عضو هیات بازبینی جشنواره ملی فیلم روستا و عشایر در خراسان شمالی:

جشنواره ملی فیلم روستا و عشایر فرصتی برای ایده آفرینی فیلم سازان کشور

۱۳۹۸/۰۴/۰۱ - ۰۸:۰۸:۴۰
کد خبر: ۸۶۰۷۳۶
جشنواره ملی فیلم روستا و عشایر فرصتی برای ایده آفرینی فیلم سازان کشور
عضو هیات بازبین جشنواره ملی فیلم روستا و عشایرگفت:جشنواره ملی فیلم ر‌دستت و عشایر خراسان شمالی فرصتی برای ایده آفرینی فیلم سازان کشور خواهدبود.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا ، محمدتقی علی آبادی با اشاره به تعداد بالای آثاررسیده به جشنواره، اظهار داشت: با توجه به اولین دوره برگزاری جشنواره در استان و فراخوان داده شده انتظار ارسال این تعداد آثار وجود نداشت.
وی افزود: این جشنواره به لحاظ کیفی و کمی بسیار مطلوب بوده و از حد قابل قبول نیز بالاتر است و تنوع خوبی نیز در فیلم های رسیده به جشنواره از لحاظ ساختار و موضوع وجود دارد.
وی یادآور شد: برگزاری این جشنواره در استان می تواند انگیزه خوبی برای فیلمسازان استان در تولید آثار منطبق با موضوع آن باشد و افکار آنها را به این سمت و سو در سال های بعد بیشتر جهت دهی کند تا آثار شاخص قابل قبول تری برای حضور در جشنواره تولید کنند.
این هنرمند فیلم ساز استان نیز خواستار تثبیت برگزاری جشنواره به شکل دائمی در استان شد و گفت: این اقدام می تواند تاثیرات بسیاری در جهت دهی تولید آثار داشته باشد.
وی برگزاری جشنواره روستا و عشایر  را فرصتی مطلوب برای فیلم سازان دانست و افزود:خراسان شمالی تنوع بسیاری در حوزه روستا و عشایر دارد که می تواند برای فیلم سازان استان و کشور بسیار ایده آفرین باشد.
علی آبادی وجود تیم رسانه ای قوی برای پشتیبانی این جشنواره را در برگزاری باکیفیت آن بسیار تاثیرگذار خواند و گفت: رسانه با تصویر و قلم قوی می تواند در طی کردن نیمی از راه به جشنواره کمک کند.
وی یادآور شد: در این میان تولید آثار با موضوعات آداب و رسوم حاکم بر جامعه روستایی و عشایری و سنن فراموش شده نشان می دهد در معرفی آنها و اشاعه این فرهنگ ها تاثیرخود را در بلندمدت خواهیم داشت.
جشنواره ملی فیلم روستا و عشایر ۱۴ تا ۱۷ تیرماه به همت اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی خراسان شمالی برگزار می شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز