سامان دادن و توانمند کردن نقاط حاشیه ای شهر

۱۳۹۸/۰۹/۲۱ - ۱۰:۱۷:۲۰
کد خبر: ۹۳۵۴۹۸
سامان دادن و توانمند کردن نقاط حاشیه ای شهر
شهردار بجنورد از سامان دادن و توانمند کردن نقاط حاشیه ای شهر خبرداد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا، هادی زارعی در نشست خبری و در جمع خبرنگاران استان گفت:به طور جدی مشکلات و مطالبات مناطق حاشیه نشین را پیگیری خواهم کرد تا وضعیت این مناطق نیز بهبود پیدا کنند.

زارعی به بودجه حوزه ترافیک شهرداری بجنورد نیز اشاره کرد و ادامه داد: در حال حاضر بودجه حوزه ترافیک شهرداری بجنورد 500 میلیون تومان است که در سال آینده به این رقم مقدار قابل توجهی افزوده خواهد شد.

شهردار بجنورد گفت: تلاش می کنیم در مرحله اول طرح پاکسازی، آسفالت و لکه گیری خیابان ها انجام شود و بعد اقدام به راه اندازی فضاهای ورزشی در این مناطق خواهیم کرد.

وی گفت:حمل و نقل عمومی همچنین جذب سرمایه گذاران به منظور ایجاد درآمد برای این نهاد، اولویت نخست از برنامه های در دستور کارم قرار دارند.

 شهردار بجنورد گفت: شهر بجنورد با کمبود 30 دستگاه اتوبوس برای خدمات رسانی به شهروندان مواجه است.

وی یاداورشد: در حال حاضر 60 دستگاه اتوبوس به مردم این شهر خدمات ارائه می دهد که اگر این تعداد به 90 دستگاه برسد، مشکل جابه جایی مردم با اتوبوس رفع خواهد شد.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه در سال های گذشته برای مدیریت ترافیک و حمل و نقل شهری بجنورد برنامه کوتاه، میان و بلند مدت تدوین و تهیه شده است، خاطرنشان کرد: حال با تشکیل معاونت ترافیک، حمل و نقل و امور زیربنایی در این مجموعه، در آینده وضعیت ترافیک و حمل و نقل ناوگان عمومی شهر بجنورد بهبود خواهد یافت.

 زارعی از ممنوعیت خام فروشی املاک شهرداری هم خبر داد و گفت: املاک و اراضی شهرداری باید ابتدا بر اساس طرح تفصیلی بارگذاری و تعیین کاربری شود و پس از افزایش چندبرابری ارزش افزوده به فروش برسد.

شهرداربجنورد از جذب سرمایه گذار برای ساخت دو پارکینگ طبقاتی در میدان شهید و چهارراه مخابرات خبر داد و گفت: تلاش داریم هر چه سریع تر با به نتیجه رسیدن با این سرمایه گذاران، عملیات اجرایی این دو پروژه را آغاز کنیم.

وی در باره استخر روباز بانوان در بوستان بش قارداش بجنورد گفت: این پروژه ای است که برای آن اعتبار هزینه شده است اما بهره برداری از آن معطل برخی موارد، مانده است، در این زمینه،  باید دغدغه هایی که از طرف برخی مسوولان مطرح شده، برطرف و نظر مساعد آنان تامین شود.  

این‌مقام مسول گفت: شهرداری نسبت به خدمات رسانی در گلستان شهر اقدام می کند اما ساکنان این مجموعه، هنوز با مشکلات زیادی روبه رو هستند.

شهرداربجنورد از جابجایی محل دپوی زباله بجنورد به مکان دیگر خبر داد و اضافه کرد: فاصله نزدیکترین روستا به محل جدید دپوی زباله بجنورد پنج کیلومتر است در حالی که در حالت قبلی این فاصله یک کیلومتر بود لذا ناچاریم این جراحی را انجام دهیم و در این راستا نیازمند کمک و همکاری مردم و سایر دستگاه‌های اجرایی هستیم.

وی با تاکید بر این نکته که باید دفن گاه زباله در منطقه باباموسی به مکان جدید در نجف آباد انتقال پیدا کند، خواستار شد: دیگر دستگاه های اجرایی ذی ربط در این زمینه شهرداری بجنورد را همیاری کنند.

وی افزود: سیستم زباله سوز برای این دفن گاه جدید خریداری شده است و با انتقال دفن گاه به نجف آباد، کارخانه بازیافت زباله نیز می بایست راه اندازی شود.

زارعی،درموردوضعیت مطالبات، بدهی ها و درآمدزایی شهرداری بجنورد نیز بیان کرد: در حال حاضر شهرداری بجنورد 109 میلیارد تومان بدهی ثبت شده دارد.

وی در پایان گفت:مجموعه پروژه های نیمه کاره ای از جمله پروژه هماگ، طلای سفید، شهربازی باباامان و آسفالت معابر وجود دارد که برای رفع مشکلات آنها همچنین بهره برداری آنها ورود کرده ام.

انتهای خبر/

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز