مدیر کل صدا و سیمای خراسان شمالی به مناسبت هفته قرآن و عترت:

ابزارهای هنری رساترین، بلیغ ترین و کاربردی ترین ابزار ابلاغ و تبلیغ پیام است

۱۳۹۷/۱۲/۰۴ - ۰۹:۰۹:۰۹
کد خبر: ۸۱۵۹۱۷
ابزارهای هنری رساترین، بلیغ ترین و کاربردی ترین ابزار ابلاغ و تبلیغ پیام است
مدیر کل صدا و سیمای خراسان شمالی گفت:قطعا امروزه برای انتقال پیام ها به هنر نیازمند هستیم چرا که ابزارهای هنری امروزه بی شک رساترین، بلیغ ترین و کاربردی ترین ابزار ابلاغ وتبلیغ پیام است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا، حمید قربانی جم با بیان اینکه انتقال هر پیامی با شیوه های نوین،پیام را در ذهن ها راسخ و ماندگار می سازد، عنوان کرد:امروزه باید تلاش کنیم تا با زبان متناسب با نسل جوان با آنها سخن بگوییم و پیام ها را با شیوه نوین و ابزار و روش های نوین به آنها انتقال دهیم.

قربانی جم با اشاره به این مطلب که هنر یکی از شیوه های بیان است که این شیوه ی بیان برای نسل جوان از هر تبیین دیگر رساتر ، دقیق تر ، نافذتر و ماندگارتر است، افزود:چه بسا که تبیین آموزه های دینی و قرآنی در قالب یک اثر هنری، هنر های مختلف نمایش، فیلم، کاریکاتور،عکس و غیره به درستی به مخاطب انتقال داده شود تاثیر گذاری بیشتری دارد.

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب نیز بارها در محافل و نشست ها با هنرمندان براین موضوع تاکید داشته اند که از زبان هنر، فیلم و نمایش و استفاده از ظرفیت هنرمندان برای انتقال پیام استفاه شود، گفت:هنر، زیباترین قالب برای همه ی پیام های نوین و مایه گسترش و نفوذ پیام ها است و اگر انتقال پیام و بیان مطالب در جامعه امروز  در قالب هنر ریخته و به مخاطب عرضه شود تاثیر گذاری بیشتری دارد.

مدیر کل صدا و سیمای خراسان شمالی گفت: قطعا برگزاری جشنواره های فرهنگی و هنری با موضوع قرآن و عترت به ویژه استفاده از ظرفیت هنر و هنرمندان یکی از زیباترین و کاربردی ترین راه هایی است که می تواند زمینه ساز انتقال پیام باشد.

هفته قرآن و عترت خراسان شمالی به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی از ٢٧ بهمن ماه آغاز و امشب با برگزاری آیین اختتامیه با حضور مسئولان کشوری و استانی در مجتمع فرهنگی و هنری گلشن بجنورد به کار خود پایان می دهد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز