مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی؛

حمایت کمیته امداد از حدود ۳۲ هزار سالمند استان/ پرداخت ۲۳ میلیارد تومان کمک‌معیشت به سالمندان

۱۳۹۸/۰۷/۱۰ - ۰۷:۰۸:۲۹
کد خبر: ۹۰۵۹۸۴
حمایت کمیته امداد از حدود ۳۲ هزار سالمند استان/ پرداخت ۲۳ میلیارد تومان کمک‌معیشت به سالمندان
مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی گفت: هم‌اکنون حدود ۲۲ هزار و ۸۹۸ خانوار سالمند با جمعیت حدود ۳۲ هزار نفر تحت حمایت این نهاد قرار دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا،مجید الهی راد بابیان اینکه این افراد از کمک‌معیشت‌های ماهیانه این نهاد بهره‌مند هستند، افزود: این نهاد طی شش‌ماهه امسال ۲۳ میلیارد تومان کمک‌معیشت به‌حساب سالمندان این نهاد واریز کرده است.

وی با یادآوری اینکه این سالمندان به دلایل همچون ازکارافتادگی، بیماری، بی‌سرپرستی و نیازمند بودن تحت حمایت این نهاد قرارگرفته‌اند، افزود: کمیته امداد خراسان شمالی برای حمایت از سالمندان برنامه متنوعی همچون ارائه خدمات ویژه درمانی، برگزاری اردوهای زیارتی، کمک‌های مالی بلاعوض و وام کارگشایی، پرداخت کمک‌هزینه نگهداری از بیماران زمین‌گیر، ایجاد اشتغال به سالمندان دارای توان جسمی را در برنامه دارد.

مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی به سایر برنامه‌های بهداشتی و درمانی کمیته امداد در حمایت از سالمندان اشاره کرد و افزود: طرح ارائه خدمات درمانی و بهداشتی و همچنین اجرای طرح غربالگری برای درمان بیماری‌های این افراد در حال اجرا است.

الهی راد همچنین با تأکید بر مشارکت خیران و دستگاه‌های اجرایی برای حمایت از سالمندان، بیان کرد: همگام‌سازی مسئولان در تکریم از منزلت سالمندان و پیشگیری از انزوای اجتماعی آن‌ها بسیار مؤثراست.

وی با یادآوری اینکه هم‌اکنون بیش از ۵۹ هزار و ۲۳۷ خانوار نیازمند این استان تحت حمایت این نهاد قرار دارند، خاطرنشان کرد: این خانوارها در قالب ۱۱۹ هزار نفر از خدمات مختلف این نهاد بهره‌مند هستند.

شایسته ذکر است: هم‌اکنون ۱۵ نفر از بانوان نمونه سالمند تحت حمایت کمیته امداد خراسان شمالی برای حضور در همایش بزرگداشت سالمندان به مدت سه روز به مشهد مقدس اعزام شده اند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز