برای نخستین بار در کشور؛

فعالیت پنجره واحد سرمایه گذاری در خوزستان الکترونیکی می شود

۱۳۹۹/۰۴/۱۱ - ۱۴:۳۶:۵۶
کد خبر: ۱۰۲۳۲۴۱
فعالیت پنجره واحد سرمایه گذاری در خوزستان الکترونیکی می شود
استاندار خوزستان گفت: فعالیت پنجره واحد سرمایه گذاری برای نخستین بار در کشور در استان الکترونیکی می شود.

به گزارش خبرنگار برنا از اهواز، غلامرضا شریعتی امروز در جلسه پنجره واحد سرمایه گذاری استان اظهار کرد: پنجره واحد سرمایه گذاری از سال ۹۶ در حوزه معاونت اقتصادی با همکاری شرکت فناب، استانداری خوزستان، شرکت کامیاران و دیگر شرکت های پیشرو در کشور فعالیت خود را آغاز کرد.

او تشکیل پنجره واحد سرمایه گذاری را یک اقدام منحصر به فرد دانست و گفت: دولت و ستاد اقتصاد مقاومتی، وزارت اقتصاد و دارایی را مکلف به تشکیل آن کرده است و مقرر شد فرآیند فعالیت پنجره واحد سرمایه گذاری به صورت الکترونیک انجام شود.

استاندار خوزستان افزود: در گام نخست، فرآیندهای سرمایه گذاری از یک هزار به ۲۴۰ فرایند کاهش پیدا کرد و پس از آن فاز فیزیکی آغاز شده است.

شریعتی بیان کرد: پس از فاز فیزیکی، فرآیند الکترونیکی پنجره واحد سرمایه گذاری در حال اجرایی شدن است که طبق آن هر دستگاه اجرایی یک One Stop Shop(دفتر سرمایه گذاری برای ارایه خدمات الکترونیکی) داشته باشد تا امکان کد گذاری و بارگذاری تقاضا برای سرمایه گذاران در هر نقطه ای فراهم شود.

نماینده عالی دولت در خوزستان با تاکید بر اینکه پاسخ به درخواست سرمایه گذاران باید در یک مدت زمان مشخص داده شود، اضافه کرد: دستگاه های اجرایی موظف به ارایه پاسخ هستند تا ما بتوانیم مجوزهای لازم را صادر نماییم.

استاندار خوزستان بهبود فضای کسب و کار و اشتغال، جلوگیری از فساد، ایجاد شفایت بیشتر در پاسخ دهی دولت و حفظ احترام و تکریم ارباب رجوع و سرمایه گذاران را از مزایای الکترونیکی شدن خدمات پنجره واحد سرمایه گذاری برشمرد و توضیح داد: با اقدامات صورت گرفته، برای نخستین بار شاهد گستردگی فعالیت پنجره واحد سرمایه گذاری در استان هستیم و امیدواریم تجربه موفقی باشد تا در صورت مثبت بودن نتایج، در کل کشور اجرایی شود.

شریعتی در پایان با بیان اینکه روسای ادارات باید با جدیت به موضوع توجه داشته باشند، تصریح کرد: الکترونیکی کردن فرآیند سرمایه گذاری، روند اجرای پروژه ها را در سال های آینده تسهیل و سرعت می بخشد.

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز