سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز بیان کرد:

ارایه مشاوره سوگواری به ۷۳ درصد از گروه هدف بازماندگان متوفیان کرونا در مراکز بهداشت خوزستان

۱۳۹۹/۰۴/۱۰ - ۱۱:۴۷:۴۸
کد خبر: ۱۰۲۲۴۶۹
ارایه مشاوره سوگواری به ۷۳ درصد از گروه هدف بازماندگان متوفیان کرونا در مراکز بهداشت خوزستان
سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: تا کنون چهار مرحله از طرح مشاوره سوگ در سطح مراکز خدمات جامع سلامت عملیاتی شده است و تا کنون ۷۳ درصد گروه هدف که تمایل خود را اعلام کرده اند تحت این مداخله(مشاوره سوگ) قرار گرفتند.

به گزارش خبرنگار برنا از اهواز، دکتر سید محمد علوی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از دست دادن عزیز با واکنش‌های متفاوتی همراه است که به طور طبیعی بعد از فقدان رخ می‌دهند، بعضی از مردم قادرند که با این رویداد کنار بیایند و با انجام عزاداری و سوگواری به سازگاری برسند، اما بعضی دیگر درجه بالایی از پریشانی را به دنبال سوگ تجربه می‌کنند که نیاز به مشاوره روان شناختی پیدا می کنند.

او گفت: در بحران جهانی بیماری کووید – ۱۹ با توجه به شرایط خاصی که جهانیان با آن درگیرند، متاسفانه افراد زیادی عزیزان خود را از دست داده‌اند و خود و سایر افراد خانواده نیز، در معرض خطر بیمار شدن هستند.

سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور افزود: این وضعیت خطر ایجاد سوگ پیچیده یا عارضه‌دار را مهیا می‌کند و در این صورت نیاز به مداخله درمانی در سوگ وجود دارد و مشاوره سوگ می‌تواند به عنوان اقدام پیشگیری و مداخله زود هنگام برای این سوگواران که درخطر ایجاد سوگ پیچیده هستند، انجام گیرد.

علوی بیان کرد: نشست‌های مشاوره سوگ بین سه تا پنج نشست برای افراد یا فرد خانواده که نیازمند این مداخله باشند، صورت می‌پذیرد.

او اضافه کرد: این برنامه تا کنون در چهار مرحله در سطح مراکز خدمات جامع سلامت عملیاتی شده است و تا کنون ۷۳ درصد گروه هدف که تمایل خود را اعلام کرده اند تحت این مداخله(مشاوره سوگ) قرار گرفتند.

سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور ادامه داد: همزمان با انجام مشاوره سوگ از اختلالاتی نظیر وجود افکار خودکشی و مصرف الکل یا مواد به پیروی از دستورالعمل‌های تشخیص و مداخله درمانی ارجاع به مرکز یا ویزیت تخصصی روان پزشک پیشگیری و مدیریت می‌شود.

علوی افزود: همچنین تماس با خانواده متوفی توسط کارشناسان روان شناسی شاغل در مراکز خدمات جامع سلامت به صورت تلفنی، به منظور همدلی و دعوت به مشاوره انجام می‌پذیرد.

او گفت: همچنین در این برنامه به صورت تلفنی به گروه هدف مثبت کرونا، حداقل دو بار در طول قرنطینه تماس گرفته می‌شود و محتوای این مشاوره در زمینه مدیریت استرس، کنترل خشم، مقابله با خلق منفی و اضطرابی و ارایه روش‌های آرام سازی و راهنمایی برای سبک زندگی جدید در دوران قرنطینه و یاد آوری رعایت مسایل بهداشتی به عنوان یک مسوولیت فردی و اجتماعی است.

سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در پایان افزود: در این برنامه چنانچه  شخص از قبل مشکل روان پزشکی داشته باشد به انجام مشاوره تلفنی برای رفع اعتیاد مصرف مواد یا الکل و یا زدودن افکار خودکشی مبادرت می‌شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز