گام های قوی استاندار برای ریشه کنی بیسوادی بانوان در خراسان شمالی

۱۳۹۸/۰۵/۰۸ - ۱۳:۴۳:۱۰
کد خبر: ۸۷۸۴۴۸
گام های قوی استاندار برای ریشه کنی بیسوادی بانوان در خراسان شمالی
استاندار خراسان شمالی در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان بر ریشه کنی معضل بیسوادی بانوان استان تاکید کرد و گفت: طی برنامه ریزی دو ساله عقب ماندگی استان در شاخص سواد آموزی زنان جبران خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا،دکتر محمدعلی شجاعی در این نشست که با حضور معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده برگزار شد، اظهار داشت: فرمانداران باید شورای مشورتی بانوان در شهرستان ها را تشکیل دهند.

دکتر شجاعی افزود: تا ده روز آینده مدیران دستگاه های اجرایی و فرمانداران اطلاعات لازم برای تدوین طرح های اجرایی در حوزه سواد آموزی زنان، تحصیلات دانشگاهی دختران روستایی و اشتغال زنان را ارائه دهند.

وی ادامه داد: صحبت در مورد نرخ باسوادی و مشارکت اقتصادی زنان در واقع صحبت در مورد نیمی از جمعیت فعال استان است که نرخ سواد بانوان استان به عنوان تربیت کنندگان نسل آینده ۶۶.۹ درصد و پایین تر از میانگین کشوری است.

دکتر شجاعی تصریح کرد: میزان پوشش تحصیلی بانوان روستایی در مقطع دیپلم و پیش دانشگاهی در کشور ۶۱ درصد و در استان ۴۳ درصد است و حضور دختران روستایی در دانشگاه ها در کشور افزون بر ۷۰ درصد و در استان ۲۵ درصد می باشد.

وی مطرح کرد: بنده اعتقاد دارم تا هنگامی که سطح سواد بالا نرود درک یافته های جدید علمی در هر زمینه ای امکان پذیر نیست.

دکتر شجاعی خطاب به مدیران دستگاه های اجرایی تاکید کرد: موضوع تلاش برای ریشه کنی بیسوادی زنان استان به همه مربوط است و هیچ دستگاهی فکر اینکه این موضوع به آنان ارتباطی ندارد را از ذهن خود خارج کنند.

نماینده عالی دولت در خراسان شمالی در ادامه خطاب به معاونان خود گفت: معاونت سیاسی، اجتماعی و امنیتی استانداری مسئول پاسخگویی به طرح  سوادآموزی بانوان، معاونت توسعه مدیریت و منابع استانداری مسئول طرح تحصیلات دانشگاهی دختران روستایی، معاونت هماهنگی امور اقتصادی مسئول طرح اشتغال زنان و معاونت هماهنگی امور عمرانی مسئول پیگیری ایجاد محل فروش محصولات تولیدی زنان استان در تهران هستند.

دکتر محمدعلی شجاعی همچنین تاکید کرد: باید از ظرفیت نماینده مردم شیروان در مجلس به عنوان رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی برای حل مشکلات استان در حوزه های مختلف به ویژه زنان و خانواده بهره مند شویم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز