استاندار خوزستان خبر داد:

افزایش ۶۰ درصدی بستری شدگان کرونایی در استان

۱۳۹۹/۰۲/۲۱ - ۱۴:۰۸:۵۰
کد خبر: ۱۰۰۰۲۰۸
افزایش ۶۰ درصدی بستری شدگان کرونایی در استان
استاندار خوزستان گفت: اگر کم توجهی شود بیماری کرونا از کنترل خارج می شود و میزان ابتلا و مرگ افزایش می یابد لذا در شورای تامین استان تصمیم گرفتیم مجدد محدودیت هایی را در برخی مناطق استان عملیاتی نماییم.

به گزارش خبرنگار برنا از اهواز، غلامرضا شریعتی امروز در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر اظهار کرد: به پیشنهاد دانشگاه علوم پزشکی و با تصمیم شورای تامین استان به منظور مدیریت بیماری کرونا تا پایان هفته ادارات بانک ها و اصناف غیر ضرور در شهرستان های اهواز، کارون، باوی، حمیدیه، دزفول، مسجدسلیمان، شوشتر، هویزه و هندیجان تعطیل اعلام شد.

او با بیان اینکه در این شهرستان ها محدودیت های رفت و آمد اعمال خواهد شد، گفت: شرایط را به نحوی مدیریت می کنیم تا زنجیره انتقال این ویروس قطع شود، تمامی ادارات و اصناف در این شهرستان ها باید همکاری لازم را داشته باشند تا بتوانیم شرایط را کنترل کنیم.

استاندار خوزستان با بیان اینکه ادامه این روند در جمعه هفته جاری مجدد بررسی می شود و اگر لازم باشد تصمیمات جدید اتخاذ خواهد شد، افزود: ۹ شهرستانی که این دستورالعمل در آن ها عملیاتی می شود(باوی، هویزه، اهواز، حمیدیه، هندیجان، دزفول، شوشتر، کارون و مسجدسلیمان) بر اساس اعلام کمیته علمی جزء شهرستان های قرمز استان اعلام شدند و باید زنجیره ویروس را در این مناطق قطع کنیم.

نماینده عالی دولت در خوزستان بیان کرد: امیدواریم با تمهیدات اندیشیده شده، شرایط در این شهرها کنترل شود و به حالت عادی برگردند، در سایر شهرستان های خوزستان شرایط مثل گذشته است.

رییس ستاد استانی مقابله با کرونا ویروس خوزستان با اشاره به اینکه تعداد موارد مبتلایان در استان افزایش بیش از حد انتظار یافته است، اضافه کرد: اگر چه این تعداد مبتلایان سرپایی هستند اما تعداد بیماران بستری هم به نسبت افزایش یافته است که البته به علت تقویت آزمایش و بیماریابی در استان است و عامل دیگر نیز رعایت نکردن فاصله گذاری هوشمند در برخی از شهرها است که باعث شده با این روند مواجه شویم البته میزان شیوع کرونا در استان خوزستان هنوز به متوسط کشوری نرسیده است.

شریعتی تصریح کرد: تعداد بیماران مبتلا به کرونا در استان سه برابر شده و تعداد بستری ها ۶۰ درصد افزایش یافته که نشان می دهد ۲.۵ برابر از این تعداد بیماران افرادی هستند که در خانه قرنطینه می شوند.

او گفت: خانواده ها و اطرافیان افراد مبتلا به کرونا نیز مورد آزمایش قرار می گیرند و همین موضوع باعث افزایش آمار مبتلایان در استان شده است، این کار باعث می شود سریع تر افراد آلوده  شناسایی شوند.

استاندار خوزستان بیان کرد: میزان مرگ ناشی از کرونا در خوزستان کمتر از متوسط کشور است و برخی از مطالبی که در مورد میزان بستری و مرگ و میر بر اثر ابتلا به کرونا در استان خوزستان در فضای مجازی منتشر شده است، واقعیت ندارد.

نماینده عالی دولت در خوزستان افزود: از هزار و ۱۰۰ تخت پیش بینی شده در این شرایط ۵۱۰ تخت اشغال است و ۵۹۰ تخت خالی است و از تخت های آی سی یو نیز که ۱۹۷ تخت در نظر گرفته شده ،۱۴۹ تخت اشغال است و در حدود ۴۰ تخت در بخش های ویژه بیماران کرونایی خالی است.

شریعتی در پایان اضافه کرد: خوزستان به سمت نزدیک شدن به آستانه تحمل این بیماری است و ممکن است اگر کم توجهی شود این بیماری از کنترل خارج شود و میزان ابتلا و مرگ افزایش یابد لذا در شورای تامین استان تصمیم گرفته شد مجدد محدودیت هایی را در برخی مناطق استان عملیاتی کنیم.

لازم به ذکر است که اصناف ضروری که مجاز به فعالیت می باشند شامل داروخانه ها، سوپرمارکت ها، نانوایی ها، قصابی ها و خوار و بار فروشی ها بوده و فعالیت سایر اصناف تا پایان هفته در ۹ شهرستان ذکر شده ممنوع است.

همچنین محدودیت های پیشین در سایر شهرستان های استان همچون لزوم مرخصی بدون محاسبه یک سوم پرسنل، معافیت کارکنان دارای بیماری های زمینه ای، مادران شیرده و باردار و افراد بالای ۶۰ سال سن از حضور در محل کار و ممنوعیت فعالیت اصناف پرخطر تا اطلاع بعدی برقرار است.

به گزارش خبرنگار برنا، با راه اندازی حدود ۶ آزمایشگاه و امکان تست گیری در مراکز سلامت، آمار بیماریابی خوزستان طی یک هفته به بیش از هزار نفر تشخیص جدید رسید به طوری که در ۱۳ اردیبهشت ماه تعداد مبتلایان خوزستان به سه هزار و ۴۱ مورد رسیده بودند و در ۱۹ اردیبهشت ماه از مرز هزارگانی دیگر عبور کرده و به چهار هزار و ۱۰۲ مورد افزایش یافت. همچنین این روند تزاید در تعداد بستری شدگان نیز به چشم می خورد و در هفته های اخیر بیش از ۳۰۰ نفر افزایش یافته به طوری که از اواسط نیمه اول اردیبهشت ماه این روند سیر صعودی به خود گرفت و به مرز ۲۰۰ بیمار رسید و رفته رفته از مرز ۳۰۰ نفر گذشته و چند روزی در محدوده ۴۰۰ نفری قرار گرفت و در روزهای اخیر نیز رو به افزایش بود و از مرز ۵۰۰ بیمار بستری گذشت.

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز