استاندار تاکید کرد؛

پیشران های اقتصادی محورهای اصلی تفاهم نامه های آتی خراسان شمالی با ترکمنستان

۱۳۹۷/۱۲/۰۲ - ۰۹:۱۰:۴۰
کد خبر: ۸۱۵۳۴۶
پیشران های اقتصادی محورهای اصلی تفاهم نامه های آتی خراسان شمالی با ترکمنستان
استاندار خراسان شمالی در نشست کارگروه های آموزشی و فرهنگی استان که با حضور سفیر جمهوری اسلامی ایران در ترکمنستان برگزار شد، تاکید کرد: پیشران های اقتصادی استان مانند کشاورزی، گردشگری و صنعت تکیه گاه و محورهای اصلی تفاهم نامه های ما با کشور ترکمنستان در آینده خواهد بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا،محمدعلی شجاعی در این نشست اظهار داشت: طرح ها و ایده های اجرایی ما در بخش های مختلف باید با نگاه به آینده باشد و به سفیر کشورمان در ترکمنستان اعلام کردم به گفته ها و تعهدات سفارت در قبال آن کشور به نیابت از خراسان شمالی، پایبند خواهم بود.

وی تاکید کرد: به تمامی تعهدات خود در مقام اجرا پایبند خواهیم بود و کسی را که بخواهد حتی یک گام جدا از تفاهم نامه ها بردارد، نمی بخشم. وی گفت: ما باید کار در سطح بین الملل را یاد بگیریم و آداب آن را رعایت کنیم.

وی ادامه داد: ادبیات کاری استان در مقام اجرا، انجام امور در قالب کار تیمی مشترک به طور تخصصی است و با تاکید بر این موضوع پیش از سفر سفیر کشورمان در ترکمنستان، جلسات تخصصی در حوزه های مختلف، تشکیل و داشته های استان احصا و جمع بندی شد تا حرف همه در هر بخش یکصدا باشد و از انجام کارهای انفرادی پرهیز شود که نتیجه ای به دنبال نخواهد داشت.

دکتر شجاعی مطرح کرد: مدیران اجرایی باید مشخصا داشته های استان را در بخش های مختلف، تعیین و برای انجام فعالیت مشترک با کشور ترکمنستان اعلام کنند و به طور مثال، خراسان شمالی باید در بخش بهداشت و درمان، بخشی را که از نظر تجهیزات و نیروی انسانی متخصص مجهز است، مشخص کند تا سفارت ایران با اعلام آن به کشور ترکمنستان زمینه ایجاد و توسعه گردشگری سلامت را رقم بزند.

وی هم چنین با اشاره به توانمندی استان در بخش دانشگاهی تصریح کرد: به طور مشخص رشته های تحصیلی دارای ظرفیت پذیرش دانشجوی خارجی، همایش ها و فعالیت های علمی مشترک با کشور ترکمنستان، جمع بندی و اعلام شود. وی هم چنین بر بهره مندی از ظرفیت شرکت های دانش بنیان نیز تاکید کرد.

دکتر شجاعی خاطرنشان کرد: در بخش فرهنگ و ورزش می توانیم فعالیت های مشترک زیادی با ترکمنستان داشته باشیم که به ساخت مستند و سریال و برگزاری اردوهای ورزشی مشترک می توان اشاره داشت.

نماینده عالی دولت در استان افزود: خراسان شمالی به عنوان یک استان مرزی وظایف ملی نیز بر عهده دارد که توان خود برای انجام آن را به کار خواهد برد. دکتر شجاعی هم چنین به قول پیگیری سفیر ایران در ترکمنستان برای برقراری پروازهای بجنورد به عشق آباد در قالب تورهای گردگشری هم اشاره داشت.

در این نشست، سفیر ایران در ترکمنستان هم گفت: هدف از سفر به خراسان شمالی شناخت ظرفیت ها و داشته های استان در بخش های مختلف است که می تواند در خارج از مرزها نیز به کار گرفته شود.

سید محمد احمدی افزود: خراسان شمالی در زمینه صنعت و کشاورزی حرف های زیادی برای گفتن دارد و با توجه به مرزی بودن این استان می توان با به فعلیت درآوردن پتانسیل های آن در آینده شاهد رشد و شکوفایی خراسان شمالی باشیم.

وی ادامه داد: در زمینه علمی و فرهنگی زمینه های لازم برای تبادل اطلاعات و ظرفیت ها در کشور ترکمنستان وجود دارد و بنده تلاش می کنم مذاکرات گذشته بخش دانشگاهی استان با این کشور را پیگیری کنم.  وی اشاره داشت: با افزایش تکریم ارباب رجوع می توانیم توسعه صنعت توریسم سلامت را در این استان رقم بزنیم و  در عرصه بهره مندی از توانمندی پارک علمی و فناوری استان نیز آمادگی لازم در کشور ترکمنستان وجود دارد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز