آخرین آمار مبتلایان به کرونا تا ۱۷ اردیبهشت ۹۹ در استان خراسان شمالی

۱۳۹۹/۰۲/۱۷ - ۱۵:۰۸:۳۵
کد خبر: ۹۹۸۵۲۶
آخرین آمار مبتلایان به کرونا تا ۱۷ اردیبهشت ۹۹ در استان خراسان شمالی
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: طی چند روز گذشته با افزایش تعداد نمونه گیری در سرپایی ها شاهد جهش در شناسایی مبتلایان به کووید 19 در استان بودیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا، دکتر سید احمد هاشمی با اعلام اینکه حال عمومی این افراد خوب است و با آموزش های ارائه شده، آنان در منازل خود قرنطینه شده اند از عموم مردم خواست تا نسبت به رعایت مسائل بهداشتی بی تفاوت نباشند و فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنند.

وی ادامه داد: اگر بخواهیم به سمت نزولی شدن آمار مبتلایان پیش برویم، رعایت پروتکل های وزارت بهداشت، همکاری همه جانبه مردم و رعایت فاصله گزاری اجتماعی بخصوص در صنوف ضروری است.

دکتر هاشمی تاکید کرد: تغییر رفتار افراد در سطح جامعه در شرایط شیوع بیماری کووید ۱۹ نگران کننده است و کار ما را مشکل تر می کند.

وی گفت: با شرایط موجود و انجام نمونه گیری ها ممکن است نوسانات به شکل کاهش یا افزایش را در روزهای آینده داشته باشیم .

وی یادآور شد: به رغم توصیه پزشکان، بسیاری از بیماران به دلیل ترس از کرونا با تاخیر به بیمارستان ها مراجعه می کنند.

دکتر هاشمی از همه افراد علامت داری که به مراکز درمانی مراجعه کرده اند و پزشک به آن ها توصیه به بستری کرده است، خواست تا در کمترین زمان در بیمارستان ها بستری شوند تا حال عمومی آن ها بدتر و منجر به آسیب دیدنشان نشود.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: با اعلام نتایج قطعی آزمایش های انجام شده، تا ظهر 17 اردیبهشت، 1148 نفر در خراسان شمالی به ویروس کرونا مبتلا شده و تعداد آمار فوتی ها نیز به 89 نفر افزایش یافت.

به گزارش وبدا دکتر سید احمد هاشمی در توضیح آمار مبتلایان قطعی این بیماری به تفکیک شهرستان ها نیز اظهار داشت: در شهرستان های بجنورد 524 نفر، شیروان 156 نفر، فاروج 76 نفر، مانه و سملقان 106 نفر، جاجرم 40 نفر، گرمه 26 نفر، راز و جرگلان 61 نفر و اسفراین 159 نفر بطور قطعی به بیماری کووید ۱۹ دچار شده اند.

وی با تقدیر از زحمات کارکنان بهداشتی و درمانی استان خاطرنشان کرد: با کوشش های شبانه روزی انجام پذیرفته تاکنون 476 نفر از مبتلایان به این بیماری بهبود و از مراکز درمانی در سطح استان مرخص شده اند.

وی افزود: آزمایش 1491 نفر از موارد مشکوک نیز منفی گزارش شده است و هم اکنون 140 بیمار مشکوک به ابتلا به کووید 19 در بیمارستان های سطح استان بستری هستند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز