معاون استاندار آخال؛

پیگیر اجرایی شدن پیشنهادهای استاندار خراسان شمالی در آخال خواهیم بود

۱۳۹۸/۰۶/۰۴ - ۱۳:۱۷:۴۳
کد خبر: ۸۸۹۷۹۶
پیگیر اجرایی شدن پیشنهادهای استاندار خراسان شمالی در آخال خواهیم بود
در دیدار معاون استاندار آخال و سفیر ترکمنستان در ایران با استاندار خراسان شمالی، احمد قربان اف گفت: پیشنهادهای استاندار خراسان شمالی از طریق مبادی رسمی به مقامات ترکمنستان اعلام می شود و ما آمادگی داریم پیگیر این پیشنهادات برای اجرایی کردن باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا، احمد قربان اف، اظهار داشت: پیشنهاد می شود خراسان شمالی هیئتی را در کمیسیون مشترک بین دو کشور ایران و ترکمنستان که در ۱۵ اکتبر برگزار می شود، داشته باشد و پیشنهادهای خود را در این‌کمیسیون نیز پیگیری کند.

در ادامه رئیس اتحادیه صنعتگران و کارآفرینان استان آخال و شهر عشق آباد هم اظهار داشت: مرز بین دو کشور ایران و ترکمنستان مرز دوستی و برادری است.

یوسف قلیچ دردیف افزود: تاجران کشور ترکمنستان، استان آخال و شهر عشق آباد سالهاست که محصولات مورد نیاز خود را از ایران و استان خراسان شمالی تامین می کند.

دردیف گفت: از طرف اتحادیه صنعتگران و کارآفرینان ترکمنستان برای گسترش روابط تجاری و بازرگانی اعلام آمادگی می کنم که در این زمینه معافیت های خوبی مانند معافیت ۱۹ ساله شامل حال بازرگانان می شود.

وی با اعلام آمادگی در خصوص ساخت و راه اندازی صنایع در طرف ترکمنستان، خاطر نشان کرد: در مورد مباحث کشاورزی نیز از طرف ریاست جمهوری ترکمنستان ده ها هزار هکتار در اختیار بازرگانان قرار می گیرد که بخشی مربوط به باغات است که برای تامین نهال این باغات از استان خراسان شمالی و همکاری مشترک برای مبارزه با آفات اعلام آمادگی می کنیم.

دردیف تصریح کرد: برای تبادل کالا نیز با توجه به وجود مشکلات برای تبادل ارزی می توانیم تهاتر کالا به کالا داشته باشیم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز