توضیحات فرماندار آبادان پیش از فشار عصبی و بیهوشی در نشست با روئسای کمیسیون های عمران و انرژی مجلس

۱۳۹۹/۰۶/۱۱ - ۱۷:۲۸:۲۴
کد خبر: ۱۰۵۲۳۶۱
توضیحات فرماندار آبادان پیش از فشار عصبی و بیهوشی در نشست با روئسای کمیسیون های عمران و انرژی مجلس
فرماندار آبادان با بیان اینکه ما شرمنده مردم هستیم، گفت: مشکل اصلی آبادان نبود یک سیستم آب و فاضلاب سالم است.

به گزارش خبرنگار برنا از آبادان، سید زین العابدین موسوی ظهر امروز در نشست بررسی مشکلات آبادان که با حضور روئسای کمیسیون انرژی و عمران مجلس، در فرمانداری ویژه آبادان برگزار شد، ضمن انتقاد از آبفای آبادان و استان اظهار کرد: فاضلاب آبادان را هشت سال جنگ از بین برد اما به دیگر جاها بودجه آب و فاضلاب می هند و به آبادان هیچ مبلغی تعلق نمی گیرد بعد باید صدایمان مثل غیزانیه بلند شود و اگر هیچی نگوییم کاری از پیش نمی رود. ما و همکارانمان نباید از کارهایمان تعریف کنیم ما بدهکار مردم هستیم. سیستم آب و فاضلاب آبادان فرسوده است و ما شرمنده این مردم هستیم.

او گفت: چرا باید در خصوص آب و فاضلاب آبادان با این وضعیت نابسامان در اهواز تصمیم‌گیری شود. آبفا آبادان یک بهره بردار است و هنگام بروز مشکل باید با اهواز مکاتبه کرده و مجری طرح را به سختی پیدا کنیم.

فرماندار آبادان افزود: اینجا منطقه آزاد است و قانون این اجازه را داده که مجری جدا برای طرح آب و فاضلاب آبادان در نظر گرفته شود مجریان طرح آبفا آبادان در اهواز هستند و ۲۵ شهرستان دیگر به آن ها وابسته است و پیدا کردن این مجری و پای کار آوردنش در مشکلات، سخت است.

موسوی با بر شمردن مشکلات آبادان اضافه کرد: مشکل عمده ما آب و فاضلاب است ببینید اولویت کار آبادان به کجا رسیده است که وقتی مسوولی به آبادان می آید حرفی در خصوص مشکلات دیگر مانند مبلمان شهری، گرمای هوا، ترافیک، خفگی از گرد و غبار و ریزگردها، نداشتن پلو زیرگذر و روگذر و دیگر زیرساخت ها از ما نمی شنود و فقط درخواست بهسازی شبکه آب و فاضلاب را داریم.

نماینده عالی دولت در آبادان با اشاره به اینکه چرا باید هر ساله در مورد مشکلات آب و فاضلاب باید صحبت کنیم، بیان کرد: آب و فاضلاب یک نیاز حداقلی  است که یک انسان برای زندگی شرافتمندانه به آن نیاز دارد.

موسوی در پایان با یاد آوری اینکه آبادان در مجاورت رودخانه و دریاست، اضافه کرد: از سد دز در اندیمشک صدها کیلومتر لوله گذاری شده و با لوله جی.آر.پی آب را به اینجا آورده اند اما این لوله ها با برخورد یک سنگ می شکند و ما آب جایگزین نداریم که در اختیار مردم قرار دهیم. در خواست ما این است که همانند کشورهای همسایه از آب شیرین کن استفاده کنیم تا مصرف آب خوراک و کشاورزیمان بی دغدغه بشود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز