شهردار آبادان تشریح کرد:

آبادان گوشت قربانی شده/فاز۲ پالایشگاه حقمان را بدهد/اعتبارات آبادان در منجیل و رودبار هزینه شد/انعقاد تفاهمنامه خدمات شهری ۱.۵ میلیاردی با اروند/بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان طلب وصول نشده داریم/از شهروندان بابت تردد گاومیش ها عذر خواهی می کنم

۱۳۹۹/۰۶/۰۴ - ۱۲:۱۴:۰۰
کد خبر: ۱۰۴۹۳۸۱
آبادان گوشت قربانی شده/فاز۲ پالایشگاه حقمان را بدهد/اعتبارات آبادان در منجیل و رودبار هزینه شد/انعقاد تفاهمنامه خدمات شهری ۱.۵ میلیاردی با اروند/بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان طلب وصول نشده داریم/از شهروندان بابت تردد گاومیش ها عذر خواهی می کنم
شهردار آبادان گفت: بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان طلب از دستگاه های سطح شهرستان آبادان داریم که نهایت سعی خود را انجام می‌دهیم تا بتوانیم آنها را وصول کنیم.

به گزارش خبرنگار برنا از آبادان، عصر روز گذشته ساختمان شماره یک شهرداری آبادان میزبان نشست خبری محمودرضا شیرازی شهردار این شهر و اصحاب رسانه بود. این نشست درحالی در یکصد و سومین روز قبول مسوولیت شهردار آبادان برگزار شد که مسایلی چون مشکلات حقوق پرسنل شهرداری و کارگران، پروژه های نیمه تمام، مسایل فرهنگی و اجتماعی، مشکلات تانک فارم و پارکینگ های غیر قانونی، زیر سازی و آسفالت معابر، معضل سگ ها بلاصاحب و گاومیش های سرگردان، مطالبات شهرداری و مواردی  از این قبیل  مورد پرسش و پاسخ قرار گرفت.

شهردار آبادان در ابتدای این نشست ضمن خوشامد گویی به خبرنگاران حاضر، ضمن تسلیت ایام شهادت امام حسین علیه السلام، از دو مقوله ی کار و عمل در سیاست دوره جدید کاری خود نام برد و اظهار کرد: در این دوره بیشتر از آن که قرار باشد فعالیت هایمان را تبلیغ کنیم ترجیح می‌دهیم مردم تغییرات را در کف خیابان مشاهده کنند.

او در این دیدار با استقبال از انتقادهای سازنده فعالین رسانه ایی گفت: همیشه و هر وقت که انتقاد سازنده ای از اهالی رسانه دریافت کردیم در موفقیت مان و رفع نواقص و اشکالات مدیران شهرداری موثر واقع شده است.

آبادان گوشت قربانی شده است/نمی خواهم اتفاقات گذشته را بازگو کنم

مدیر سامانه شهری آبادان در خصوص سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر رفع مشکلات حقوق پرسنل و کارگران شهرداری، افزود: مشکلات حقوقی پرسنل و کارگران شهرداری از دغدغه‌های اصلی من است. از سه ماه پیش که شهرداری را تحویل گرفتم تا کنون دو ماه حقوق معوقه داشتند. از آذرماه سال ۱۳۹۷ تا این لحظه معوقات کارگران و کارمندان حدود ۲۴ میلیارد تومان شده است. قبلا این حقوق ها به روز بود و اگر مطالباتی هم بود بسیار ناچیز بود.

شیرازی بیان کرد: در حال حاضر در مناطق سه گانه و سازمان‌های وابسته این بدهی سنگین وجود دارد. همچنین از اول فروردین امسال بر اساس قانون بودجه ۹۹،  ۳۵ درصد از اعتبارات آلایندگی کسر خواهد شد و به صندوق ملی محیط زیست واریز و در قالب تسهیلات به بخش خصوصی و فعالین حوزه محیط زیست واگذار می شود. همچنین ۴۰ درصد از عوارض به یکی از شهرهای مجاور اختصاص یافته است که باعث شده آبادان به عنوان گوشت قربانی تلقی شود. اگر این ۳۵ درصد کسر  نمی شد، قطعاً بسیاری از مشکلات ما حل شده بود.

او ادامه داد: ماه گذشته هست میلیارد تومان عوارض آلایندگی گرفتیم که توانستیم حقوق کل پرسنل شهرداری آبادان را بدهیم. هر چند حقوق یک ماه کل پرسنل ۱۱ میلیارد تومان است که مابقی آن را از محل درآمد داخلی از سطح شهر در قالب کد های درآمدی شهرداری کسب کردیم، که توانستیم یک حقوق و اضافه کار را پرداخت کنیم. گلایه از ما این است که چرا فقط حقوق پایه پرداخت می شود. واقعاً من نمی دانم در گذشته چه اتفاقی افتاده و علت چه بوده است هر چند که نمی خواهم آن را بازگو کنم.

دنبال تنش و جلوگیری از پروژه ملی نیستیم اما حقمان را می خواهیم/از فاز دو پالایشگاه ۶۰ میلیارد تومان طلب داریم

شهردار جدید آبادان تصریح کرد: از پالایشگاه آبادان نیز در بحث احداث فاز دو، ۶۰ میلیارد تومان طلب داریم که نفتی ها در این خصوص مقاومت می کنند. نامه ای توسط نماینده مردم آبادان(جلیل مختار) به وزیر نفت مکتوب شده که پیرو آن دستور داده شده تا استاندار به این قضیه ورود کند. در همین راستا استاندار خوزستان نیز از فرماندار آبادان خواسته که کارشناسان استانداری و شهرداری با ورود به فاز(۲) به دنبال حقوق شهرداری در این خصوص باشند. ما به دنبال تنش نیستیم. امیدواریم به جای اینکه بخواهیم از منظر قانون جلوی این پروژه ملی را بگیریم به مطالبات خود برسیم.

مدیر سامانه شهری آبادان در خصوص مسیله پمپوز آبادان اضافه کرد: از محل جریمه کمیسیون ماده ۱۰۰ نزدیک به ۴۲ میلیون میلیارد تومان طلب داریم که فرمانداری و دادگستری آبادان در این خصوص کمک کرده اند و به نتایجی رسیده ایم. در کل بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان طلب از دستگاه های سطح شهرستان آبادان داریم که نهایت سعی خود را انجام می‌دهیم تا بتوانیم حقوق ها را به روز کنیم. در خصوص ۳۵ درصد سهم محیط زیست طرح دو فوریتی آماده شده که امیدوارم در صحن مجلس محترم شمرده شود و رای بیاورد تا بتوانیم این حق را به شهرداری بازگردانیم.

زنده گیری و عقیم سازی بیش از ۲ هزار سگ با کمک سمن های حامی حیوانات

او در خصوص سوالی مبنی بر مشکلات سگ‌های بلاصاحب شهرستان که روز به روز بر جمعیت آنها افزوده می شود، گفت: در این خصوص جلسه‌ای با مدیران خدمات شهری داشته‌ایم. در آبادان سمن‌های بسیار خوبی وجود دارند که حامی این حیوانات می باشند. هر چند در گذشته پیمانکاری از طریق  واحد پسماند گرفتیم که سایتی را برای نگهداری سگ های ولگرد پیش بینی کردند تا شبانه آنها را زنده گیری کنند. در این سایت با حضور پزشک و یک دامپزشک عمل عقیم سازی را انجام می دادند که کافی نبود. در کنار گشت شب نیز گشت روزانه را انجام دادیم که تا این لحظه دو هزار و ۱۱۰ سگ عقیم سازی شده‌اند. ولی همچنان گلایه‌هایی مخصوصاً از حاشیه های شهر در این خصوص به گوش می‌رسد. با توجه به اینکه اتلاف این سگ‌ها ممنوع است و از نظر اخلاقی نیز صحیح نیست، امیدواریم بتوانیم با همکاری سمن ها و اکیپ های سگ یاب و ادامه عملیات عقیم سازی، شاهد کاهش جمعیت آنها شویم.

جنگ تحمیلی اکوسیستم آبادان را تغییر داد/دلیل عقب ماندگی از مسایل فرهنگی اجتماعی عدم وجود زیرساخت های مناسب است

شیرازی به سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر اینکه چرا شهرداری در سالیان گذشته اصرار دارد به جای اینکه نهاد اجتماعی باشد، نهاد خدماتی لقب بگیرد، پاسخ داد: ما هم تمایل داریم محور حرکت ها به سوی موضوعات اجتماعی و فرهنگی باشد کما اینکه تلاش‌هایی در این خصوص انجام دادیم، اما در ابتدای راه هستیم. دلیل عقب ماندگی از مسایل و رویکرد فرهنگی عدم وجود زیرساخت‌های مناسب در شهر و نیاز به ترمیم خرابی ها است. باید بدانیم که جنگ تحمیلی اکوسیستم این منطقه نمونه را مورد تغییرات زیادی قرارداد. بازسازی پس از جنگ هم همسو شد با زلزله مهیب رودبار و منجیل در شمال که سبب گشت بخش مهمی از اعتبارات زیرساخت‌های مورد نیاز آبادان را به منطقه شمال کشور اختصاص دهند. این امر باعث شد که زیرساخت های آبادان به خوبی تکمیل نشود. یک نمونه آن فاضلاب است که شبکه مناسب و زیرزمینی خوبی در حال حاضر ندارد. اعظم این شبکه فرسوده شده و مهم ترین دغدغه ما است. همین نیازها مجموعه عواملی است که رویکرد ما را بر اساس ضرورت هنوز حول مسایل خدماتی می‌گرداند. خرابی های شهر متاسفانه انرژی زیادی از ما گرفته است. امیدوار هستم که در حوزه فرهنگی و اجتماعی نیز به سمت و سوی مسایلی برویم که شایسته شهروندان باشد. یکی از مثال هایی که در این خصوص می توان زد همین بحث آتش زدن باکس های زباله بود که موجب حواشی خاصی شد. همین موضوع یکی از نقص‌های رویکرد فرهنگی و اجتماعی است که باید به آن بپردازیم. هر چند توصیه من در آن مصاحبه از منظر طنز بود و واقعاً قصدم این بود که حساسیت مردم را بالا ببریم تا بتوانیم از امکانات خدمات شهری مراقبت کنیم. وقتی پایه تلسکوپی ۹ متری شهرداری و کف بُر سرقت می‌شوند باید به اهمیت حس مسوولیت‌پذیری شهروندان در خصوص کمک به نگهداشت تجهیزات و وسایل خدمات شهری پی ببریم و همین مسایل اجتماعی است که باعث بروز مشکلات زیادی می شود.

انعقاد تفاهمنامه خدمات شهری ۱.۵ میلیاردی با سازمان منطقه آزاد اروند

شهردار آبادان در خصوص دو سوال مبنی بر منابع مورد نیاز برای توسعه و پیشرفت پایدار و همچنین راه های پیشرو برای رفاه حال شهروندان توضیح داد: در این مدت کم در حال اورهال شهر و بازگشت به شکل طبیعی خودش هستیم. با توجه به وضعیت اقتصادی کشور و درآمد شهرداری کار سختی پیش رو داریم اگر مطالبات ما را سریع تر بدهند قطعاً روند توسعه شهر را معطل نخواهیم گذاشت. در خصوص رفاه حال شهروندان در حوزه خدمات شهری  تفاهم‌نامه‌ای با منطقه آزاد اروند با ارزش یک و نیم میلیارد تومان بسته شد تا بتوانیم قطعات مورد نیاز خدمات موتوری و اتوبوس های شهری را تامین کنیم تا خودروهایی که از رده خارج شدند را با احیا توسط واحد موتوری به چرخه خدمات‌دهی بازگردانیم.

مدیر سامانه شهری در خصوص سوالی مبنی بر وضعیت پروژه‌های ناتمام چند سال اخیر شهرداری تشریح کرد: اهم این پروژه ها دو مورد ساحل سازی اروند و ۳۰ متری ذوالفقاری بود که پیگیری کردیم. هر دو پروژه مسایل قانونی داشتند که رفع مشکل کرده‌ایم. پیمانکار ذوالفقاری تجهیز کارگاه کرده است. نظر کارشناسان این بود که از فرعی ها شروع به آسفالت شود و بعد خیابان ۳۰ متری که این کار در حال انجام است. ساحل اروند نیز دارای مسیله قانونی بود که برطرف شد. اما مشکل اصلی ما قرارگاه کربلا و مرزبانی است که از لحاظ امنیتی مواردی را مطرح کرده‌اند هر چند سردار خادم سیدالشهدا قول همکاری داده است که با رعایت و پیش‌بینی موارد امنیتی فعالیت این پروژه از سر گرفته شود.

چک دونیم میلیاردی قیر بخشیده شده به من رسید/وضعیت تانک فارم و نخاله های های ساختمانی بسیار آزار دهنده است/از نورپردازی شهر راضی نیستم

او در بخش دیگری از این نشست خبری در خصوص آسفالت معابر، افزود: ما کارخانه آسفالت را راه اندازی کردیم هر چند قبل از ما دو و نیم میلیارد تومان قیر خریداری شده بود که چک پرداخت آن به بنده رسید. هر چند بخش اعظم این قیر به پیمانکار های طلبکار بخشیده شد که کار واقعاً اشتباهی بود. این قیر رفته و ما مانده‌ایم با دو و نیم میلیارد بدهی به شرکت نفت پاسارگاد. یک میلیارد تومان پرداخت شده است تا پاسارگاد مقداری قیر در اختیار ما قرار دهد هر چند چک‌های خرید این قیر برگه خورده است که برای حساب های ما هم مشکلات ایجاد نموده، اما امیدواریم هر چه سریع تر آن را برطرف کنیم.

شیرازی به دو سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر مشکلات نخاله‌های دپو شده در تانک فارم و همچنین عدم نورپردازی های لازم در سطح شهر گفت: قبول دارم که وضعیت تانک فارم و نخاله های های ساختمانی رها شده ی آن بسیار آزار دهنده است. منطقه سه ما در محاصره ی این زمین ۲۵۰ هکتار قرار گرفته است. مالکیت زمین تانک فارم به نام سازمان منطقه آزاد اروند صادر شده است. مکاتباتی داشته ایم و اعلام کردیم که باید به وضعیت تانک فارم رسیدگی کنند. هدف ما این است که کمک کنیم هم نخاله ها جمع آوری شود و هم دیوارکشی در این خصوص صورت بگیرد و امیدواریم بتوانیم با راه‌اندازی خودروها و بولدوزرهای نخاله بردار، خودمان بسترهای لازم را برای دیوارکشی تانک فارم انجام دهیم.

او افزود: در خصوص نورپردازی های شهری باید بگویم که از نور شب در شهر آبادان به هیچ وجه راضی نیستم. مقرر شده  که تعامل بین شرکت توزیع برق و شهرداری صورت بگیرد تا هم نور پایه های تلسکوپی تقویت شود و هم کار تلفیقی با مشارکت شهرداری و اداره برق در این خصوص انجام دهیم.

از شهروندان بابت تردد گاومیش ها عذرخواهی می کنم

شهردار آبادان در خصوص وضعیت گاومیش های سرگردان در سطح شهر نیز گفت: جمع آوری گاومیش ها همکاری دستگاه قضایی را می‌طلبد. چند پرونده قضایی تشکیل شده است و جهاد کشاورزی نیز در این خصوص وظیفه‌ای نیز دارد. بنده از شهروندان بابت این امر عذرخواهی می کنم و امیدوارم حوزه فرهنگی و خدمات شهری نشستی با صاحبان این احشام برگزار کنند و رعایت حقوق شهروندی را به آنان یادآور شوند.

کسی اجازه ندارد سر خود فضایی را به عنوان پارکینگ لحاظ کند

مدیر سامانه شهری آبادان در خصوص سوالی مبنی بر وجود پارکینگ های پراکنده و غیر قانونی در سطح شهر، بیان کرد: کسی اجازه ندارد سر خود فضایی را به عنوان پارکینگ لحاظ کند. از شهروندان می‌خواهم که این موارد را گزارش کنند قطعاً به وضعیت پارکینگ ها نیز رسیدگی خواهیم کرد.

اصلاح رویه مشارکت با بخش خصوصی و سرمایه گذار

شیرازی در خصوص نقش بخش خصوصی و جذب سرمایه گذار در اجرای پروژه های شهری آبادان نیز توضیح داد: واگذاری پروژه ها به بخش خصوصی در گذشته مشکلاتی را به وجود آورده بود. یکی از مهمترین مسایل آن این بود که بر اساس فهرست بها محاسبه می‌کردند. هر چند که مشارکت‌ کننده پیمانکار نیست که به آن فهرست بها بدهیم. آورده ما زمین است و آورده مشارکت‌ کننده ساخت زمین. قرار شد که بر اساس قیمت کارشناسی رسمی دادگستری مشارکت ها اصلاح شود. کارشناس های دادگستری هم همانگونه که قیمت زمین را برای ما محاسبه می‌کند باید قیمت سازه آن را برای نیز برای مشارکت کننده محاسبه کنند. قصد داریم با اصلاح این رویه و جلب مشارکت ها، بخش اعظمی از بدهی خود را جبران کنیم. چند طرح توسعه برای زمین های خود نیز داریم که در نشست‌های آتی اطلاع‌رسانی می‌کنیم به همین منوال در هفته دولت دو طرح کلنگ‌زنی بوستان شیلات در بهارستان و ادامه بلوار ساحلی بهمنشیر را برنامه ریزی نموده ایم.

۱۷ نقطه از شبکه های آبفا ریزش فاضلاب داشته است

شهردار آبادان در خصوص مشکلات شهرداری و آبفا پیرامون کانال های دفع آب سطحی و فاضلاب گفت: اقدامات خوبی صورت گرفته است. با پیگیری نمایندگان شهر جلسه‌ای با مدیران آبفای استانی و شهرستانی در شهرداری آبادان برگزار کردیم که در آن جلسه مشخص شد ۱۷ نقطه از شبکه های آبفا ریزش فاضلاب داشته است که باعث شده کانال های آن از زیر زمین به روی زمین و کانال های دفع آب های سطحی شهرداری برسد. مقرر شده در فاز اول ۱۱ نقطه ترمیم شود که قول دادند تا آخر شهریور ترمیم ها صورت بگیرد.

شرمنده بازنشستگان هستم

او تکریم از بازنشستگان شهرداری به عنوان سرمایه های انسانی شهرداری را مهم بر شمرد و تصریح کرد: شرمنده بازنشستگان هستیم که الان می‌بایست یک زندگی خوب و عادی را داشته باشند، اما دغدغه سنوات و مطالبات خود را دارند. لایحه‌ای در شورای شهر مصوب کرده ایم که بخشی از آن از طریق مزایده اموال خود مطالبات بازنشستگان را بدهیم. به همین منظور است که نمی‌توانیم مراسم تکریم برای این عزیزان بگیریم امیدواریم که بتوانیم با تمرکز روی این موضوع بدهی‌ها و مطالبات بازنشستگان را پرداخت کنیم.

مدیر سامانه شهری آبادان همچنین در خصوص وضعیت شهربازی شهرستان گفت: احیای شهربازی آبادان را با مشارکت بخش خصوصی در دستور کار خود داریم و تجهیزات بازی های آبی نیز به این مجموعه اضافه خواهد شد.

شهردار آبادان در پایان این نشست ضمن تشکر از حضور اصحاب رسانه تصریح کرد: تعامل مناسبی بین مسوولین و دستگاه‌های اجرایی شهرستان وجود دارد. هر کدام از نمایندگان نیز گوشه ای از مشکلات شهر را پیگیری کرده اند. نمایندگان آبادان همکاری خوبی با شهرداری دارند. قرار است با پیگیری یکی از نمایندگان آبادان(محمد مولوی) از طریق پالایشگاه به واسطه تخریب هایی که توسط تانک فارم ها و تریلی های مربوط به بارگیری فرآورده های پالایشی که باعث شده است معابر و آسفالت های شهر تخریب شود مقداری قیر به صورت رایگان به ما تعلق بگیرد. جا دارد از تمام مسوولین که در کنار شهرداری هستند قدردانی کنم. امیدوارم که تاثیر  این تلاش ها را شهروندان در آینده ای نزدیک شاهد باشند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز