معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور در بجنورد:

سهم خراسان شمالی در تخصیص اعتبارات ویژه است

۱۳۹۷/۱۱/۰۶ - ۰۸:۴۶:۱۹
کد خبر: ۸۰۴۳۹۸
سهم خراسان شمالی در تخصیص اعتبارات ویژه است
معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور گفت: سهم خراسان شمالی از تخصیص اعتبار برای حوزه روستایی و مناطق محروم ویژه است و بدون شک از اعتبارات سال آینده کمک خواهیم کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا، محمد امید در کارگروه اشتغال استان اظهار داشت: با توجه به این که نسبت جمعیت روستایی این استان بالا بوده و در بسیاری از زیرساخت های توسعه نیز عقب است، بدون شک سهم خراسان شمالی از اعتبارات را ویژه خواهیم دید.

وی بر استفاده بهینه از تسهیلات روستایی تاکید کرد و افزود: خراسان شمالی باید از این فرصت تخصیص اعتبار بیشترین استفاده را داشته باشد البته ما نیز در بسیاری شاخص ها کمک می کنیم. 

امید با اشاره به این که در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی هستیم، تصریح کرد: آنچه مسلم است، این که در روستاهای کشور اقدامات اساسی و زیربنایی خوبی انجام شده که متعلق به نظام جمهوری اسلامی است و حتی آمارها نشان می دهد در شاخص هایی همچون گازرسانی، برق رسانی، آموزش و بهداشت از میانگین کشورهای توسعه یافته هم جلوتر هستیم. وی افزود: نهضت همه جانبه ای برای توسعه زیرساخت های روستاها شکل گرفته و حتی در زمان جنگ نیز توجه ویژه ای به روستاها می شد.

امید تصریح کرد: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی جمعیت روستایی کشور 70 درصد بود ولی اکنون این رقم به 26 درصد کاهش یافته که طبق بررسی های انجام شده یکی از مهم ترین دلایل این کاهش جمعیت در روستاها، توسعه نامتوازن ذکر می شود.

وی دلیل توسعه نامتوازن را نبود اشتغال برای جوانان روستایی ذکر کرد و گفت: یکی از خدمات بسیار خوب مجلس، تخصیص اعتبار برای اشتغال روستایی بود که امیدواریم مشکلات هم سریع تر حل شود.

امید خاطرنشان کرد: 12 هزار میلیارد تومان اعتبار برای اشتغال روستایی در نظر گرفته شد که باتوجه به تغییرات نرخ ارز، این رقم به 18 هزار میلیارد تومان افزایش یافت و علاوه بر اختصاص 6 هزار میلیارد تومان در مرحله اول،  7500 میلیارد تومان دیگر هم دیروز به بانک های عامل ابلاغ شد و مابقی نیز تا پایان سال جذب خواهد شد. وی اظهار داشت:سقف تسهیلات اشتغال روستایی برداشته شد و اختیارات بیشتری در اختیار استان ها قرار گرفت که امیدواریم استان ها از این فرصت استفاده کنند.

دکتر امید در ارتباط با بحث تضامین در جذب تسهیلات روستایی نیز گفت:بحث تضامین در قانون تسهیل شده و اگر سخت گیری هم در این حوزه وجود دارد، خود استان ها مقصر هستند زیرا این مشکل قابل حل است.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز