معاون عمرانی استاندار:

به مصوبات شورای بحران به چشم مکاتبه ساده نگاه نشود

۱۳۹۸/۰۳/۱۳ - ۰۸:۰۶:۳۲
کد خبر: ۸۵۴۰۶۲
به مصوبات شورای بحران به چشم مکاتبه ساده نگاه نشود
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان شمالی با تاکید بر اینکه مصوبات شورای بحران ویژه است، گفت: مدیران دستگاه های اجرایی به مصوبات شورای بحران به چشم یک مکاتبه ساده نگاه نکنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا،رضا رجب زاده در کمیته بازسازی و نوسازی مناطق سیل زده استان اظهار داشت:امور در مناطق سیل زده یا باید از طریق اعتبارات خود دستگاه اجرایی با وزیر مربوطه مدیریت شود البته فعلا اعتبار ویژه ای برای بحران نداریم.

وی با تاکید بر اینکه باید تمامی تصمیمات ستاد بحران کشور اجرایی شود ،افزود: در برخی روستاها نیازمند اقدامات فوریتی هستیم لذا دستگاه های اجرایی اولویت ها را مشخص کنند.

رجب زاده تصریح کرد: در شبکه های اجتماعی برخی مسائل حوزه مناطق سیل زده مطرح می شود که مدیران شهرستانی باید نسبت به این موضوعات آگاه تر و هوشیاتر باشند.

وی خاطرنشان کرد:برخی از مدیران شهرستان ها اطلاعیه هایی که سازمان هواشناسی صادر می کنند را جدی نمی گیرند در حالیکه باید این هشدارها را جدی گرفت چون بسیاری از اتفاقات قابل جبران نیست.

رجب زاده گفت: عملکرد دستگاه های اجرایی در حوزه بحران به موقع نیست به عبارتی منتظر بروز بحران هستند تا سپس اقدامات را انجام دهند و این موضوع به هیچ عنوان پذیرفتنی نیست.

وی خواستار ارائه گزارش فعالیت کارگروه های ذیل مدیریت بحران شد و افزود: این فعالیت ها باید مورد ارزیابی قرار گیرند و مدیران باید بدانند که بحران به معنای اقدام در همان لحظه است.

وی به روستاهای رانشی نیز اشاره‌ای کرد و افزود: بنیاد مسکن باید تکلیف واحدهای مسکونی این روستاها را مشخص کند و مردم باید بدانند که تکلیف آنان چیست.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار با بیان اینکه تاکنون در حادثه رانش فوتی نداشته‌ایم، اظهار داشت: تمامی اقدامات باید قبل از حادثه انجام شود تا خسارت‌ها کاهش یابد.

رجب زاده گفت: تمامی واحدهای خسارت دیده از ناحیه سیل در بحث تعمیرات تا پایان شهریور ماه و در بحث ساخت تا پایان سال جاری باید تعمیر و ساخته شوند.

وی بر رعایت حفظ بافت تاریخی روستاهای هدف گردشگری نیز تاکید کرد و گفت: بازسازی‌ها باید متناسب با بافت تاریخی و الگو باشد که نیاز به توجه در این زمینه داریم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز