پرداخت ۲۴ میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه به نیازمندان در سال ۹۷

۱۳۹۸/۰۱/۲۴ - ۰۸:۴۴:۲۳
کد خبر: ۸۳۳۲۹۵
پرداخت ۲۴ میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه به نیازمندان در سال ۹۷
مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی از پرداخت بیش از ۲۴ میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه به نیازمندان این استان طی سال گذشته خبر داد.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا،مجید الهی راد بابیان اینکه این تسهیلات در چهار بخش حمایتی، ودیعه مسکن، اشتغال و ساخت مسکن به مددجویان و افراد نیازمند این استان پرداخت‌شده است، افزود طی سال گذشته پنج هزار و ۵۴۹ نفر از این وام‌های بهره‌مند شدند.

وی بابیان اینکه در سال ۹۴ کمیته امداد مکلف به راه‌اندازی صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت شد، افزود: خدمات‌رسانی این صندوق به مددجویان و نیازمندان همانند سایر خدمات امداد با حفظ کرامت و بدون تشریفات اداری انجام می‌شود.

الهی راد با اشاره به اینکه وام‌های صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت در حوزه‌های مختلف پرداخت می‌شود، عنوان کرد: توانمندسازی خانواده‌های مددجو و نیازمندان با ایجاد اشتغال یکی از وظایف اصلی صندوق امداد ولایت است.

وی بابیان اینکه در این صندوق اعتبار ویژه‌ای برای وام‌های اشتغال‌زایی پیش‌بینی‌شده است، گفت: سقف پرداخت وام‌های اشتغال‌زایی ۱۵ میلیون تومان است.

مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی تأمین مسکن مددجویان و نیازمندان را از دیگر اهداف این صندوق عنوان کرد و گفت: صندوق امداد ولایت تا ۱۵ میلیون تومان وام تعمیر و یا تأمین مسکن به مددجویان و نیازمندان پرداخت می‌کند.

وی همچنین اعطای وام‌های کارگشایی را از دیگر سرفصل‌های کاری این صندوق برشمرد و تصریح کرد: مددجویان و نیازمندان در صورت داشتن مشکل تا سقف ۵ میلیون تومان از وام کارگشایی این نهاد بهره‌مند می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه از سایر پرداختی‌های صندوق امداد ولایت اعطای وام‌های جهیزیه، درمان، آزادی زندانیان و کمک‌هزینه‌های تحصیلی دانشجویان و دانش‌آموزان است، افزود: در سال گذشته چهار هزار و ۵۶۲ وام قرض‌الحسنه در این سرفصل‌ها به نیازمندان پرداخت‌شده است.

الهی راد ضمن دعوت از خیران برای سپرده‌گذاری در صندوق امداد ولایت یادآور شد: در سال ۹۸ بیشترین اعتبار صندوق صرف پرداخت وام‌های اشتغال و کارگشایی و مسکن می‌شود.

انتهای خبر/

سهرابی راد

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز