۲ اثر طبیعی خراسان شمالی واجد ارزش ثبت در فهرست ملی شناخته شد

۱۳۹۷/۱۲/۲۷ - ۱۴:۳۷:۴۰
کد خبر: ۸۲۵۶۶۲
۲ اثر طبیعی خراسان شمالی واجد ارزش ثبت در فهرست ملی شناخته شد
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی از ثبت 2 میراث استان شامل مجموعه درختان چنار کهنسال روئین و درختان گردوی کهنسال سرچشمه در فهرست آثار طبیعی کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا،حبیب یزدان پناه اظهار کرد: پرونده این دو اثر در جلسه کمیته ملی ثبت و حریم میراث طبیعی سال97 کشور طرح و واجد ارزش ثبت شناخته شدند.

یزدان پناه با بیان اینکه روستای روئین، جزء بافت های تاریخی استان در تاریخ 11/3/1387 به شماره 22777 در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده، گفت: این روستا دارای 6 اصله درخت چنار کهنسال به طول عمر حدود 200 تا 650 سال است.

وی در خصوص درختان گردوی کهنسال روستای سرچشمه نیز عنوان کرد: این روستا در فاصله 27 کیلومتری مرکز شهرستان اسفراین واقع شده که داخل باغات آن، تعداد 7 اصله درخت کهنسال گردو وجود دارد که محیط تنه بین 4.30 تا 5.4 متر و سن آنها بین 280 تا 360 متفاوت است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی اظهار کرد: این درختان کهنسال که در قالب یک مجموعه در کنار یکدیگر قرار گرفته اند، پتانسیل های منطقه را نه تنها از لحاظ دید و منظری افزایش می دهد از لحاظ تاریخی نیز غنی می سازد.

یزدان پناه ابراز امیدواری کرد: ثبت این درختان در فهرست آثار ملی کشور بعنوان گنجینه های طبیعی می تواند موجب حمایت را فراهم و توجه همگان را در خصوص معرفی طبیعت کهن این منطقه به خود جلب کند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز