برگزاری نشست کارگروه های آموزشی و فرهنگی استان با سفیر ایران در ترکمنستان

۱۳۹۷/۱۲/۰۴ - ۱۳:۳۲:۳۱
کد خبر: ۸۱۶۱۱۲
برگزاری نشست کارگروه های آموزشی و فرهنگی استان با سفیر ایران در ترکمنستان
نشست کارگروه های آموزشی و فرهنگی خراسان شمالی با سفیر ایران در ترکمنستان در محل استانداری برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا، مدیر روابط عمومی و امور بین الملل دانشگاه در این ارتباط گفت: دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی از ابتدای سال جاری در جهت بین المللی سازی گام برداشته و اقدامات بسیاری در این زمینه انجام شده است .

مهندس پیمان فیضی افزود: دو زبانه کردن سایت دانشگاه، راه اندازی طرح گردشگری سلامت ، امضای تفاهم نامه بین المللی و... از اقدامات انجام شده دانشگاه در این حوزه بوده است .

وی تصریح کرد: دانشگاه علوم پزشکی رشته هایی که در آن قابلیت جذب دانشجوی بین الملل از کشور ترکمنستان را دارد ، تخصص هایی که می تواند با توجه به آن ها بیماران بین الملل از این کشور را پذیرش نماید،  متخصصانی که می تواند به ترکمنستان اعزام کند و رشته هایی که می تواند اساتید را برای تدریس آن ها به دانشگاه های ترکمنستان اعزام نماید در اسرع وقت به استانداری اعلام خواهد کرد.

وی اظهار داشت: دانشگاه همچنین پروژه های تحقیقاتی که قابلیت اجرا با کشور ترکمنستان را دارد به اطلاع استانداری می رساند تا بر اساس آن اطلاعات برای سفیر ترکمنستان ارسال شود.

سفیر ایران در ترکمنستان نیز در این مراسم گفت: سهم خراسان شمالی از جذب دانشجوی بین الملل به استان از ٤٠ هزار دانشجویی که ترکمنستان به خارج فرستاده ، صفر است.

دکتر احمدی افزود: در ترکمنستان بیمارستان های مجهزی وجود دارد اما متأسفانه کمبود متخصص داریم .

وی تصریح کرد: علاوه بر بیمارستان ، دانشگاه های زیادی در ترکمنستان از نبود اساتید و اعضای هیئت علمی رنج می برد که اگر زمینه برای ورود متخصصان و اعضای هیئت علمی مهیا شود ، شرایط بسیار خوبی خواهیم داشت.

استاندار خراسان شمالی نیز بر این موضوع که گردشگری سلامت بین خراسان شمالی و ترکمنستان باید رونق بگیرد ، تاکید کرد و گفت : مدیران اجرایی باید داشته های استان را در بخش های مختلف، تعیین و برای انجام فعالیت مشترک با کشور ترکمنستان اعلام کنند.

شجاعی گفت: خراسان شمالی باید در حوزه بهداشت و درمان، بخشی را که از نظر تجهیزات و نیروی انسانی متخصص و مجهز است، مشخص کند تا سفارت ایران با اعلام آن به کشور ترکمنستان زمینه ایجاد و توسعه گردشگری سلامت را رقم بزند.

وی به توانمندی استان در بخش دانشگاهی نیز اشاره کرد و گفت: باید رشته های تحصیلی دارای ظرفیت پذیرش دانشجوی خارجی، برپایی همایش ها و فعالیت های علمی مشترک با کشور ترکمنستان، جمع بندی و اعلام شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز