معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای وزیر کشور

صنایع اسفراین ؛ شرکتهایی که از تهدید و تحریم ، فرصت می سازند

۱۳۹۷/۱۲/۲۲ - ۱۴:۰۲:۳۴
کد خبر: ۸۲۳۸۷۰
صنایع اسفراین ؛ شرکتهایی که از تهدید و تحریم ، فرصت می سازند
دکتر دین پرست در سفر به شهرستان اسفراین در جلسه کارگروه اقتصاد مقاومتی ، با ابراز خرسندی از فعالیت صنایع شهرستان گفت: صنایع این شهرستان از تهدیدها بعنوان فرصتی برای خودسازی و خودکفایی استفاده کرده اند .

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا، دین پرست هدف خود را از سفر به استان خراسان شمالی بر اساس رویکرد و سیاست های مطرح شده بر مبنای حل مشکلات واحدهای تولیدی عنوان کرد و گفت: تکلیف بزرگی بر دوش مسئولین است همه دستگاههایی که در حوزه اقتصادی فعالیت می کنند تسهیل گری در امور را سرلوحه کار خود قرار دهند .

وی ادامه داد: به دستور مقام معظم رهبری و با تدابیر سران سه قوه و کار شبانه روز تلاش می شود که با تشکیل ستادهای اقتصادی ؛مشکلات سرمایه گذاران و تولیدکنندگان حل شود .

دین پرست تاکید کرد: جهاد اقتصادی یعنی کار شبانه روز و مستمر برای حل مشکلات مردم در اسرع وقت و این حرف پذیرفته نیست که دستگاهی کمبود وقت را علت اصلی معطلی مردم بیان کند.

وی تصریح کرد: مسئولین استانی از اختیارات قانونی خود برای حل مشکلات مردم استفاده کنند و استاندار موظف است طبق اختیارات ماده 6 قانون حمایت از مصرف کننده به دستگاههایی که در اجرای ماموریت ابلاغی خود کوتاهی می کنند اخطار دهد.

دین پرست با اشاره به بازدیدهای خود از واحدهای تولیدی گفت:در بازدید امروز از صنایع بسیار خوشحال شدم که مدیرشرکت تولیدی عنوان کرد در شرایط تحریم ، تولیدات شرکت بیشتر شده است  و از تهدیدها بعنوان فرصتی برای خودسازی و خودکفایی استفاده کرده اند .

وی در ادامه خواستار آن شد : فرماندار شهرستان گزارش دلایل تعطیلی برخی از واحدهای صنعتی به همراه تعداد اشتغال مفید و ارائه راهکار را در نشست جمع بندی مصوبات سفر استانی در قالب گزارش مستندی بیان کند .

وی با تقدیر از استاندار جهادی خراسان شمالی گفت: به پیشنهاد  دکتر شجاعی استاندار و حمایت دکتر رحمانی فضلی وزیر کشور ، خراسان شمالی نیز به جمع استانهای عضو شورای توسعه و امنیت پایدار شرق و غرب کشور پیوست و از مزایای آن بهره مند شد .

دین پرست ادامه داد: از جمله مزایای عضویت خراسان شمالی در شورای توسعه و امنیت پایدار شرق و غرب کشور، بهره مندی سرمایه گذاران این استان از مشوق هایی نظیر تضمین ریسک سرمایه گذاریها از سوی بیمه مرکزی، پرداخت 50 درصد سود تسهیلات بانکی سرمایه گذاران از سوی دولت و برخی معافیتهای مالیاتی و بیمه ای است .

وی گفت: تمام تلاشها و سیاستهای دولت بر مبنای ایجاد اشتغال ، حفظ و تداوم آن است .

* با وجود شرایط سخت مشکلی در تامین کالاهای اساسی وجود ندارد

تنظیم بازار شب عید و تامین کالاهای اساسی نیز از مباحث دیگری بود که دکتر دین پرست به آن اشاره داشت و اضافه کرد: با وجود شرایط سخت مشکلی در تامین کالاهای اساسی وجود ندارد و فقط مشکلاتی در توزیع آن هست که فرمانداران با جدیت بیشتری موضوع را پیگیری کنند تا مردم دچار مشکل نشوند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار، هدف از برگزاری کارگروه اقتصاد مقاومتی شهرستان اسفراین را تجزیه و تحلیل مسائل و احصاء مشکلات واحدهای تولیدی بازدید شده شهرستان بیان کرد و اظهارداشت: از سوی وزیر کشور به دکتر دین پرست ماموریتی ابلاغ شده است تا با سفر به استان خراسان شمالی و بازدید از واحدهای تولیدی به آسیب شناسی مسائل و مشکلات بپردازند.

*پیگیری مصوبات

مجید پورعیسی گفت : حاصل این سفر مصوباتی خواهد بود که بخشی از آن توسط فرماندار شهرستان و بخشی دیگر از طریق استان و کشور پیگیری خواهد شد.

پورعیسی اشاره داشت: معاون هماهنگی امور اقتصادی وزیر کشور می خواهند با سفر به شهرستان ها و دیدار با سرمایه گذاران ، از نزدیک در جریان مشکلات و مسائل واحدهای تولیدی قرار گیرند.

در ابتدای جلسه فرماندار اسفراین به بیان ظرفیتها و قابلیتهای صنعتی و کشاورزی شهرستان پرداخت و افزود: شهرستان اسفراین  بالاترین جمعیت عشایری استان با 11 درصد جمعیت را دارد که 35 درصد تولید گوشت استان از طریق عشایر این شهرستان انجام می شود . وی ادامه داد: با پرداخت بیش از 630 میلیارد ریال تسهیلات اشتغال پایدار روستایی و عشایری از محل صندوق توسعه ملی اعتبارات خوبی به بخش کشاورزی شهرستان تخصیص یافته است که امیدواریم در 50 درصد مرحله دوم اعتبارات اشتغال پایدار روستایی و عشایری طرحهای دامپروری نیز مدنظر قرار گیرد .

*شناسایی ظرفیت‌های گوناگون

رستمی به ظرفیتهای اسفراین در حوزه صنعت اشاره کرد و گفت: با تلاش های صورت گرفته چندین طرح صنعتی در حوزه فولادسازی در حال اجراست که با اجرای آن 500 فرصت شغلی ایجاد خواهد شد .

وی در ادامه به شهرک صنعتی اسفراین اشاره داشت و افزود: در شهرک صنعتی اسفراین 40 واحد صنعتی تاسیس شده است که 20 واحد آن فعال می باشد .

فرماندار اسفراین شرکت تعاونی تولیدی ساقه طلایی در اسفراین را یک ظرفیت صنعتی خوب برای شهرستان برشمرد و اضافه کرد: این شرکت در طی 3 دوره بعنوان تعاونی برتر در تولید لوله های پلی اتیلن شناخته شده است. وی در ادامه خواستار رفع مشکل شرکت با اداره امور مالیاتی و پیگیری بازار فروش محصولات شرکت در داخل استان شد .

شرکت آذین فورج نیز یکی از صنایع مهم شهرستان بود که رستمی به آن اشاره داشت و گفت: 385 فرصت شغلی در این شرکت ایجاد شده است که در صورت افزایش ظرفیت تولیدی آن با آزاد شدن تسهیلات اختصاص یافته ؛ آمادگی اشتغال تا سطح 2000 نفر را دارد .

رستمی گفت: در صورت حمایت از شرکت لوله گستر اسفراین و حل مشکل فایناس آن با وزارت نفت، آمادگی افزایش ظرفیت در تولیدات خود را دارد .

وی یادآور شد : با  تاسیس شهرک گلخانه ای 50 هکتاری در اسفراین 300 فرصت شغلی فراهم می شود که در صورت تخصیص اعتبارات ملی، پروژه در کمتر از یکسال اجرایی خواهد شد

گفتنی است بازدید از شرکت صنعتی آذین فورج و شرکت تعاونی لوله های پلی اتیلن ساقه طلایی و شهرک گلخانه ای 50 هکتاری واقع در روستای کلاته حبیب از برنامه های سفر امروز دکتر دین پرست معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای وزیر کشور به شهرستان اسفراین بود. و در این سفر پورعیسی معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار به همراه فرماندار اسفراین وی را همراهی کردند.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز