فعالیت ۱۱۰ بهورز در شیروان

۱۳۹۸/۰۶/۲۳ - ۱۱:۴۹:۴۶
کد خبر: ۸۹۷۴۰۱
فعالیت ۱۱۰ بهورز در شیروان
سرپرست مجتمع اموزش عالی سلامت وشبکه بهداشت و درمان شیروان گفت: 110 بهورز در 83 خانه بهداشت روستایی در شهرستان شیروان خدمت می کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا ، دکتر علی آرمیده با بیان اینکه 26 نفر از بهورزان این شهرستان آقا و 84 نفر خانم هستند، اظهار کرد: 62 هزار و 600 نفر از جمعیت روستایی شیروان در سه بخش مرکزی، سرحد و قوشخانه تحت پوشش خدمات این بهورزان قرار دارند.

وی با بیان اینکه طبق نظر سنجی های انجام شده بیش از 90 درصد جمعیت مردم و ساکنان روستایی این شهرستان از خدمات بهورزان رضایت کامل دارند، گفت: خدمت بهورزان در تحقق دستاوردهای نظام سلامت و عدالت، کارآمدی، اخلاق و شان والای انسانی و حرکت به سوی پوشش همگانی سلامت ارزشمند است.

دکتر آرمیده خاطرنشان کرد: بهورزان نزدیک ترینٰ، در دسترس ترین و صمیمانه ترین خدمات حوزه سلامت را در اختیار مردم شریف ساکن در روستاها و عشایر قرار می دهند.

سرپرست مجتمع آموزش عالی سلامت و شبکه بهداشت و درمان شیروان گفت: در شرایط جدید بهورزان شاغل فاقد مدرک کاردانی که در سال های قبل تربیت شده اند می توانند وارد پذیرش دوره کاردانی شوند که این امر رشد دانش علمی و تحصیلی بهورزان را به همراه دارد.

دکتر آرمیده سرشماری سالانه و ثبت اطلاعات روستاها، آموزش بهداشت عمومی، مراقبت از زنان باردار، مراقبت از کودکان تا هشت سال، بهداشت دهان و دندان، واکسیناسیون، نظارت بر موازین بهداشت حرفه ای، محیط عمومی روستا، بهسازی محیط، بهداشت محیط  اماکن عمومی، بیماریابی و پانسمان های ساده را از وظایف بهورزان نامید.

وی یادآور شد: داوطلبان آموزش بهورزی باید حداقل دارای مدرک دیپلم متوسط رشته‌های علوم ریاضی، علوم تجربی، علوم انسانی و یا بهیاری و مدیریت خانواده باشند.

دکتر آرمیده تصریح کرد: انتخاب بهورزان توسط کمیته ای مرکب از نمایندگان مرکز آموزش بهورزی، واحد گسترش شبکه ها و گزینش و از طریق آزمون کتبی و شفاهی انجام می شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز