جوشش آب سد شیرین دره در رینگ شمال بجنورد

۱۳۹۸/۰۷/۳۰ - ۱۱:۲۱:۴۴
کد خبر: ۹۱۴۸۲۸
جوشش آب سد شیرین دره در رینگ شمال بجنورد
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب شهری خراسان شمالی از اجرای پروژه آبرسانی به رینگ شمال بجنورد از سد شیرین دره خبرداد.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ غلامحسین ساقی درنشست خبری امروز در خصوص تکمیل رینگ شمالی شهر بجنورد که مهم‌ترین پروژه آبرسانی استان محسوب می‌شود، گفت: با تکمیل رینگ شمالی شهر بجنورد که مهم‌ترین پروژه آبرسانی استان محسوب می‌شود، علاوه بر اینکه تمامی شهروندان از آب سد شیرین دره برخوردار می شوند، کیفیت آب روستاهای حواشی شهر بجنورد نیز بهبود پیدا می‌کند.

وی در ارتباط با متوقف شدن پروژه آبرسانی به رینگ شمال بجنورد توسط یکی از دستگاه های اجرایی استان اظهارکرد: برای اجرای این پروژه مجوزهای لازم اخذ شده و به طور حتم ادامه پروژه انجام خواهد شد.

 

ساقی افزود: آخرین پروژه آبرسانی استان تکمیل رینگ شمالی بجنورد بود که در سال ۹۶ مبلغ ۳۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز داشت و مقرر شد ۱۵ میلیارد از محل سفر رهبری و باقی‌مانده‌اش از منابع ملی تأمین شود.

 

این مقام مسئول اظهار کرد: در سفر رهبر انقلاب به خراسان شمالی ۱۳ ردیف اعتباری برای ساماندهی تأمین آب و شبکه توزیع آب و سه ردیف اعتباری برای فاضلاب مشخص شد که تاکنون ۷۷ میلیارد اعتبار دریافت کرده‌ایم و این بودجه در مجموع انقلابی در زیرساخت‌ها ایجاد کرد.

 

 

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری خراسان شمالی گفت: فقط 33 درصد از جمعیت این استان از تاسیسات فاضلاب بهره‌مند هستند.

وی یادآورشد: با بهره برداری از تصفیه خانه های آشخانه، شیروان و اسفراین درصد بهره مندی به رقم 58 درصد خواهد رسید.

وی با بیان این مطلب که طی 6 ماه نخست سال جاری مصرف آب در استان نسبت به مدت مشابه در سال گذشته 0/3 درصد افزایش داشته است٬ افزود: در بازه زمانی مذکور مصرف غیرخانگی 6.3 درصد کاهش و مصرف خانگی نیز دو درصد افزایش داشته است اما در مجموع مصرف آب در 6 ماهه نخست نسبت به سال گذشته 0/3 درصد افزایش داشته است. همچنین در این مدت با کاهش 1.2 درصدی تولید نیز مواجه بوده‌ایم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری خراسان شمالی با بیان اینکه از ابتدای سال 97 تاکنون 32 حلقه چاه جهت اجرا جانمایی شده است تصریح کرد: از این تعداد 24 حلقه چاه حفاری و وارد مدار نیز شده است. وی گفت مهم‌ترین برنامه پیش روی این شرکت در سال جاری تقویت مخازن است به طوری که در حال حاضر 59 هزار متر مکعب مخزن در 16 نقطه استان در حال اجرا است و بسیاری از آنها تا دهه فجر به بهره‌برداری می‌رسد.

 

ساقی به تکمیل شبکه فاضلاب بجنورد نیز اشاره کرد و ادامه داد: برای تکمیل این پروژه نیاز به اختصاص اعتبار 400 میلیارد تومان می باشد که تامین قسمتی از این هزینه ها به حمایت صنایع و خرید پساب بازمی گردد.

 

وی درپایان گفت: کیفیت آب شرب روستاهای حاشیه‌ای شهر بجنورد همانند باغچق، علی آباد، ینگه قلعه، کلاته آذرسا و محمد علی پهلوان پایین است.

 

انتهای خبر/

خبرنگار منیژه سهرابی راد

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز