معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خبر داد:

رتبه های کشوری برتر خراسان شمالی در بخش کتاب و کتابخوانی

۱۳۹۷/۱۲/۱۵ - ۱۴:۳۰:۰۳
کد خبر: ۸۲۰۹۹۵
رتبه های کشوری برتر خراسان شمالی در بخش کتاب و کتابخوانی
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان شمالی با اشاره به کسب رتبه های برتر کشوری این استان در زمینه کتاب و کتابخوانی گفت: کتاب و کتابخوانی نماد دانایی یک جامعه به شمار می رود و هر چه در راستای ترویج فرهنگ کتابخوانی قدم برداریم، به رشد دانایی و خردورزی کمک کرده ایم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا، ولی الله حیاتی در نشست انجمن کتابخانه های عمومی استان اظهار داشت: هر چند اوضاع کتاب خواندن در کشور مطلوب نیست، اما در خراسان شمالی گام های خوبی برداشته شده است.

وی افزود: چهار دوره متوالی روستای برتر کتابخوانی در کشور از این استان بوده که نشان دهنده اقدامات ارزشمند در حوزه جریان کتابخوانی است.

حیاتی در خصوص کتابخانه گلستان شهر نیز افزود:برابر قانون، دستگاه اجرایی مسئول برای تکمیل این کتابخانه اداره راه و شهرسازی است که باید پس از تکمیل، به دستگاه بهره بردار تحویل دهد بنابراین باید اعتبارات تکمیل این کتابخانه در کمیته برنامه ریزی شهرستان پیش بینی شود.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به این که تنها شهر بدون کتابخانه استان، شهر آواست، لذا فرمانداری مانه و سملقان 3ماه فرصت دارد تا کتابخانه ای را در این شهر تجهیز کند.

حیاتی تصریح کرد:خراسان شمالی در تعداد اعضای کتابخانه هم جزو سه استان نخست کشوری است اما نباید به این موضوع اکتفا کرد بلکه باید سرانه کتابخوانی خود را افزایش داد.

وی هم چنین از شهرداری های استان خواست تا سهم نیم درصد مربوط به کتابخانه های عمومی استان را پرداخت کنند و اظهار داشت: این میزان اعتبار برای هزینه های جاری کتابخانه هاست.

وی در عین حال اذعان کرد: البته شهرداری های استان نیز مسائل و مشکلات مربوط به خود را دارند و حتی برای پرداخت مطالبات نیروهای خود تسهیلات بانکی گرفتند که هم اکنون هیچ معوقه کارگری ندارند.

  

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز