استاندار خوزستان بیان کرد:

نباید مردم را از حضور در کارهای جمعی ترساند/رجوع مردم به بورس شاید کار جمعی را به ما بیاموزد/تعاونی‌ها نقش بسیار موثری در خلق ثروت و توسعه دارند

۱۳۹۹/۰۵/۱۵ - ۱۶:۴۷:۴۸
کد خبر: ۱۰۴۰۲۰۴
نباید مردم را از حضور در کارهای جمعی ترساند/رجوع مردم به بورس شاید کار جمعی را به ما بیاموزد/تعاونی‌ها نقش بسیار موثری در خلق ثروت و توسعه دارند
استاندار خوزستان گفت: رجوع مردم به بورس شاید به ما بیاموزد که کار جمعی را بهتر یاد بگیریم زیرا بورس به نوعی، یک تعاونی است و هر فرد به سهم خود در آن مشارکت می‌کند.

به گزارش خبرنگار برنا از اهواز، غلامرضا شریعتی در اولین جلسه شورای عالی تعاون استان خوزستان که امروز(۱۵مردادماه) در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: تعاون مثل سایر بخش‌ها در قانون اساسی به عنوان یکی از ارکان مهم اقتصادی در نظر گرفته شده است و از این رو باید به آن نگاه ویژه داشته باشیم.

او گفت: علاوه بر مباحث اقتصادی، تعاون ارزشی اجتماعی، مکتبی و دینی دارد و به نوعی فرهنگ کار جمعی و با هم کار کردن را به ما می‌آموزد. تعاون به ما یاد می‌دهد جزیی از اجزای یک مجموعه بزرگ باشیم و به محصول و نتیجه‌ای مثبت دست پیدا کنیم.

استاندار خوزستان با بیان اینکه کار جمعی می‌تواند منجر به رشد توسعه و ایجاد ثروت شود، افزود: ما شرقی‌ها چندان کار جمعی را بلد نیستیم و کمتر در کارهای جمعی موفق هستیم. علت اینکه در برخی از امور عقب می‌افتیم آن است که به شخص توجه می‌کنیم و کار جمعی را توسعه نمی‌دهیم.

نماینده عالی دولت در خوزستان با اشاره به افزایش استقبال مردم از بورس و سرمایه‌گذاری در این حوزه، بیان کرد: رجوع مردم به بورس شاید به ما بیاموزد که کار جمعی را بهتر یاد بگیریم زیرا بورس به نوعی، یک تعاونی است و هر فرد به سهم خود در آن مشارکت می‌کند.

شریعتی اضافه کرد: خرده سرمایه‌ها به تنهایی نمی‌توانند در جامعه کاری انجام دهند اما تجمیع آن‌ها در بورس و یا تجمیع این سرمایه‌ها برای تشکیل یک تعاونی می‌تواند منجر به رشد اقتصاد و حل مشکلات شود.

او با بیان اینکه حدود ۷۰ درصد مردم استان خوزستان در تعاونی‌های مختلف سهم دارند، گفت: نباید مردم را از حضور در کارهای جمعی ترساند. باید تعاونی‌های موفق و خلاق را به عنوان یک الگو در نظر گرفت و آن‌ها را تبلیغ کرد.

استاندار خوزستان افزود: باید مردم را به تشکیل تعاونی‌ها تشویق کرد تا با جمع کردن سرمایه‌های خرد مردم، زمینه را برای ایجاد اشتغال و رشد اقتصادی فراهم کرد.

استاندار خوزستان در پایان افزود: سرمایه‌های منجمد مردم را باید مولد کرد. باید زمینه را برای این کار فراهم کرد تا شاهد خلق ثروت و توسعه باشیم و در این زمینه تعاونی‌ها می‌توانند نقش بسیار موثری داشته باشند.

 

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز