راهکارهای افزایش درآمد از سفرهای نوروزی در خراسان شمالی بررسی شد

۱۳۹۷/۱۲/۰۴ - ۱۳:۲۷:۰۳
کد خبر: ۸۱۶۱۰۹
راهکارهای افزایش درآمد از سفرهای نوروزی در خراسان شمالی بررسی شد
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی با اشاره به ظرفیت های صنعت گردشگری در ایجاد درآمد و رونق اقتصادی استان گفت: به همین منظور با کمک متخصصان این امر و دستگاه های اجرایی مرتبط، به دنبال ارائه راهکارهایی برای افزایش درآمد از سفرهای نوروزی هستیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا،حبیب یزدان پناه در نشست بررسی راهکارهای افزایش درآمد از سفرهای نوروزی که در محل معاونت امور عمرانی استانداری خراسان شمالی برگزار شد، اظهار کرد: برای افزایش درآمد در گردشگری، بازاریابی و برندینگ مورد توجه ما قرار دارد.

یزدان پناه با بیان اینکه صنعت گردشگری در خراسان شمالی باید بتواند جایگاه خود را در کشور به عنوان یک مقصد گردشگری پیدا کند و تبدیل به یک برند گردشگری شود، تصریح کرد: در این راستا دوره های تخصصی برای آموزش رستوران داران، صاحبان واحدهای اقامتی و بوم گردی ها برای توسعه گردشگری و افزایش درآمد برگزار می شود.

وی با بیان اینکه خراسان شمالی به سبب داشتن منابع و ظرفیت های گوناگون فرهنگی، تاریخی و طبیعی و به خصوص بومگردی، تنوع اقوام، صنایع دستی و هنرهای سنتی ظرفیت های بالقوه ای برای گردشگری دارد، افزود: باید از این ظرفیت در جهت درآمدزایی و رونق اقتصادی استان استفاده کنیم که این مهم با همراهی و همفکری تمام دستگاه ها محقق می شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان با اشاره به اقدامات این اداره کل برای استقبال از مسافران نوروزی، عنوان کرد: برنامه ریزی هایی برای افزایش ماندگاری مسافران از جمله ارائه تخفیفات اماکن دیدنی و تاریخی انجام شده است.

یزدان پناه با بیان اینکه افزایش ماندگاری مسافران منجر به افزایش درآمدهای استان می شود، اظهار کرد: در حال حاضر مهم ترین مشکل پیش رو، نبود شناخت کافی از پتانسیل ها و ظرفیت های گردشگری خراسان شمالی و عدم معرفی استان در کشور است.

وی به حضور فعال و متفاوت خراسان شمالی در دوازدهمین نمایشگاه بین المللی تهران که 23 تا 26 بهمن ماه امسال برگزار شد، اشاره داشت و عنوان کرد: معرفی ویژه خراسان شمالی در مطبوعات سراسری و رسانه ملی برای ایام نوروز انجام می شود.

گفتنی است در این نشست، دستگاه های اجرایی عضو ستاد خدمات سفر استان از جمله مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای، مدیرکل تعزیرات حکومتی و نمایندگان سایر دستگاه ها و نهادهای مرتبط با موضوع حضور داشتند و راهکارهایی را به منظور افزایش درآمد از سفرهای نوروزی در خراسان شمالی ارائه دادند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز