مدیرکل آموزش فنی وحرفه ای خوزستان خبر داد:

آغاز اجرای تفاهمنامه دانشگاه فرهنگیان و فنی و حرفه ای خوزستان/مرکز مهارت آموزی و مشاوره شغلی دانشگاه فرهنگیان راه اندازی می شود

۱۳۹۹/۰۳/۱۵ - ۱۸:۵۱:۲۰
کد خبر: ۱۰۱۰۹۲۷
آغاز اجرای تفاهمنامه دانشگاه فرهنگیان و  فنی و حرفه ای خوزستان/مرکز مهارت آموزی و مشاوره شغلی دانشگاه فرهنگیان راه اندازی می شود
مدیرکل آموزش فنی وحرفه ای خوزستان گفت: معلمی که در آینده می‌خواهد جذب آموزش و پرورش شود باید نگرش و نوآوری خلاقانه برای انتقال دانش ومهارت داشته باشد.

به گزارش خبرنگار برنا از اهواز، عبدالنبی سواعدی در نشست تخصصی اجرای تفاهمنامه دانشگاه فرهنگیان و  فنی و حرفه ای که با حضور مدیران هر دو دستگاه در دفتر دانشگاه فرهنگیان خوزستان برگزارشد، اظهار کرد: با اجرای این توافق نامه زمینه تحول بنیادی و تغییر رویکرد نظام آموزشی از آموزش محوری صرف به سوی مهارت آموزی فراهم خواهد شد.

او با اشاره به مفاد این تفاهمنامه گفت: توانمندسازی دانشجو معلمان و مربیان موسسات آموزش عالی وابسته به دانشگاه فرهنگیان در راستای برآوردن نیاز استان به منابع انسانی کارآمد و دارای تجارب فنی، مهارتی و حرفه ای و استفاده از ظرفیت‌های آموزشی، پژوهشی طرفین در راستای انجام ماموریت‌ها و تکالیف سازمانی مورد تاکید است.

 مدیر کل آموزش فنی وحرفه ای خوزستان با اشاره به اینکه آموزش محصول محور می‌تواند در دانشگاه فرهنگیان به خوبی اجرا شود، افزود: برگزاری استارآپ یکی از شیوه های انتقال مهارت محصول محور است که زمینه توسعه اشتغال مولد را فراهم می کند.

سواعدی در پایان بیان کرد: دانشجو معلمان ضمن آشنایی با مهارت های مورد علاقه خود در دوره هایی که مهارت های معلمی را  افزایش می دهد با تسهیلات ویژه شرکت و مدرک معتبر دریافت خواهد نمود.

در این نشست رییس دانشگاه فرهنگیان استان خوزستان اظهار کرد: با راه اندازی مرکز مهارت آموزی و مشاوره شغلی در دانشگاه به دنبال تحول بنیادی نوآورانه در اجرای آموزش هستیم تا در آینده شغلی دانشجویان تاثیر گذار باشد.

حسن جرفی افزود: ظرفیت فنی و حرفه ای بسیار غنی است و می‌تواند در توانمند سازی منابع انسانی و تربیت معلم ماهر و متخصص تاثیر به سزایی داشته باشد.

رییس دانشگاه فرهنگیان خوزستان بیان کرد: بهره مندی از ظرفیت، امکانات و تجهیزات و آموزش مهارتی مطابق با استاندارد فنی و حرفه ای سبب می شود معلم در کنار دوران دانشجویی یک مهارت را فرا گرفته تا در آینده بتواند دانش‌آموزان را به مهارت‌ آموزی و کار آفرینی تشویق و ترغیب نماید.

لازم به ذکر است که در این جلسه مدیران هر دو دستگاه  آمادگی لازم برای اجرای این تفاهمنامه در قالب مراکز مهارت آموزی و مشاوره شغلی و دستور العمل مربوط به آن را اعلام کردند. همچنین مقرر شد کمیته های اجرایی استانی  میان دو دستگاه  تشکیل و در یک بازه زمانی مشخص فرآیند اجرایی آغاز شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز