رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز خبر داد:

روز پر حادثه اهواز /تلاش آتش نشانان برای مهار ۶ آتش سوزی مسکونی

۱۳۹۹/۰۵/۱۲ - ۱۱:۳۲:۵۵
کد خبر: ۱۰۳۸۲۳۸
روز پر حادثه اهواز /تلاش آتش نشانان برای مهار ۶ آتش سوزی مسکونی
رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز از ۶ عملیات اطفا حریق منزل مسکونی توسط آتش نشانان در ۲۴ ساعت گذشته خبر داد.

به گزارش خبرنگار برنا از اهواز، ابراهیم قنبری امروز در تشریح جزییات حوادث شنبه یازدهم مرداد ماه جاری اظهار کرد: اولین حادثه آتش سوزی ساعت ۱۱ و ۱۷ دقیقه در طبقه ششم مجتمع مسکونی در منطقه کیانپارس خیابان ۱۸ شرقی به سامانه ۱۲۵ سازمان اطلاع رسانی شد و آتش نشانان از ایستگاه ۳۲ با استفاده از لوله های آبرسان شعله های حریق را مهار کردند.

او گفت: علت آتش سوزی توسط کارشناسان سازمان اتصال برق کولر گزارش شده است.

رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز افزود: دومین حادثه آتش سوزی مسکونی در منطقه کیانپارس خیابان کرخه چهار اتفاق افتاد این حادثه در ساعت ۲۰ و ۴۱ دقیقه به سامانه ۱۲۵ سازمان اطلاع داده شد.

قنبری با اشاره به اعزام سه دستگاه خودروی اطفا حریق و امداد و نجات  از ایستگاه ۳۲ به محل حادثه، بیان کرد: آتش سوزی از آشپزخانه منزل مسکونی شروع شد و شعله های حریق به سرعت در حال پیشروی به سایر اتاق های منزل بود.

او اضافه کرد: ماموران آتش نشانی با استفاده از تجهیزات خاموش کننده شعله های حریق را مهار و از بروز خسارت بیشتر جلوگیری کردند همچنین علت حریق توسط کارشناسان سازمان اتصال سیم کشی برق آشپزخانه گزارش شده است.

وی از سومین حادثه آتش سوزی مسکونی در منطقه زیتون کارمندی خیابان کمیل خبر داد و اظهار کرد: این حادثه در ساعت ۱۹ و ۴۲ دقیقه به سامانه ۱۲۵ سازمان اطلاع رسانی شد و آتش نشانان ایستگاه ۹۹ سریعا به منظور اطفا حریق اعزام شدند.

رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز ادامه داد: در سومین اتفاق نیز افتادن شی آتش زنه از طبقه بالای ساختمان مسکونی بر روی تراس طبقه پایین موجب حریق و خسارت به اثاثیه منزل مسکونی شد و دود غلیظی ساختمان را احاطه کرد.

او گفت: ماموران آتش نشانی پس از عملیات از اطفا حریق با استفاده از دستگاه فن فشار مثبت دود ناشی از حریق را از ساختمان تخلیه کردند.

قنبری به چهارمین حادثه آتش سوزی منزل مسکونی در شهرک برق که در ساعت ۲۱ و ۴۹ دقیقه به سامانه ۱۲۵ سازمان گزارش شد اشاره و بیان کرد: آتش نشانان ایستگاه 76 شعله های حریق را که در اثر اتصال برق کولر ایجاد شده بود، سریعا با استفاده از تجهیزات خاموش کننده مهار کردند و از سرایت شعله های حریق جلوگیری کردند.

او افزود: پنجمین حادثه آتش سوزی در کوی سلطان منش، ساعت ۲۳ و ۵۳ دقیقه توسط شهروندان به سامانه ۱۲۵ سازمان اطلاع رسانی شد و ستاد فرماندهی سازمان دو دستگاه خودرو اطفا حریق و امداد و نجات را از ایستگاه ۴۴ به محل حادثه اعزام کرد.

قنبری بیان کرد: آتش نشانان با ایمن سازی محل حادثه و قطع جریان برق و گاز ساختمان در کمترین زمان ممکن شعله های حریق را مهار کردند.

رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز اضافه کرد: ششمین حادثه آتش سوزی مسکونی در ساعت چهار و ۵۸ بامداد به سامانه ۱۲۵ سازمان در منطقه سپیدار گزارش شد و آتش نشانان ایستگاه ۶۶ سریعا در محل حادثه حاضر شدند و شعله های حریق را مهار کردند. همچنین علت آتش سوزی توسط کارشناسان سازمان اتصال برق کولر گزارش شده است.

قنبری در پایان بیان کرد: با توجه به گرم شدن هوا و پیک بالای آتش سوزی در این فصل از شهروندان عزیز تقاضا داریم با رعایت نکات ایمنی به کاهش بروز حوادث کمک کنند.

 

نظر شما
پرونده ویژه