۷۵ درصد گاز خراسان شمالی در بخش صنایع استفاده می شود

۱۳۹۸/۰۶/۰۲ - ۱۲:۲۷:۰۲
کد خبر: ۸۸۷۵۶۱
۷۵ درصد گاز خراسان شمالی در بخش صنایع استفاده می شود
مدیرعامل شرکت گاز خراسان شمالی ازمصرف ۷۵ درصدی گاز در بخش صنایع این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا، حسن‌رضا میربلوکی در نشست خبری درجمع خبرنگاران خراسان شمالی با بیان اینکه 75 درصد مصرف گاز استان به بخش صنعت تعلق دارد٬ افزود: خراسان شمالی در زمینه گازرسانی به صنایع رتبه پنجم کشوری را دارد که این امر خود سبب اشتغال زایی، گسترش صنایع، ایجاد ارزش افزوده، رونق تولید و بهبود اقتصاد منطقه می‌شود.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان شمالی تعداد فوتی‌های ناشی از حوادث گاز در استان را طی سال جاری 2 مورد اعلام کرد و بیان داشت: در سال 96، 45 مورد حادثه و در سال 97 هم 34 مورد حادثه ناشی از گاز در استان رخ داد که همچنان نسبت رخداد حوادث ناشی از گاز در شهرها بیشتر از روستاها است.

این مقام‌مسئول ضریب نفوذ گاز طبیعی استان را 98.9 درصد عنوان کرد و بیان داشت: در حالی ضریب نفوذ گاز شهری و روستایی خراسان شمالی به ترتیب 100 و 99 درصد است که میانگین ضریب نفوذ گاز شهری در کشور 96‌.4 و روستایی 75.3 درصد است.

میربلوکی اظهار داشت: فولاد اسفراین 250 میلیارد ریال، صنایع آلومینیوم 20 میلیارد ریال، کارخانه قند و شکر افزون بر 40 میلیارد ریال، کوره اسفراین 10 میلیارد ریال از جمله صنایعی هستند که به این شرکت بدهی دارند.

به گفته وی با مانیتورینگ 56 ایستگاه مصارف صنایع فوق عمده، جایگاه های CNG و ایستگاه های CGS سطح استان به میزان 85 درصد مصرف کل استان بصورت آنلاین اندازه گیری می شود.

میربلوکی با بیان اینکه در هفته دولت 6 پروژه بهره برداری می شود افزود: تهیه مصالح و اجرای شبکه توزیع گاز و نصب انشعابات روستاهای فاز 3 جرگلان در روستاهای اشتوت ساسان، اشتوت بالا، اشتوت پایین و آیرقایه با جمعیت بهره بردار روستایی 447 خانوار به اعتبار 16 میلیارد و 956 میلیون ریال در این هفته به بهره برداری می رسد.

وی خاطرنشان کرد: شرکت گاز 125 میلیارد تومان طلبکار است و برخی از صنایع بدهی های خود را پرداخت نمی کنند.

به گفته میربلوکی پتروشیمی استان از خوش حساب ترین مشریان شرکت گاز است و در پرداخت هزینه های خود کوتاهی ندارد.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان شمالی با اشاره به اینکه میزان مصرف گاز توسط شرکت آلومینیای جاجرم زیاد بوده و سبب کاهش افت فشار گاز شهرستان می شده است، گفت: طرح خط انتقال گاز گرمه و جاجرم  برای جلوگیری از افت فشار گاز این دو شهرستان اجرا می شود.

وی در پایان از بهره برداری  ۶ طرح گازرسانی طی هفته دولت در این استان خبر داد.

انتهای خبر/

سهرابی راد

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز