حذف قبوض کاغذی تلفن ثابت از مهرماه امسال

۱۳۹۸/۰۶/۳۱ - ۱۱:۴۲:۲۰
کد خبر: ۹۰۱۲۸۴
حذف قبوض کاغذی تلفن ثابت از مهرماه امسال
مدیر منطقه مخابرات خراسان شمالی از حذف قبوض کاغدی تلفن ثابت از ابتدای مهر ماه هم زمان با تمام کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا،علیرضا هاشمی به خبرنگاران اظهار داشت:  با توجه به این که  شماره همراه 94درصد از مشترکان تلفن ثابت در سامانه مخابرات ثبت شده است، این قبوض به صورت پیامک برای این افراد ارسال می شود و 6درصد باقیمانده نیز باید به دفاتر پیشخوان و یا سایت مخابرات مراجعه و شماره موبایل خود را اعلام کنند تا قبوض تلفن ثابت برای آن ها نیز پیامک شود.

مدیر منطقه مخابرات خراسان شمالی در مورد قطع میان دوره تلفن های ثابت بدون اطلاع رسانی قبلی نیز گفت: اگر میانگین مصرف مشترکان از میانگین مصرف 3 دوره آخر کارکرد تلفن بیشتر شود مخابرات خط تلفن را قطع می کند اما این که قطع تلفن بدون اطلاع قبلی اتفاق می افتد واقعیتی است که شرکت مخابرات باید برای برطرف کردن آن اقدام کند و این مورد بررسی و برای رفع آن اقدام می شود.

وی افزود: امسال طبق برنامه استقرار دولت الکترونیک و برای حفظ مولفه های زیست محیطی حذف قبوض تلفن ثابت از اول مهر کلید می خورد.وی اضافه کرد: 350 کیلومتر فیبر نوری بین روستایی در پاییز اجرا می شود.

هاشمی در اقدامی دیگر در همین فصل 30 دکل BTS توسط وزارت ارتباطات و یک اپراتور تلفن همراه دیگر در استان راه اندازی و با روشن شدن این 30 دکل، وقفه ارتباطاتی 25 درصد جمعیت روستایی برطرف می شود و ضعف ارتباطاتی روستایی و جاده ای را می پوشاند.

مدیرمنطقه ای مخابرات خراسان شمالی اظهار داشت: هم اکنون مخابرات 140 سایت در مراکز شهری و 207سایت در مراکز روستایی و جاده های نصب کرده که موجب افزایش پوشش همراه اول و ارتباطات سیار در شهرها و روستاها و رسیدن به رتبه 22 شاخص فناوری اطلاعات شده است.  

وی با بیان اینکه امسال مردم خراسان شمالی 87 میلیون دقیقه تماس داخل استانی و 9 میلیون دقیقه تماس بین استانی از طریق تلفن ثابت داشتند افزود: از تلفن ثابت با تلفن های همراه نیز 76 میلیون دقیقه مکالمه ثبت شده است که این حجم از مکالمات نشان می دهد تلفن ثابت هنوز هم مورد استفاده مردم است.  

هاشمی رشد مصرف اینترنت ملی و داخلی را  نسبت به سال قبل 400 درصد بیان کرد و اظهار داشت: یکی از مهم ترین علل رشد این شاخص نیم بها شدن هزینه اینترنت  950 سایت و افزایش استفاده از پیام رسان های داخلی است.

وی از رشد 55 درصدی استفاده از اینترنت بین الملل هم خبر داد و در مورد دیتای همراه اول نیز گفت: در سال قبل مصرف روزانه اینترنت همراه اول 37 ترابایت بود که امسال به 46 ترابایت افزایش یافته که نشان دهنده توسعه زیرساخت های مخابراتی و فناوری اطلاعات است.

 

هاشمی اظهار داشت: ضمن اجرای طرح فوق، تکنولوژی ارتباطات اینترنتی همراه در این مناطق نیز از نسل ۲G به بالاتر ارتقاء می یابد.

وی یادآور شد: مشترکین همچنین می توانند از طریق تماس با شماره ۲۰۰۰ و استفاده از کد #  ۲۰۲۰* از طریق تلفن همراه و همچنین از طریق درگاه اینترنتی شرکت مخابرات ایران به نشانی WWW.TCI.IR ضمن دریافت کارکرد تلفن ثابت خود به صورت لحظه‌ای، نسبت به پرداخت آن نیز اقدام کنند.

«هاشمی» اعلام کرد که شکایات مشترکان به 8 شاخص تقسیم شده و بیشترین شکایت مشترکان در شاخص هزینه و قیمت ها بوده است

وی درپایان گفت:شاخص فناوری ارتباطات دراین استان ۶ رتبه‌ ارتقا یافته که توسعه زیرساخت‌های ارتباطی در این بخش مهم‌ترین علت آن بوده است.

انتهای خبر/

منیژه سهرابی راد

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز