معاون سیاسی استاندار؛

طرح جامع پدافند غیرعامل نقشه راه استان خواهد بود

۱۳۹۸/۰۵/۱۲ - ۱۲:۵۷:۱۳
کد خبر: ۸۸۰۰۳۸
طرح جامع پدافند غیرعامل نقشه راه استان خواهد بود
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان شمالی گفت: طرح جامع پدافند غیر عامل نقشه راه استان در این حوزه خواهد بود که تمهیدات لازم برای تهیه و تدوین این طرح پیش بینی شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا، ولی الله حیاتی در نشست شورای پدافند غیرعامل استان اظهار داشت: اگر در طول این چهل سال نظام مقدس جمهوری اسلامی توفیق داشته است در دل همین تحریم و تهدیدها بوده است که موجب افتخار است.

حیاتی افزود: از ابتدای شکل گیری انقلاب اسلامی تمامی اراده دشمنان از بین بردن نظام‌مقدس جمهوری اسلامی بود اما توطئه های آنان با جانفشانی جوانان این مرز و بوم و همیشه در صحنه بودن مردم محقق نشد.

وی افزود: خراسان شمالی استان نوپایی است و در تمامی زمینه ها به ویژه پدافند غیرعامل نیازمند کمک ملی است

حیاتی بر آموزش و فرهنگسازی در حوزه پدافند غیر عامل تاکید کرد و گفت: با توحه به اینکه تکنولوژی دشمنان برای تهدیدات متغییر است آموزش ها در حوزه پدافند غیرعامل باید بروز رسانی شود و به سلاح آموزش مجهز شویم.

معاون سیاسی استاندار خراسان شمالی در ادامه به طرح جامع پدافند غیرعامل استان اشاره داشت و گفت: دستگاه مجری تهیه مطالعات این طرح، در استان مستقر شود و آخرین داده ها جمع آوری شود.

ولی الله حیاتی تاکید کرد: طرح جامع باید متناسب با نیاز استان باشد و نقشه راه ما در حوزه پدافند عیر عامل خواهد بود. 

حیاتی تصریح کرد: رعایت اصول حفاظتی توسط دستگاه های اجرایی و دستگاه مجری طرح برای تبادل اطلاعات الزامی است و همچنین با تحزیه و تحلیل درست اطلاعات راه استان در حوزه پدافند غیرعامل مشخص شود.

حیاتی مطرح کرد: در زمینه زیرساخت های پدافند غیر عامل در استان دچار کمبود هستیم و با توجه به کمبود اعتبارات تملک دارایی استان، تامین این زیرساخت ها در زمان کوتاه امکان پذیر نیست بنابراین نیازمند توجه ویژه کشوری هستیم و از آوردن تجهیزات موازی به استان پرهیز شود.

حیاتی پیشنهاد داد: کمیته های پدافند غیرعامل کشور در استان مستقر شوند و با مدیران دستگاه های اجرایی برای رفع کمبودها و حل مشکلات استان در این حوزه جلسات لازم برگزار شود.

حیاتی تاکید کرد: ما در حوزه پدافند غیرعامل علاوه بر تاکید بر افزایش ضریب تاب آوری مردم نیازمند به پایداری ضریب ارائه خدمات در تمامی زمینه ها هستیم و در این راستا وزارتخانه ها باید پای کار بیایند.

در ادامه این نشست معاون بسیج و امور استان های سازمان پدافند غیرعامل کشور هم اظهار داشت: در یکسال گذشته آمریکا تحریم جدید و فشرده ای را به منظور تضعیف اراده مردم و مسئولین طرح ریزی کرده و جنگ اقتصادی را راه انداخته است و با جانمایی قرارگاه های مختلف فعالیت مسئولین کشور را رصد می کند.

سردار غلامعلی حیدری تصریح کرد: آمریکا از دلار به عنوان سلاح جنگی استفاده می کند و در کنار آن مانور عملیات روانی را در دستور کار خود قرار داده و همزمان کل نیروهای تروریستی مخالف نظام مقدس جمهوری اسلامی را بسیج کرده است.

وی افزود: شبانه روز ۳۰۰ شبکه فارسی زبان مردم ایران را با زبان فارسی بمباران رسانه ای می کنند.

سردار حیدری گفت: تلاش دشمن ایجاد تفرقه بین مردم و حاکمیت است و کم هزینه ترین راهکار هم تحمیل فشار اقتصادی بر مردم برای تضعیف روحیه و ایجاد شکاف بین مردم و مسئولین است.

وی تاکید کرد: ما باید آمادگی داشته باشیم و مراقبت ها و هوشمندی ها افزایش یابد و با هدف ایجاد پیوستگی بین مردم و حاکمیت خدمت صادقانه با روحیه جهادی و تکریم ارباب رجوع داشته باشیم.

سردار حیدری با تاکید بر موضوع آموزش در حوزه پدافند غیرعامل همچنین تدوین طرح جامع پدافند غیر عامل را برای شناخت ظرفیت های موجود و تهدیدشناسی ضروری دانست و گفت: برای اجرای طرح ها در این حوزه علاوه بر ایجاد زیرساخت ها باید تاب آوری اجتماعی با هدف مصون سازی افزایش یابد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز