دومین جشنواره گردشگری عسل روئینِ اسفراین برگزار شد

۱۳۹۸/۰۶/۰۲ - ۱۴:۰۵:۵۶
کد خبر: ۸۸۸۶۵۲
دومین جشنواره گردشگری عسل روئینِ اسفراین برگزار شد
جشنواره گردشگری عسل رویین اسفراین در دومین سال متوالی با حضور مردم و مسئولین استانی و شهرستانی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا،طاهر رستمی فرماندار شهرستان اسفراین با حضور در این جشنواره ضمن برشماری ظرفیت های گردشگری و کشاورزی دهکده گردشگری رویین گفت:روستای گردشگری روئین معدن تولید ثروت است.

 طاهر رستمی در دومین جشنواره گردشگری عسل روستای روئین اظهار داشت: روستای روئین ظرفیتهای قابل توجهی در حوزه گردشگری با توسعه بومگردی و در حوزه کشاورزی با تولید عسل دارد که تا کنون این شهرستان ۷۳ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال پایدار روستایی و عشایری به متقاضیان بخش کشاورزی، گردشگری و صنعتی پرداخت کرده است .

*تولید ۷۷درصدی عسل اسفراین

وی ادامه داد: اسفراین با تولید بیش از ۷۷ درصد عسل تولیدی استان ، رتبه نخست تولید عسل در استان خراسان شمالی را داراست.

*تولید و توسعه مبتنی بر برندسازی

رستمی با تاکید بر بِرَندسازی محصولات کشاورزی بویژه عسل ، بیان داشت: بارها در جلسات مختلف تکرار کرده ام برای برندسازی محصولات کشاورزی خصوصا عسل تولیدی اسفراین، اقدامات موثری انجام نشده و این موضوع مورد غفلت واقع شده است؛ که لازم است مسئولین مرتبط، تولیدکنندگان و سرمایه گذاران برای برندسازی این محصول تلاش کنند.

فرماندار اسفراین خاطرنشان کرد: توسعه و تقویت تولید عسل در این شهرستان با توجه به ظرفیت‌های موجود در این زمینه امری ضروری است.

وی ابراز امیدواری کرد: با حمایت متولیان حوزه کشاورزی، برند تولید عسل روئین به زودی ثبت شود و برای افزایش چرخه اقتصادی و رونق تولید در روستاها؛ باید در مسیر تقویت اقتصاد کشاورزی و گردشگری گام برداشت و توجه ویژه ای به این امر داشت .

رستمی در پایان خاطر نشان کرد: امروز از گردشگری بعنوان صنعت توریسم و در جهت ارتقاء سطح درآمدی مردم نام می برند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز