مدیر گروه سلامت محیط و کار دانشکده علوم پزشکی آبادان بیان کرد:

تشدید نمونه‌برداری‌ها و پایش کنترل کیفی آب آشامیدنی دوران کرونا در جنوب غرب خوزستان/ پلمب ۶۲۰ واحد صنفی متخلف

۱۳۹۹/۰۴/۰۷ - ۱۲:۵۰:۱۰
کد خبر: ۱۰۲۰۵۳۸
تشدید نمونه‌برداری‌ها و پایش کنترل کیفی آب آشامیدنی دوران کرونا در جنوب غرب خوزستان/ پلمب ۶۲۰ واحد صنفی متخلف
مدیر گروه سلامت محیط و کار دانشکده علوم پزشکی آبادان از تشدید نمونه‌برداری‌ها و پایش کنترل کیفی آب آشامیدنی این روزهای کرونایی در جنوب غرب خوزستان خبر داد.

جعفر ربیحاوی امروز در گفت و گو با خبرنگار برنا در آبادان ضمن اعلام این موضوع اظهار کرد: با توجه به اهمیت بهداشت آب در زندگی و سلامت مردم به خصوص در فصول گرم سال و در شرایط فعلی وقوع بیماری کووید ۱۹، کنترل کیفیت آب آشامیدنی شهرستان‌های تحت پوشش بیش از پیش در حال انجام است.

او گفت: از ابتدای شروع شیوع بیماری کرونا تا کنون ۳۷ هزار مورد کلرسنجی و ۹۰۰ مورد نمونه‌برداری میکروبی از آب آشامیدنی و ۲۰۰ مورد پایش و بازرسی از سامانه‌ها و تاسیسات آبرسانی در مناطق شهری وروستایی شهرستان های تابعه این دانشکده انجام که این عدد نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۰ درصد رشد داشته حال اینکه در مدت مذکور به علت بروز سیل در منطقه فعالیت های جاری و ماموریت های واحد نیز تشدید شده بود.

مدیر گروه سلامت محیط و کار دانشکده علوم پزشکی آبادان افزود: در این راستا موارد شکستگی خطوط و انشعابات آب، سرریز فاضلاب و موارد مشابه در حال رصد مستمر هستند و مکاتبه آنی با سازمان‌های مسوول انجام شده و موارد تا رفع مشکل بهداشتی پیگیری می‌شود.

ربیحاوی با اشاره به دیگر فعالیت های کارشناسان بهداشت محیط دانشکده علوم پزشکی آبادان بیان کرد: تشدید پایش و کنترل مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی در گام اول و دوم مواجهه با کووید ۱۹ در دستور کار بوده و در این زمینه بازرسان بهداشت مطابق دستورالعمل های ابلاغی نسبت به تشدید فعالیت های نظارتی خود در اصناف اقدام و بیش از ۴۷ هزار و ۱۰۰ پایش به عمل آورده که علاوه بر ارایه آموزش در پایش ها بیش از یک هزار و ۵۰۰ مورد اخطار بهداشتی و معرفی به مقامات قضایی اجرایی شد و ۶۲۰ پلمب اصناف متخلف نیز صورت گرفت.

او با توجه به شرایط فعلی بیماری کرونا موثرترین راه مواجهه با بیماری را رعایت نکات بسیار ساده بهداشتی از جمله شستن صحیح دست ها، خودداری از خروج بی مورد و غیر ضرور از منزل، رعایت بهداشت فردی و استفاده از وسایل حفاظت فردی از جمله ماسک در ترددها و خارج از منزل بیان کرد.

مدیر گروه سلامت محیط و کار دانشکده علوم پزشکی آبادان در پایان با توجه به فرا رسیدن فصل گرم سال، بر تهیه آب شرب از منابع مطمین و سالم‌سازی آب آشامیدنی تاکید و اضافه کرد: همشهریان در صورت مشاهده هر گونه تخلف بهداشتی و عدم رعایت اصول فاصله‌گذاری اجتماعی در اصناف، موارد را از طریق سامانه کشوری ۱۹۰ پیگیری نمایند.

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز