استاندار:

هنر نقش بسزایی در ماندگاری ارزش های انقلاب اسلامی دارد

۱۳۹۸/۰۱/۲۹ - ۰۸:۱۵:۱۵
کد خبر: ۸۳۵۶۵۰
هنر نقش بسزایی در ماندگاری ارزش های انقلاب اسلامی دارد
استاندار خراسان شالی در مراسم گرامیداشت هفته هنر انقلاب اسلامی گفت: هنر و هنرمند نقش بسزایی در ماندگاری ارزش های انقلاب اسلامی دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا،دکتر محمدعلی شجاعی در این مراسم اظهار داشت: منحصر به فرد بودن ارزش های انقلاب اسلامی در فرمایشات مقام معظم رهبری تحت عنوان گام دوم انقلاب به خوبی بیان شده است چرا که انقلاب اسلامی تنها یک تحول سیاسی و اجتماعی و تغییر حاکمیت نبود و بلکه تحول بنیادین در نگاه، دیدگاه و ارزش ها را به دنبال داشت.

دکتر شجاعی افزود: معرفی این انقلاب بنیادین و ایجاد راه و مسیر جدید برای نگاه های ارزشی مستلزم توجه به حوزه هنر، ادبیات و دیگر حوزه های مربوط هنری بود، هر چند که شاید در اوایل انقلاب نگاه خوب و شایسته ای به حوزه هنری نداشتیم اما در ادامه مسیر متوجه نقش هنر و هنرمند برای ثبت آثار و ارزش های ماندگار انقلاب اسلامی شدیم و این به معنای استفاده از هنر جهت تعالی بخشی به مفاهیم ارزشمند انقلاب بود.

وی ادامه داد: هنرمندان توانستند ارزش های انقلاب و رشادت های ۸ سال دفاع مقدس را در قالب شعر، ادبیات، تئاتر، هنرهای تجسمی و موسیقی به نمایش بگذارند. دکتر شجاعی در ادامه خطاب به هنرمندان حاضر در مراسم گفت: انصافا در چهل سال گذشته به خوبی وظیفه خود نسبت به انقلاب و ارزش هایش ایفا کردید.

وی خاطر نشان کرد: نگاه ویژه مقام معظم رهبری به حوزه هنری موجب رشد این حوزه در پیکره سازمان تبلیغات اسلامی شد و فضایی بسیار باز برای فعالیت در تمامی رشته های هنری با هدف ثبت آنچه انقلاب به آن نیاز داشت، برای هنرمندان ایجاد شد.

دکتر شجاعی با اعلام حمایت تمام قد خود از حوزه هنر استان، تصریح کرد: از حوزه هنر به ویژه هنر انقلاب اسلامی که داشته های کشور در حوزه های مختلف را برای نسل آینده ماندگار و جاودان می کند، حمایت خواهیم کرد و از هنرمندان استان می خواهم در قالب یک طرح و برنامه به سراغ داشته ها و بزرگان استان در حوزه های مختلف با هدف معرفی در سطح ملی و استانی بروند.

وی مطرح کرد: حوزه هنر استان می تواند فرهنگ دفاع مقدس استان را با دیدار با خانواده شهدا، جانبازان و ایثارگران به نمایش بگذارد و رشادت ها و جانفشانی های آنان را ثبت و ماندگار کند.

دکتر شجاعی گفت: وظیفه ما به عنوان مسئول کمک به حل مشکلات جامعه هنری می باشد و مسئولیت هنرمند انقلابی، نمایش و پاسداری از داشته های کشور است بنابراین به سراغ جانبازان استان بروید و به عنوان یک هنرمند متعهد بزرگی آنان را به خوبی به جامعه نشان دهید.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز