برگزاری سیمنار ملی تازه‌های آسم، فرصتی ارزشمند برای ارتقای آگاهی جامعه و معرفی استان است

۱۳۹۸/۰۲/۱۱ - ۱۴:۰۴:۲۲
کد خبر: ۸۴۰۸۶۵
برگزاری سیمنار ملی تازه‌های آسم، فرصتی ارزشمند برای ارتقای آگاهی جامعه و معرفی استان است
رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی دو ویژگی مهم برگزاری سمینار ملی آسم در بجنورد را در مرحله نخست ارتقای سطح آگاهی جامعه و در مرحله بعد معرفی ظرفیت های استان به میهمانان و مدعوین کشوری عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا،دکتر علی حق‌بین با بیان اینکه آسم بیماری است که هزینه های زیادی را بر جامعه تحمیل کرده است، اظهار کرد: به همین منظور نخستین رویداد علمی استان در سطح کشوری با موضوع تازه های آسم در راستای افزایش آگاهی کادر بهداشت و درمان و عموم جامعه در بجنورد برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: بیماری آسم نیاز به پیشگیری و کنترل دارد تا از پیشرفت آن جلوگیری شود و تشخیص زودهنگام و شروع درمان در جلوگیری از پیشروی آن موثر است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با اشاره به برگزاری این سمینار با همکاری انجمن آسم و آلرژی ایران و دانشگاه های علوم پزشکی تهران و مشهد ، اضافه کرد: با توجه به اینکه آمار شیوع و ابتلا به بیماری آسم در دنیا رو به افزایش و آگاهی عمومی در مورد آن ضعیف است، دانشگاه علوم پزشکی استان به برگزاری سمیناری تخصصی در زمینه اطلاع رسانی این بیماری اقدام نموده است.

دکتر حق بین تصریح کرد: سمینار تازه‌های آسم صبح فردا پنجشنبه به مدت دو روز در تالار اجتماعات بیمارستان امام حسن(ع) بجنورد با حضور میهمانان برجسته کشوری از جمله دکتر رضا فرید حسینی، دانشمند برگزیده سال ۹۷، عضو هیئت مدیره بیمارستان فوق تخصصی رضوی مشهد که مولف بیش از ۴۰ عنوان کتاب و ۱۰۰ مقاله تخصصی هستند، برگزار می شود.

وی از همه متخصصان آسم و آلرژی، پزشکان متخصص و عمومی ، پرستاران ، کارکنان و کادر بهداشتی و درمانی و دانشجویان علوم پزشکی خراسان شمالی خواست تا با حضور در این سمینار تخصصی از دستاوردها و مطالب ارائه شده اساتید ارزنده کشور بهره ببرند.

 وی در ادامه سخنان خود اضافه کرد: بنا به تاکید استاندار خراسان شمالی مبنی بر استفاده از فرصت‌های مختلف در راستای معرفی استان، این سیمنار ملی جهت معرفی ظرفیت های علمی و جاذبه های گردشگری و ... به مدت 2 روز در بجنورد برگزار می شود .

دکتر حق‌بین گفت: در کنار سمینار تخصصی تازه‌های آسم، برنامه حضور میهمانان و مدعوین کشوری در اماکن و جاذبه های دیدنی بجنورد از جمله عمارت و آیینه خانه مفخم، بوستان بش قارداش، پارک باباامان و ... پیش‌بینی شده است.

اانتهای خبر/

سهرابی راد

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز