بالا حل می شود‌.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا، محمدعلی شجاعی در این جمع اظهار داشت: چهل منزل باقی مانده در پایین دست روستا به زودی به بخش بالا منتقل خواهد شد و در این مورد صبح شنبه جلسه ای با فرماندار، مدیران بنیاد مسکن و کمیته امداد و دیگر دستگاه های مربوط برگزار می شود.

دکتر شجاعی افزود: این امر طی یک برنامه زمان بندی اجرایی می شود و برای انتقال این تعداد واحد مسکونی ۲۵ میلیون تومان تسهیلات با نرخ ۵ درصد پرداخت می شود. وی تاکید کرد: وظیفه داریم در کنار خیّران، همانگ ونه که مشکل سکونت روستاییان را حل می کنیم، بایستی مباحث ایجاد اشتغال برای ماندگاری جوانان نیز در روستاها بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

نماینده عالی دولت در خراسان شمالی خاطرنشان کرد: مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی قابلیت های منطقه را شناسایی و اعلام کند تا تسهیلات اشتغالزا متناسب با این ظرفیت ها به درستی هدایت شود.

دکتر شجاعی افزود: تاکید مقام معظم رهبری، رئیس جمهوری و دولتمردان تامین شرایط رفاهی برای روستاییان است تا این جمعیت مولد و تامین کننده امنیت غذایی در مناطق روستایی ماندگار شوند.

سرپرست فرمانداری شهرستان فاروج نیز با بیان این که ۶۸ درصد جمعیت شهرستان روستانشین هستند، افزود: روستاییانی که با وجود مشکلات و کاستی ها به تولید و اقتصاد کمک می کنند، باید برای حل مشکلات آنان اقدامی اساسی انجام داد.

مسعود صادق نبود آب شرب را مهم ترین مشکل روستاییان این شهرستان ذکر کرد و گفت: از لحاظ آب زیرزمینی مشکلی نداریم اما زیرساخت های مناسب آبرسانی در روستاها وجود ندارد. وی افزود: شهرستان فاروج ۳۲ میلیارد تومان اعتبار داشت که پنج میلیارد تومان آن به بحث آب اختصاص یافت اما به دلیل تخصیص کم، آنطور که باید، خوب عمل نشده است. وی گفت: در بحث ایجاد اشتغال روستاییان نیز برنامه ریزی های خوبی با پرداخت وام اشتغال در دستورکار قرارگرفته و در حال انجام است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز