از سفر هیات دولت به استان حداکثر بهره را خواهیم برد

۱۳۹۸/۰۴/۱۳ - ۰۹:۳۱:۵۹
کد خبر: ۸۶۶۰۴۷
از سفر هیات دولت به استان حداکثر بهره را خواهیم برد
در دیدار علما و نخبگان اهل استان با استاندار خراسان شمالی، دکتر محمدعلی شجاعی با اشاره به سفر قریب الوقوع رئیس جمهور و هیات دولت به استان، گفت: تامین معیشت مردم نیازمند برنامه عملیاتی است و بنده با تمام توان برای کار آماده هستم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا،دکتر محمدعلی شجاعی در این دیدار اظهار داشت: به دنبال مقصر نیستیم اما به هر دلیلی نداشته های استان خراسان شمالی در مقایسه با دیگر استان ها بیشتر از داشته هایش است.

دکتر شجاعی افزود: جمعیت فعال در استان وجود دارد و همه مشغول به کار هستند اما سطح در آمد بسیار پایین است و این مشکل ربطی به شرایط موجود کشور مانند تحریم ها ندارد.

وی ادامه داد: نقش مردم و دولت در توسعه کشور باید مشخص باشد و باید بدانیم این نگاه که تامین تمامی نداشته های زندگی مردم بر عهده دولت است و مردم نقشی ندارند در هیچ جامعه ای نبوده و نیست.

دکتر شجاعی با تاکید بر شناسایی درست آسیب ها و مشکلات، تصریح کرد: به دنبال مشخص شدن آسیب ها و رسیدن به راهکارهایی برای علاج آن و وظایفی هستم که در سایه وحدت و همدلی توسعه استان رقم بخورد.

دکتر شجاعی خطاب به علما و نخبگان اهل سنت حاضر در نشست گفت: بنده وظیفه دارم برای حل مشکلات از شما کمک بگیرم اما سوال من از شما این است که آیا تنها با ایجاد راه ، ابنیه و ... مشکلات معیشت و اشتغال مردم منطقه حل می شود؟ 

وی خاطر نشان کرد: نسبت به ده سال گذشته درصدی از راه های روستایی آسفالت شده است اما چرا مشکل رفاه و معیشت مردم حل نشده است؟ بنده اعتقاد دارم حل مشکلات معیشت مردم نیازمند برنامه عملیاتی است و باید بدانیم با رویکرد قدیم نمی توانیم به دنبال نتایج متفاوت باشیم.

نماینده عالی دولت در خراسان شمالی در ادامه سخنان خود گفت: این نشست ها باید حالت اجرایی داشته باشد چرا که بنده مشکلات را می دانم و نیاز به سخنرانی نیست و باید برای حل مشکلات طرح اجرایی داشته باشد.

دکتر محمدعلی شجاعی افزود: فرهنگ مردم استان به ویژه مردم اهل سنت فرهنگ کار کردن است و این موضوع در حادثه سیل اخیر استان به خوبی به نمایش گذاشته شد و اگر همراهی و همکاری مردم نبود حادثه سیل به خوبی مدیریت نمی شد.

دکتر شجاعی ادامه داد: این حضور و همراهی مردم باید با فکر، هوشمندی، دانش و شعور به خروجی خوبی برای بهتر شدن زندگی مردم تبدیل شود. وی تاکید کرد: هر منطقه دارای پتانسیل ها و ظرفیت های خاص خود است که باید با خروج از حالت سنتی و بهره مندی از ظرفیت جوانان اهل کار به دنبال تبدیل این نعمت ها به ثروت باشیم.

وی خاطر نشان کرد: برای ایجاد طرح‌های جدید از جمله فرآوری، بسته بندی و ایجاد زنجیره تولید باید از ظرفیت‌ها و استعداد جوانان تحصیل کرده در این راستا بهره مند شد.

وی تاکید کرد: روستاییان می توانند با تشکیل تعاونی و صندوق های خرد روستایی مشکلات منطقه خود را حل کنند و بدانند بنده با تمام توان برای کار آماده ام و حمایت خواهم کرد.

دکتر شجاعی در خصوص حل مشکلات اهل سنت استان دستور داد: علما و نخبگان اهل سنت 5 نفر نماینده از کل منطقه را به حوزه معاونت سیاسی استانداری معرفی کنند و در ادامه معاون سیاسی بنده نشست اجرایی با مدیران اجرایی مربوط برای حل مشکلات برگزار کند و در جلسه آتی با بنده راهکارهای اجرایی ارائه شود.

وی با اشاره به نگرانی و دغدغه مردم منطقه راز و جرگلان و مانه و سملقان برای حل مشکلات مربوط به راه های دسترسی آسیب دیده از سیل اخیر استان، گفت: هنوز تخصیص اعتباری صورت نگرفته است اما تلاش می کنیم با پیش بینی اعتبار از سایر منابع کار را هر چه سریع تر شروع کنیم و قبل از آغاز فصل بارش آبنماها و پل ها ایجاد شود.

وی با بیان اینکه برای حل مشکلات باید به صراحت اعلام کنید چه می خواهید، افزود: در جلساتی که در هیات دولت داشتم به صراحت نداشته های استان را به وزیران مربوط اعلام کردم و تمامی این جلسات برای این بود که می دانم منابع موجود برای توسعه استان کافی نیست.

دکتر شجاعی با تاکید بر همدلی و انسجام بین اقشار مختلف مردم استان، تصریح کرد: بنده اعتقاد دارم با کنار هم بودن حال استان خراسان شمالی خوب و نداشته هایش جبران می شود بنابراین قرار بنده با شما از نظر اجرایی در کنار هم بودن است.

وی مطرح کرد: نباید منتظر دیگران برای حل مشکلات استان باشیم و باید بدانیم ما باید با کمک یکدیگر مشکلات را حل و توسعه استان را رقم بزنیم. 

دکتر شجاعی خاطر نشان کرد: به دنبال برخورد سیاسی با افراد نسیتم چرا که می دانم سرافرازی نظام و حاکمیت رضایت و رفاه زندگی مردم است.

استاندار خراسان شمالی در ادامه به سفر قریب الوقوع رئیس جمهور و هیات دولت به استان اشاره کرد و گفت: تلاش بنده برگزاری این سفر در نیمه اول سال بود و 23 تیرماه سالجاری همزمان با ولادت امام رضا(ع) خراسان شمالی میزبان رئیس جمهور و هیات دولت خواهد بود.

دکتر محمدعلی شجاعی افزود: در دو روز گذشته دو جلسه در هیات دولت با محوریت بیان مشکلات، مسائل و برنامه های توسعه ای استان با ریاست رئیس دفتر رئیس جمهور و معاون هماهنگی و پیگیری امور استان های دفتر رئیس جمهور با حضور مدیران و نمایندگان مجلس استان برگزار شد.

دکتر شجاعی تصریح کرد: در دیدار جداگانه ای که با دکتر روحانی داشتم به همراهی مردم استان با دولت و حاکمیت در مباحث مختلف اشاره داشتم و گفتم حسن خراسان شمالی این است که مردم در استان به یکدیگر نمی پردازند بلکه در کنار یکدیگر به فکر کار هستند.

وی اشاره داشت: برگزاری دیدار مردمی، نشست شورای اداری و نشست سرمایه گذاری برای ایجاد اشتغال از جمله برنامه های استان در سفر رئیس جمهور و هیات دولت خواهد بود و تلاش داریم در این سفر دو روزه مصوبات خوبی برای خراسان شمالی داشته باشیم.

در این نشست معاون سیاسی، امینتی و اجتماعی استاندار خراسان شمالی هم گفت: در شرایط حساس کنونی، کشور نیازمند وحدت و همدلی همه اقشار جامعه است و خراسان شمالی نمونه مثال زدنی برای وحدت اقوام مختلف می باشد.

ولی الله حیاتی افزود: امروز با تلاش و پیگیری استاندار، خراسان شمالی کریدور رفت و آمد مسئولان کش.ری شده است و هدف از این سفرها بیان نداشته های استان است تا برای رفع آن کمک شود.

حیاتی خطاب به علما و نخبگان اهل سنت حاضر در نشست گفت: نقش اهل سنت در خراسان شمالی انکارناپذیر است و وجود این قومیت های مختلف فرصت برای توسعه استان است و تاکید استاندار بهره مندی از ظرفیت نخبگان اهل سنت در مدیریت ها می باشد که هم اکنون شماری از مدیران راز و جرگلان اهل سنت هستند.

بر اساس این گزارش، تسریع در روند بازسازی مناطق سیلزده، حل مشکلات مربوط به راه های دسترسی به ویژه راه های روستایی شهرستان راز و جرگلان، تسریع در روند ایجاد راه دسترسی جرگلان به استان گلستان، برطرف کردن خلا آموزش به ویژه آموزش دختران در منطقه راز و جرگلان، توجه به ایجاد اشتغال در منطقه جرگلان با هدف جلوگیری از مهاجرت جوانان به شهرها، حل مشکلات مربوط به بهره مندی از تسهیلات اشتغالزا با توجه به وجود اعتقادات مذهبی و فقهی اهل سنت ، جلوگیری از خام فروشی محصولات اساسی منطقه جرگلان، حل مشکلات بهداشت و درمان و راه اندازی مراکز درمان بستر و افزودن آمبولانس ، ایجاد امکانات و سالن های ورزشی با هدف جلوگیری از گرایش جوانان به مواد مخدر، رسیدگی به مشکلات طلاب اهل سنت و حل مشکلات مربوط به دسترسی اهالی منطقه کهنه جلگه به اینترنت پرسرعت اهم درخواست ها و مطالبات علما و نخبگان اهل سنت خراسان شمالی در این دیدار بود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز