استاندارخراسان شمالی:

پایان نامه های دانشجویی حمایت می شوند

۱۳۹۸/۰۹/۱۶ - ۱۴:۰۶:۰۲
کد خبر: ۹۳۳۲۱۳
پایان نامه های دانشجویی حمایت می شوند
در نشست شورای مشورتی دانشجویان استان با استاندار خراسان شمالی، دکتر محمدعلی شجاعی گفت: در سند توسعه پیشران های اقتصادی و نداشته های استان مشخص است و پایان نامه های دانشجویی که منطبق با این سند باشد حمایت خواهند شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا،دکتر محمدعلی شجاعی در این نشست اظهار داشت: اعتقاد دارم خراسان شمالی نیاز به توسعه و جهش همه جانبه دارد و تحقق این کار نیازمند حضور اقشار مختلف در تصمیمات اجرایی استان است.

دکتر شجاعی با تاکید دوباره بر اینکه توسعه نوبتی نیست، افزود: توسعه رشد همه جانبه در تمامی حوزه ها است و برای درک نیازها و واقعیت های جامعه نمی توانیم یک بخش را حذف کنیم.

دکتر شجاعی گفت: بخشی از عدم توسعه مربوط به نوپا بودن استان است اما این استان ۱۵ ساله در برخی از بخشها  هنوز به دنیا نیامده است چرا که رشد با توسعه اشتباه گرفته شده است.

وی اشاره داشت: بنده تا کنون با افراد و گروه های مختلفی نشسته ام و تنها آنها آمدند و رفتند و از دانشجویان می خواهم افرادی که به این کار اعتقاد دارند در مجمع حضور داشته باشند.

دکتر شجاعی تاکید کرد: بنده به دنبال جلسات و حرف های تشریفاتی نیستم و اعتقاد دارم شان ما به اجرایی کردن کارهاست و این جلسات می تواند نوعی پرورش نیروی اجرایی برای آینده استان باشد.

نماینده عالی دولت در خراسان شمالی در ادامه سخنان خود خطاب به دانشجویان حاضر در نشست با بیان اینکه چرا فقط باید منتقد باشید، خاطر نشان کرد: می توانید برای حل مشکلات با تسلط بر کارها، دانایی و برنامه ریزی در کنار سیستم اجرایی استان باشید و شک نداشته باشید بنده به دنبال خروجی قابل اجرا از این شورای مشورتی هستم.

دکتر محمدعلی شجاعی گفت: آسانترین کارها ایراد گرفتن است و این هنر نیست چرا که همه مشکلات را می دانیم و باید با مشورت گرفتن از افراد مختلف و با پشتوانه اجتماعی نسخه درمان به صحنه اجرا بیاید و خطایش کمتر باشد.

دکتر شجاعی مطرح کرد: برای اینکه مردم در اجرای تصمیمات با ما همراه باشند باید نقطه نظرات و پیشنهادات اقشار مختلف جامعه در تصمیم گیری ها دیده شود.

وی تاکید کرد: اینکه همه مباحث را نمی توان و یا نمی شود گفت را قبول دارم اما ۸۰ درصد مباحث و مسائل توسعه ای قابل بیان است تا تک تک مردم حتی به مقدار کمی در توسعه استان نقش داشته و در اجرا با ما همراه باشند و در برابر آن احساس مسئولیت کنند.

دکتر شجاعی خطاب به دانشجویان تاکید کرد: هدف بنده از تشکیل این شورای مشورتی تنها بیان مشکلات صنفی دانشجویان نیست و بدانید در هیچ جای دنیا هیچ دانشجویی از وضعیت موجود راضی نیست چرا که همیشه به دنبال وضعیت ایده آل تری هستیم.

وی گفت: اعضای این شورا باید از طریق انتخابات مشخص شوند و همچنین تمامی گرایش های سیاسی باید حضور داشته باشند.

وی با تاکید بر اینکه کمیسیون های تخصصی دانشجویان باید کوچک باشد، تصریح کرد: مشکلات مشخص است و اینکه بخواهید از نظرات افراد دیگر استفاده کنید روند کار را طولانی می کنید و ما در اجرا عقب هستیم و نمی توانیم معطل دیگران باشیم.

دکتر شجاعی در پاسخ به درخواست دانشجویان مبنی بر ایجاد ارتباط با کشور ترکمنستان برای تبادل دانشجو و استاد، گفت: ورود به حوزه بین الملل آداب خود را دارد و ما باید آن را رعایت کنیم و این به معنای زیرپا گذاشتن ارزش های نظام مقدس جمهوری اسلامی نیست.

وی ادامه داد: اینکه در تجارت بین الملل کالای ما را بررسی می کنند و صادرات جهان به ما اعتمادی ندارد ربطی به ارزش ها ندارد در واقع چون آداب بین الملل را یاد نداریم و رعایت نمی کنیم اینگونه تاوان داده که نابلدی و نابخردی و از دست دادن فرصت هاست.

دکتر شجاعی تاکید کرد: برای حل مشکلات نگاه سطحی نداشته باشید و بدانید عدم اعتماد به یکدیگر در بخش های مختلف وجود دارد اما بنده اعنقاد دارم حتی با مخالفت هم می توانیم کنار یکدیگر کار کنیم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز