با حضور استاندار خوزستان انجام شد:

پروژه های عمرانی - خدماتی و اشتغالزایی هندیجان با اعتبار ۵۷۰ میلیارد تومان افتتاح و کلنگ زنی شد/هندیجان قطب پرورش میگو کشور خواهد شد

۱۳۹۹/۰۶/۰۸ - ۱۷:۳۹:۰۱
کد خبر: ۱۰۵۱۰۸۳
پروژه های عمرانی - خدماتی و اشتغالزایی هندیجان با اعتبار ۵۷۰ میلیارد تومان افتتاح و کلنگ زنی شد/هندیجان قطب پرورش میگو کشور خواهد شد
با حضور استاندار خوزستان در ششمین روز از هفته دولت چند پروژه عمرانی، خدماتی و اشتغالزایی با اعتبار ۵۷۰ میلیارد تومان در شهرستان هندیجان افتتاح و کلنگ‌زنی شد.

به گزارش خبرنگار برنا از اهواز، غلامرضا شریعتی شامگاه جمعه در پایان سفر به هندیجان و کلنگ‌زنی و بهره‌برداری از چندین پروژه عمرانی در این شهرستان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در این سفر یک سری از پروژه‌ها افتتاح و یا عملیات اجرایی آنها آغاز شد.

او به آغاز عملیات اجرایی فولاد هندیجان در شهرک صنعتی این شهرستان اشاره کرد و گفت: مراحل اداری این پروژه طی شده و کارهای اجرایی آن باید هر چه سریع‌تر انجام شود و سرمایه‌گذار هم قول داده که کار را سریع شروع کند و فرماندار و نماینده هندیجان هم پیگیر هستند اگر مشکلاتی در این زمینه باشد برطرف کنند تا این پروژه عظیم و بزرگ با کمترین مشکلی اجرا شود.

استاندار خوزستان به آغاز عملیات اجرایی آبزی‌پروری و پرورش میگو به وسعت یک‌هزار و ۱۱۱ هکتار اشاره کرد و افزود: این اقدام کاری ارزشمند و بزرگ است که توسط تعاونی‌ها و اتحادیه‌های آنها انجام می‌شود.

شریعتی بیان کرد: پیش از این پروژه‌ای مشابه را در وسعت ۳۹۵ هکتار آغاز کرده بودیم که خوشبختانه خوب پیش رفته است؛ مشکلاتی داشته که امروز با مدیرانی که حضور داشتند توافق شد که سریعا رفع شود و این پروژه به بهره‌برداری برسد.

نماینده عالی دولت در خوزستان با بیان اینکه پروژه یک‌هزار و ۱۱۱ هکتاری هم با سرمایه گذاری ۲۴۰ میلیارد تومان ظرف ۲ سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید، اضافه کرد: با افتتاح این پروژه‌ها اقدامی ارزنده در راستای اشتغالزایی و تحقق اقتصاد مقاومتی و جهش تولید انجام می‌شود.

او با اشاره به اینکه این کار باید ۱۰ سال پیش آغاز می‌شد، تصریح کرد: با این اقدامات نه تنها مشکل بیکاری این منطقه رفع می‌شود بلکه به نوعی مهاجرت معکوس صورت می‌گیرد و افراد برای کار به این شهرستان ورود پیدا می‌کنند.

شریعتی افزود: هنوز هم برای آبزی‌پروری و پرورش میگو در این شهرستان ظرفیت وجود دارد و به فرماندار و مدیران کل مربوطه تاکید کردم که متقاضیانی را که توان اجرای چنین کارهایی را دارند حمایت کنند تا بتوانیم هندیجان را به قطب میگوی کشور تبدیل کنیم از این رو باید این امور با جدیت دنبال و گسترش پیدا کند.

استاندار خوزستان از بهره‌برداری اداره بنیاد مسکن شهرستان هندیجان خبر داد و تاکید کرد: این تقریبا آخرین اداره‌ای بوده که در شهرستان مستقر شده است، تا قبل از این ادارات زیادی در این شهرستان راه‌اندازی نشده بود که در این مدت ۶ اداره را مستقر کردیم و کار ارزشمندی صورت گرفته است.

او به بهره‌برداری از ساختمان تعاونی صیادان برای خدمات‌رسانی و انجام امورات‌ آنها اشاره کرد و ادامه داد: مرکز تصویربرداری شهرستان نیز برای مباحث راهنمایی و رانندگی به بهره‌برداری رسید.

نماینده عالی دولت در خوزستان بیان کرد: شهرداری هندیجان بازار فروش میگو و ماهی  را با سرمایه‌گذاری ۳۱ میلیارد تومان انجام داده که ۱۰ میلیارد تومان آن با همکاری بخش خصوصی و ۲۱ میلیارد تومان آن از منابع داخلی شهرداری تامین شده است.

استاندار خوزستان توضیح داد: در این مرکز فضای سبز، گردشگری، زیرساختی و مسایل فرهنگی و خدماتی نیز دیده شده و طبق قول شهردار تا پایان سال به بهره‌برداری خواهد رسید و با انجام این کارها ظاهر شهرستان متفاوت خواهد شد و هندیجانی نو و در خور شان مردم ارایه می‌شود که گردشگران بیشتری را جذب خواهد نمود.

شریعتی همچنین از گازرسانی به چند روستا با هزینه‌ای بالغ بر پنج میلیارد تومان خبر داد و با بیان اینکه با این اقدام ۱۵۰ خانوار از نعمت گاز بهره‌مند شدند، گفت: یک پروژه گازرسانی به طول ۵۸ کیلومتر نیز در حال انجام است که تا کنون حدود ۲۴ میلیارد تومان برای آن هزینه شده و ۲.۵ کیلومتر آن باقی مانده که ظرف یک ماه آینده به اتمام می‌رسد.

او با اشاره به اینکه با بهره‌برداری از این پروژه می‌توانیم ادعا کنیم که هندیجان را به یک شهر سبز تبدیل کردیم و تمام شهرستان و روستاهای آن از نعمت گاز برخوردارند و از انرژی پاک استفاده می‌کنند، اظهار کرد: شرکت گاز همچنین موظف شد برای فولاد هندیجان هم گازرسانی انجام دهد تا در این زمینه مشکلی به لحاظ زیرساختی نداشته باشد.

استاندار خوزستان در پایان از افتتاح مرکز بهداشتی و درمانی و مرکز جامع سلامت در شهر زهره و بخش چم خلف عیسی هندیجان خبر داد و افزود: این مراکز با کیفیت و امکانات لازم به بهره‌برداری رسیده‌اند و مردم این مناطق می‌توانند از امکانات و خدمات آن استفاده کنند.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز