سرپرست دانشگاه خواستار نگاه ویژه بیمه سلامت به خراسان‌شمالی شد

۱۳۹۸/۰۷/۱۳ - ۰۹:۰۹:۱۶
کد خبر: ۹۰۷۱۵۱
سرپرست دانشگاه خواستار نگاه ویژه بیمه سلامت به خراسان‌شمالی شد
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان‌شمالی با اشاره به جمعیت بالای تحت پوشش بیمه سلامت در این استان، خواستار نگاه و تعامل ویژه این بیمه با دانشگاه شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا،دکتر سید احمد هاشمی در نشست مدیرعامل سازمان بیمه سلامت با اصحاب سلامت در بجنورد، اظهار کرد: 11 بیمارستان در این استان با 1400 تخت دانشگاهی فعالیت دارد.

وی با بیان اینکه تعداد مراکز جامع سلامت در این استان 83 مرکز است، ادامه داد: از این تعداد 30 مرکز، جمعیتی زیر چهار هزار نفر را تحت پوشش دارد.

وی خاطرنشان کرد: نیازمند دستور ویژه مدیرعامل بیمه سلامت هستیم تا متمم مازادی که از طریق وضعیت این مراکز به سیستم تحویل می شود، ارزیابی شود. 

دکتر هاشمی با اشاره به مطالبات دانشگاه علوم پزشکی افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون 590 میلیارد ریال اسناد مطالبات بیمارستان ها و پزشکان به بیمه سلامت ارسال شده و این در حالی است که از سال گذشته نیز بابت طرح پزشک خانواده 73 میلیارد ریال از بدهی بیمه سلامت باقی مانده است.

وی با بیان اینکه منطقی کردن هزینه ها با همراهی تیم پزشکان و فعالان حوزه سلامت در این استان به خوبی در حال اجراست، گفت: اما زیرساخت ها بسیار ضعیف است که انتظار می رود با تخصیص منابع مالی از سوی بیمه سلامت ارائه خدمات بهتر انجام پذیرد. 

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی یادآور شد: وضعیت بیمه شدگان روستایی در این استان نیازمند نگاه ویژه بیمه سلامت است.

گفتنی است در این نشست موضوعات مختلفی از جمله نسخه نویسی الکترونیک، استقرار نظام الکترونیک، رسیدگی الکترونیکی اسناد، شفاف سازی مالی، رفع همپوشانی بیمه شدگان، تعامل با انجمن نظام پزشکی، بیمه کردن اقشار محروم جامعه و غیره با حضور مهندس موهبتی مدیرعامل بیمه سلامت و سایر مسئولان استانی مطرح و بررسی شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز