استاندار:

درگاه سرمایه گذاری خراسان شمالی ایجاد می شود

۱۳۹۸/۰۳/۱۲ - ۰۸:۵۹:۳۱
کد خبر: ۸۵۳۵۳۶
درگاه سرمایه گذاری خراسان شمالی ایجاد می شود
استاندار خراسان شمالی گفت: برای از میان برداشتن سرمایه گریزی ، درگاه سرمایه گذاری با هدف صدور مجوزهای بی نام در استان ایجاد می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا،دکتر محمدعلی شجاعی در نشست مجوزهای بی نام سرمایه گذاری استان اظهار داشت: استان به لحاظ بروکراسی اداری و بانکی وضعیت خوبی ندارد و موجب سرمایه گریزی و دفع سرمایه گذاران می شود و باید تلاش کنیم سرمایه گذار وارد سیستم بروکراسی اداری نشود.

دکتر شجاعی با تاکید بر اجرای طرح صدور مجوز بی نام سرمایه گذاری در خراسان شمالی، تاکید کرد: سیستم اجرایی استان به گونه ای است که اگر سرمایه گذار برای اخذ مجوزها و موافقت اصولی اقدام کند زمان زیادی را باید صرف کند و تنها راه حل این مشکل حذف بروکراسی اداری و اجرای طرح صدور مجوز بی نام است.

وی تصریح کرد: برای نجات استان ناگزیر به حضور سرمایه گذار هستیم که برای تحقق این هدف نباید روند انجام کارها و صدور مجوزها طولانی شود.وی ادامه داد: صدور مجوز بی نام به معنای شروع فعالیت سرمایه گذار برای تولید می باشد و بعد از آن نباید دوباره به دستگاه های اجرایی مراجعه ای داشته باشد.

دکتر شجاعی خطاب به مدیران کل اجرایی استان تاکید کرد: حساسیت کار را متوجه شوید و به دنبال ارائه طرح و ایده هایی باشید که سرمایه گذاران جذب استان شوند.وی بیان داشت: اجرای طرح صدور مجوزهای بی نام سرمایه گذاری در استان قطعی است و مدیران دستگاه های اجرایی در برابر آن مقاومت نکنند.

نماینده عالی دولت در خراسان شمالی در ادامه با اشاره به اجرای طرح مجوزهای بی نام و راه اندازی درگاه سرمایه گذاری  در استان اصفهان، افزود: کارشناسان اداره کل اقتصاد و دارایی استان سایت مربوط را بررسی کنند و سعی در اجرا و تکمیل آن داشته باشند.

دکتر محمدعلی شجاعی گفت: فرصت های سرمایه گذاری استان به تفکیک بخش های مختلف مشخص شود و طرح های سرمایه گذاری بدون مشکل بعد از اخذ تمامی مجوزهای لازم در درگاه سرمایه گذاری استان بارگذاری شود.

دکتر شجاعی دستور داد: درگاه سرمایه گذاری استان را معطل طرح های مشکل دار نکنید و بدانید به دنبال دور زدن قوانین و مقررات نیستیم اما تعریف خط قرمزها نباید شخصی باشد.

وی اشاره داشت: باید موضوعاتی که موجب فرار سرمایه گذاران از استان می شود بررسی و برطرف شود و در مجوزهای سرمایه گذاری صادر شده قید و شرطی نداشته باشیم و بنده و شما به جای سرمایه گذار کار کنیم.

دکتر شجاعی تصریح کرد: تعریف امتیاز برای سرمایه گذاران در استان می تواند فراتر از مشوق ها و معافیت های تعریف شده کشوری باشد که در این راستا باید به پیشران های اقتصادی استان که بخش های گردشگری و صنایع تبدیلی کشاورزی می باشد، توجه شود.

استاندار خراسان شمالی خطاب به مدیران دستگاه های اجرایی استان افزود: همه باید به دنبال حل مشکلات بخش سرمایه گذاری باشیم و بدانید طرح صدور مجوزهای بی نام در استان قابل اجراست و بنابراین پیچ و خم جدید در مسیر کار ایجاد نکنید.

دکتر محمدعلی شجاعی ادامه داد: دستگاه های اجرایی مربوط برای پاسخ مثبت یا منفی به استعلامات صدور مجوزها تنها ۴۸ ساعت فرصت دارند و در نهایت دستگاه تخصصی باید موافقت نامه اصولی را به صورت بی نام صادر کند.

دکتر شجاعی خاطر نشان کرد: طرح هایی که برای صدور مجوز بی نام مستلزم بررسی در جلسات یا شوراهای تخصصی می باشند باید یکبار و به طور مجموع در این نشست ها بررسی شود.

وی گفت: تنوع پروژه ها موضوع بسیار مهمی است که فرصت های سرمایه گذاری باید در تمامی بخش ها اعلام شود و همچنین باید پتانسیل های شهرستانی مورد توجه باشد و در این مورد باید سرمایه گذاری ها به دو بخش آب بر و کم آب بر تقسیم بندی شود.

 دکتر شجاعی اشاره داشت: ممکن است مالکیت یک زمین با شخص باشد ولی در حال حاضر ارزش افزوده ای برای آن ندارد که برای این موارد ما باید به فوریت مجوز بانام صادر کنیم و شخص به عنوان سرمایه پذیر در درگاه سرمایه گذاری استان معرفی شود.

وی ادامه داد: ایده های جدید که در طرح های ارائه شده استان وجود ندارد نیز می توان با تعریف بخشی با عنوان صاحبان ایده بررسی شود و پس از تایید توسط دستگاه تخصصی مجوز بی نام آن صادر شود.

دکتر شجاعی در پایان سخنان خود گفت: به دنبال برگزاری همایش سرمایه گذاری در خراسان شمالی هستم که برگزاری آن مستلزم راه اندازی درگاه سرمایه گذاری در استان می باشد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز