معاون سیاسی استاندار تاکید کرد:

ورود حوزه اجتماعی برای کاهش مشکلات روانی کرونا ویروس

۱۳۹۹/۰۲/۲۰ - ۱۴:۳۲:۵۴
کد خبر: ۹۹۹۶۷۷
ورود حوزه اجتماعی برای کاهش مشکلات روانی کرونا ویروس
معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استاندار خراسان شمالی بر ورود حوزه اجتماعی استان برای کاهش مشکلات روانی ناشی از شیوع کرونا ویروس تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا، ولی الله حیاتی در کارگروه اجتماعی، فرهنگی، سلامت، امنیت غذایی، زنان و خانواده استان اظهار داشت: حوزه درمان و مدافعان سلامت، افراد مبتلا به بیماری کرونا و افرادی که در قرنطینه هستند هر یک به نوعی با مشکلات روانی بیماری کرونا مواجه هستند که حوزه اجتماعی استان برای مدیریت و کاهش این مشکلات روانی باید ورود جدی داشته باشد.

حیاتی افزود: مصوبات این کارگروه به ویژه مصوباتی که با سلامت مردم ارتباط مستقیمی دارد باید هرچه سریعتر اجرا شود.

وی ادامه داد: طرح پژوهشی در خصوص کرونا ویروس در این شرایط مورد نیاز استان است که باید برای تامین اعتبار آن در اولین جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان مطرح شود.

حیاتی اشاره داشت: تعداد افراد مبتلا به بیماری کرونا در استان رو به افزایش است و وضعیت استان قرمز می باشد بنابراین مردم باید در خانه بمانند و در صورت حضور در جامعه به دلیل انجام فعالیت های ضروری خود باید دستورالعمل های بهداشتی را رعایت کنند.

وی تصریح کرد: تمامی پروتکل های بهداشتی باید در حوزه حمل و نقل و اصناف استان رعایت شود چرا که  رعایت نکردن فاصله گذاری اجتماعی موجب افزایش تعداد مبتلایان خواهد شد.

دکتر حیاتی گفت: به دلیل بروز برخی از مشکلات اقتصادی و اجتماعی تصمیم ستاد ملی مدیریت کرونا ویروس، برداشتن برخی از محدودیت ها با رعایت دستورالعمل های بهداشتی بود که حوزه بهداشت و درمان استان باید بر نحوه رعایت این پروتکل های بهداشتی نظارت داشته باشد.

معاون سیاسی استاندار خراسان شمالی در ادامه سخنان خود به آسیب‌های اجتماعی اولویت‌دار استان اشاره داشت و گفت: خودکشی و طلاق دو آسیب اجتماعی اولویت‌دار استان می باشد که دستگاه‌های اجتماعی متولی باید برنامه‌های عملیاتی خود برای کاهش این دو آسیب تا پایان سال جاری را ارائه دهند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز