مدیرکل آموزش فنی وحرفه ای خوزستان خبر داد:

مهارت آموزی حدود هزار نفر از زنان سرپرست خانوار خوزستان

۱۳۹۹/۰۴/۰۹ - ۱۳:۲۳:۳۹
کد خبر: ۱۰۲۱۹۶۹
مهارت آموزی حدود هزار نفر از زنان سرپرست خانوار خوزستان
مدیرکل آموزش فنی وحرفه ای خوزستان گفت: توانمندسازی و تربیت نیروی کار ماهر درحوزه بانوان سبب گسترش فرهنگ مهارت‌آموزی و خودباوری زنان برای ارتقای سطح فعالیت‌های اجتماعی و حرفه‌ای می شود.

عبدالنبی سواعدی امروز در گفت و گو با خبرنگار برنا در اهواز ضمن اعلام این مطلب اظهار کرد: در راستای اجرای تفاهم نامه سه جانبه سازمان آموزش فنی و حرفه ای، معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری و وزارت کشور، تعداد 992 نفر از زنان سرپرست خانوار در خوزستان از آموزش های مهارتی بهره مند شدند.

او گفت: این آموزش ها در قالب 59 دوره مهارتی در 13 شهرستان در رشته های مختلف آموزش فنی و حرفه ای از قبیل حرفه های نازک دوز زنانه، پرورش قارچ خوراکی، قالی باف تابلویی، گلیم باف، پرورش بلدرچین ومرغ بومی، سازنده تولیدات چرمی دست دوز، پرورش دهنده زنبور عسل، تولید کننده گیاهان دارویی، قارچ چین، تعمیرکار سخت افزار تلفن همراه و دوزنده لباس های محلی را فرا گرفتند.

مدیرکل آموزش فنی وحرفه ای خوزستان افزود: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای نقش بسیار سازنده‌ای برای افزایش اعتماد به نفس بانوان و نیز مشارکت آنان در عرصه‌های گوناگون در جامعه دارد.

سواعدی در پایان بیان کرد: گسترش فرهنگ مهارت‌آموزی و خودباوری زنان برای ارتقای سطح فعالیت‌های اجتماعی و حرفه‌ای، کاهش آسیب‌های اجتماعی و تقویت زنان در معرض آسیب از طریق توانمندسازی و حمایت‌های خوداشتغالی، استفاده از ظرفیت‌های آموزشی و پژوهشی و تربیت نیروی کار ماهر از اقداماتی هستند که در این تفاهمنامه سه جانبه پیش‌بینی شده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز