مشارکت بیش از ۵۰ درصدی اهالی خراسان شمالی در بسیج ملی کنترل فشار خون

۱۳۹۸/۰۴/۱۰ - ۱۲:۳۲:۰۷
کد خبر: ۸۶۴۶۲۰
مشارکت بیش از ۵۰ درصدی اهالی خراسان شمالی در بسیج ملی کنترل فشار خون
سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: تا کنون فشار خون 189 هزار و 600 نفر از جمعیت هدف ساکن در خراسان شمالی در طرح بسیج ملی کنترل فشار خون، اندازه گیری شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا،دکتر افشین دلشاد اظهار کرد: از این تعداد 80 درصد در پایگاه های سلامت، مراکز و خانه های بهداشت و 4/19 درصد در ایستگاه های موقت استان انجام شده است.

وی خاطرنشان کرد: در طرح بسیج ملی کنترل فشار خون 52 درصد از افراد بالای 30 سال در خراسان شمالی غربالگری شده اند که هدف تعیین شده با این عدد محقق شد.

دکتر دلشاد تصریح کرد: تا مدت زمان پایان طرح یعنی پانزدهم تیرماه تلاش بر غربالگری و سنجش فشار خون تعداد بیشتری از افراد جامعه هدف است.

وی با اشاره به اینکه 45 درصد از جمعیت بالای 30 سال در بجنورد غربالگری شده اند، یادآور شد: این رقم در شیروان 49 درصد، مانه و سملقان 68 درصد و جاجرم 62 درصد به ثبت رسیده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اظهار کرد: در فاروج 71 درصد، گرمه 70 درصد و در راز و جرگلان 8/73 جمعیت بالای 30 سال در طرح بسیج ملی کنترل فشار خون شرکت کرده اند.

دکتر دلشاد گفت: در این طرح ملی با شناسایی و ثبت افراد مبتلا به فشار خون بالا، آموزش های لازم در مورد نحوه کنترل فشار آموزش داده می شود.

وی با بیان اینکه بسیاری از افراد در جامعه از فشار خون خود اطلاع ندارند، افزود: با رعایت رژیم غذایی مناسب، پرهیز از استفاده نمک و شیوه های صحیح زندگی می توان خطرات ابتلا به فشار خون بالا را به حداقل رساند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز